Serijal "Odnosi": Žena
Za razliku od muškog principa koji uvijek teži pojednostavljenju situacije/događaja/stanja, ženski princip je uvijek sklon komplikovanju, osim u ekstremnim slučajevima spašavanja života potomstva i vlastitog života.
U stanju ispunjenosti i sreće ženski princip često pribjegava analizi tog stanja sa stanovišta dvojbe oko toga da li će ispunjenost i sreća potrajati, koliko će dugo potrajati, te da li je to stanje u kojem se nalazi uopšte objektivan pokazatelj ili trenutna zaslijepljenost. Kako unutrašnje dvojbe zahtjevaju ispoljavanje, ženski ih princip u svim njihovim nijansama predočava muškom principu/partneru uvijek žudeći samo za jednom reakcijom - argumentovanim opovrgavanjem dvojbi. Međutim, kako je muški princip sklon pojednostavljenju svega, najčešća reakcija koja uslijedi je ćutanje ili površan osvrt na iznesene dvojbe bez, za žudnju ženskog principa, neophodne argumentacije u svrhu opovrgavanja dvojbi. Kako je muški princip kao faktor podrazumijevanja već uzeo to da ispunjenost i sreća vladaju, te da u ovom stanju prosto treba uživati bez suvišnih i dosadnih propitivanja, u nedostatku argumentovanog razgovora o objektivnosti tog stanja i njegovom roku trajanja ženski princip najčešće zaključuje da muški princip/partner zapravo uopšte ne doživljava ljubav u onoj punoći u kojoj to čini ženski princip. Nakon izvlačenja ovog pogrešnog zaključka, ženski princip najčešće pribjegne više ili manje dugotrajnoj ćutnji o pomenutim dvojbama oblikujući ih, na taj način, u realnu izvjesnost. S obzirom da je temeljne korekcije nad komplikovanjem svega od strane ženskog principa skoro nemoguće uspješno izvršiti, ženski princip treba uraditi samo jednu stvar - nastaviti biti dosljedan svom principu. Dakle, kad se bilo kakve dvojbe usljed komplikovanja pojave, o njima treba započinjati razgovor sa muškim principom/partnerom, nikad se, istovremeno, ne stideći ženskog principa koji ženom vlada. Arhetipski stid od ženskog principa kod žene se najčešće ispoljava agresivnim angažovanjem (odbrambenog) mehanizma ponosa i, usljed angažovanja tog mehanizma, oponašanjem muškog principa kroz ćutanje, bolje rečeno patvorenu hladnoću koja muškom principu nije svojstvena. Summa summarum, borba sa ženskim principom koji ženom vlada je u samom startu osuđena na propast, stoga nikada ne prestanite ispoljavati svoj ženski princip koji je još primamljiviji/ženstveniji muškom principu/partneru ukoliko se samozadovoljno jasno priznaje i njeguje.
U stanju neispunjenosti i odsustva sreće ženski princip vrlo često pribjegava sagledavanju tog stanja kao izvjesno vječne objektivne činjenice ukoliko se, uskoro, ne dese neki radikalni zaokreti i to ne oni koji će poteći iz samog ženskog principa, nego oni koje će, kao "gotov proizvod", servirati muški princip/partner. Do stanja neispunjenosti i odsustva sreće kod ženskog principa najčešće dolazi kada, nakon prvog prešućivanja, nastavi dugotrajno ćutati o dvojbama koje je osjetila još u stanju ispunjenosti i sreće angažujući, pri tom, (odbrambeni) mehanizam patvorene hladnoće/ponosa. Jasno je da muški princip, uvijek sklon pojednostavljenju svega, neće pronaći uzroke neugodne hladnoće kod ženskog principa, te će, umjesto serviranja radikalnog zaokreta u odnosu prema ženskom principu, početi da preispituje vrijednost vlastitog muškog principa - da li je u očima ženskog principa i dalje muževan, jak, zanimljiv. Kako, usljed izostanka serviranja radikalnog zaokreta od strane muškog principa, ženski princip ostaje u stanju patvorene hladnoće/angažovanja mehanizma agresivnog ponosa u ponašanju, muški princip nastavlja sa ponašanjem povlačenja pogrešno zaključujući, pri tom, da je ženski princip izgubio na svojoj ženstvenosti (ako ga je ikada i imao u željenoj količini). Summa summarum, ovo stanje je moguće liječiti jedino ukoliko ženski princip samoinicijativno ili na traženje muškog principa/partnera ponovo uđe u sferu slobodnog ispoljavanja svoje ženstvenosti uz potpuno odsustvo stida. Jasno sagledati i reći sve svoje početne dvojbe koje su, u stanju ćutanja i patvorene hladnoće, izrodile nove dvojbe.
Ono čega treba biti svjestan kao objektivne opasnosti u procesu prelaska iz stanja ispunjenosti i sreće (uz početne dvojbe) u stanje neispunjenosti i odsustva sreće je izbor medijacije. Ženski, ali i muški princip, je sklon da za razgovor o svojim dvojbama, posebno za analizu uzroka i posljedica neispunjenosti i odustva sreće, izabere istovjetan princip, u ovom slučaju ženski. Žena koja sluša i daje komentare/savjete na izlaganje ženskog principa će, zbog pronalaska mnoštva istih ili sličnih elemenata u vlastitom ženskom principu, i nesvjesno najčešće shvatiti dvojbe ili dugotrajni problem prijateljice kao gotovu, nepopravljivu i vječnu objektivnu činjenicu. Iako dobronamjerna, prijateljica će svojom analizom uglavnom povrditi objektivnost dvojbi/dugotrajnog problema ženskog principa i dodatno ojačati pogubne odbrambene mehanizme ženskog principa. Summa summarum, u odabiru medijacije je presudno da ženski princip odabere muški princip, pa bio to i rođeni otac, ukoliko je na mjestu sumnja u povjerljivost i odgovarajuću angažovanost drugih muških principa koje smatra prijateljima. U odabiru medijacije bitno je voditi računa i da li je odabrani muški princip u stanju ispunjenosti i sreće.