beats by dre cheap

Krojači stvarnosti

 

 

 

Korporacije njeguju nekakav poseban oblik racionalizma – korporacionalizam.  U svom

Rječniku stranih riječi Bratoljub Klaić korporaciju (od latinskog corpus, odnosno corporis  što

 znači „tijelo“, “družba“ ) definiše kao savez, udruženje, društvo i to posebno na temelju privatno

 – grupnih cehovskih interesa, a korporativno kao nešto što nije pojedinačno nego nešto što

nastupa udruženo u grupi, savezu. Srbijanski e – Rečnik slenga vukajlija je, pak, pojam

korporativno definisao ovako:

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Capture-1.jpg[/IMG]

Da zaobiđemo Klaićevo definisanje i prihvatimo se ovog Vukajlijinog, dakle, dvije

multinacionalne korporacije Coca-Cola i IBM, između ostalih, primaju novčane poticaje od

Evropske unije kako bi bio spriječen njihov odlazak iz ekonomske zone Unije, piše ugledna

britanska biznis novina The Financial Times. Šta je za jedan IBM pišljivih 20 miliončića eura

koje je Unija odvojila za projekat te multinacionalne korporacije u Poljskoj? Pa ukupni kapital

tog IBM-a je prošle godine, kako to Wikipedia navodi, iznosio korporativno fantastičnih 22

milijarde 630 miliona američkih dolara! Šalu na stranu, ovoga  samozadovoljnog gospodina,

komesara Evropske unije Johannesa Hahna su poturili da kaže ovoliku količinu gluposti

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Hahn.jpg[/IMG]

Johannes Hahn

kako bi opravdao, najblaže rečeno, zloupotrebu fondova Unije: “Ovo je globalna trka. Ukoliko

ne učestvujemo u takmičenju, kompanije će povući proizvodnju iz Evrope i stoga moramo

pronaći način da ih zadržimo”. Da građani Evropske unije, koja će svojim korporacionalizmom

Bosnu preplaviti prije nego što Bosna u nju “uđe”, vlastitim novcem plaćaju podmazivanje

jedne Coca-Cole ili IBM-a da uopšte sa svojim “proizvodnjama” (čitaj: prodajom) ostanu u

njenoj ekonomskoj zoni? Može biti da je prosječni Evropljanin isuviše zaposlen da uopšte

može misliti, te se i usprotiviti što se njegovi novci daju najbogatijim multinacionalnim

korporacijama umjesto malim i srednjim preduzećima u siromašnijim državama članicama

kako bi se postepeno smanjila razlika u bogatstvu na području Unije, što je, bar kako to propisi

kažu, namjena ovih fondova. Nažalost, ovakve će kampanje na ulicama gradova u Bosni i

Hercegovini osvanuti tek kada nam se dobrano smuči od korporacionalizma Novog

(korporativnog) poretka.

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Billboard.jpg[/IMG]

“Proglasiti nezavisnost od korporativnih pravila.”

 

 

De, da se kucnemo sa čašicom dobre stare Coca-Cole. Uzdravlje!

 

 

∇a§IONia
http://vasionka.blogger.ba
03/12/2010 00:01