Krojači stvarnosti
Korporacije njeguju nekakav poseban oblik racionalizma – korporacionalizam. U svom
Rječniku stranih riječi Bratoljub Klaić korporaciju (od latinskog corpus, odnosno corporis što
znači „tijelo“, “družba“ ) definiše kao savez, udruženje, društvo i to posebno na temelju privatno
– grupnih cehovskih interesa, a korporativno kao nešto što nije pojedinačno nego nešto što
nastupa udruženo u grupi, savezu. Srbijanski e – Rečnik slenga vukajlija je, pak, pojam
korporativno definisao ovako:
Da zaobiđemo Klaićevo definisanje i prihvatimo se ovog Vukajlijinog, dakle, dvije
multinacionalne korporacije Coca-Cola i IBM, između ostalih, primaju novčane poticaje od
Evropske unije kako bi bio spriječen njihov odlazak iz ekonomske zone Unije, piše ugledna
britanska biznis novina The Financial Times. Šta je za jedan IBM pišljivih 20 miliončića eura
koje je Unija odvojila za projekat te multinacionalne korporacije u Poljskoj? Pa ukupni kapital
tog IBM-a je prošle godine, kako to Wikipedia navodi, iznosio korporativno fantastičnih 22
milijarde 630 miliona američkih dolara! Šalu na stranu, ovoga samozadovoljnog gospodina,
komesara Evropske unije Johannesa Hahna su poturili da kaže ovoliku količinu gluposti
Johannes Hahn
kako bi opravdao, najblaže rečeno, zloupotrebu fondova Unije: “Ovo je globalna trka. Ukoliko
ne učestvujemo u takmičenju, kompanije će povući proizvodnju iz Evrope i stoga moramo
pronaći način da ih zadržimo”. Da građani Evropske unije, koja će svojim korporacionalizmom
Bosnu preplaviti prije nego što Bosna u nju “uđe”, vlastitim novcem plaćaju podmazivanje
jedne Coca-Cole ili IBM-a da uopšte sa svojim “proizvodnjama” (čitaj: prodajom) ostanu u
njenoj ekonomskoj zoni? Može biti da je prosječni Evropljanin isuviše zaposlen da uopšte
može misliti, te se i usprotiviti što se njegovi novci daju najbogatijim multinacionalnim
korporacijama umjesto malim i srednjim preduzećima u siromašnijim državama članicama
kako bi se postepeno smanjila razlika u bogatstvu na području Unije, što je, bar kako to propisi
kažu, namjena ovih fondova. Nažalost, ovakve će kampanje na ulicama gradova u Bosni i
Hercegovini osvanuti tek kada nam se dobrano smuči od korporacionalizma Novog
(korporativnog) poretka.
“Proglasiti nezavisnost od korporativnih pravila.”
De, da se kucnemo sa čašicom dobre stare Coca-Cole. Uzdravlje!