beats by dre cheap

Zlo znanje i ravnodušno sivo vs. udruživanje

 

 

 

Direktna inspiracija za nastanak ovog teksta su dva teksta kod kolege bloggera Jasanstav i to Nobelove nagrade ( http://jasanstav.blogger.ba/arhiva/2012/02/16/3144671 ) i Obrazovanje i znanstveno - istraživačke publikacije u islamskim državama ( http://jasanstav.blogger.ba/arhiva/2012/02/17/3144841 ), kao i tekst Muslimani i Jevreji ( http://nunion.blogger.ba/ ) kod kolege bloggera Ra.

 

Pohvalila bih oba nastojanja kolega bloggera da uđu i daju svoj doprinos u rasvjetljavanju teme koja je veoma disperzirana, a zapravo bi se mogla svesti na uzročno-posljedične odnose nivoa i kvaliteta znanja i primjene tog znanja u kreiranju ukupnih odnosa u danas informaciono uvezanom svijetu. Svijetu globalizacije, mnogi bi možda i s ponosom rekli, a u meni taj pojam, u svim njegovim značenjima u trenutnoj stvarnosti de facto zlonamjerno primjenjen, izaziva nešto mnogo jače od obične nelagode.

Jasanstav, kao i svi mi, uviđa jaku uzročno-posljedičnu vezu između nivoa i kvaliteta znanja u jednoj zajednici koju omeđava više-manje jedinstven identitetski pečat i položaja i uticaja te zajednice na globalnoj sceni, u svim oblastima društvenog djelovanja. Jasanstav vjerno slijedi onu mudru da se uzroci lošeg položaja i uticaja zajednice jedinstvenog identitetskog pečata, u konkretnom slučaja muslimana, prije svega trebaju potražiti, analizirati i valorizovati unutar te zajednice. Analiza kolege bloggera Jasanstav manjkava je, prema mome mišljenju, utoliko što skoro potpuno isključuje uticaje vanjskih uzroka na položaj i uticaj muslimana u globalnom svijetu trenutno. Doduše, Jasanstav napominje da njegova analiza i ne pretenduje biti sveobuhvatna, nego da je čitaoci uzmu kao polazište, pa i svojevrsnu provokaciju, za promišljanje, razmjenu ideja i eventualno izvođenje zaključaka koji se, potom, u dijalogu sa drugima mogu argumentovano dokazati ili pobiti.

Ra, s druge strane, u svome tekstu, praktično odgovoru na pisanje bloggera Jasanstav, izriče jedan etički princip bez čijeg je poštovanja globalno društvo osuđeno samo i isključivo na konstantni nered, uporno stanje haotičnosti. To je princip da trenutno jači položajem i uticajem na globalnoj sceni ima i srazmjerno veću odgovornost za stanje svijeta, da trenutno jači znanjem isto mora primjenjivati s ciljem da se ugroženom pomaže kako bi se njegov status doveo u ravan s drugim zajednicama. Da se mene i Ra pita, a ne pita nas se, ovo bi postao postulat, a ne samo etički princip koji se svakodnevnim disanjem svijeta konstantno krši i ruši. No, ima u pisanju Ra jedna, po mome mišljenju, manjkavost. Znanje u provođenju i uopšte postojanje bazično dogovorene strategije društvenog djelovanja zajednice s jedinstvenim identitetskim pečatom, u ovom slučaju muslimana, u globalnim okvirima položaj i uticaj te zajednice može dobrano popraviti. To je ono čega se Ra u analizi ne dotiče, loš položaj muslimana isključivo konstatuje ne dajući, zapravo, temeljne odgovore na suštinska pitanja postavljena u tekstovima bloggera Jasanstav.  

 

 

Šta je znanje? Šta je napredak?

Da li znanje radi napretka treba iskoristiti na način da svaka buduća beba koja se na ovom svijetu rodi, a radi svjesnosti da je i ona kao i svaka druga sutra potencijalni kriminalac, po rođenju bude obilježena čipom kako bi poredak pratio svaki korak te osobe i, na taj način, prevenirao kriminalno ponašanje?

Da li je znanje radi napretka tek otkrivenu fuziju prvi put praktično upotrijebiti (ili ako hoćete testirati) tako što ćete napraviti nukleranu bombu? I baciti je? Više puta.

Da li znanje radi napretka znači ne dijeliti intelektualno vlasništvo, nego zadržati autorska prava i u identitetsko-kulturološkom i svakom drugom smislu držati podjarmljen cijeli svijet, ili ogromnu većinu "malih ljudi" koji po kugli zemaljskoj hodaju?

Da li je, pak, znanje radi napretka puko kopiranje velmože u intelektualnom vlasništvu, odnosno kopiranje načina na koji velmoža do toga znanja dolazi, a posebno načina na koji ga primjenjuje? Svakodnevno. "Jači - kači!"

 

Ima, dakle, među ovim rečenicima iz teksta od Ra jedna duboko istinita sa kojom se u potpunosti slažem, osim dodatka da na mjesto Izraela mogu biti stavljene i druge države, savezi država ili organizacije drugog tipa, a da na mjesto muslimana mogu biti stavljene i neke druge zajednice sa jedinstvenim identitetskim pečatom: " Istina je da smo sami krivi sto nismo napredniji od Izraela, ali rado sam manje napredan nego da sam tiranin i da ubijam druge jer su manje napredni od mene, jer su bespomocni.".

Znanje može biti zlo. Suprotstavljanje zlom znanju, ukoliko se načini zlog znanja kopiraju, također može biti zlo. Priča o znanju je zapravo priča o ugnjetavaču i ugnjetenom, o tiraninu i žrtvi. Kako balansirati? Kako ne ostati dug vremenski period žrtva i kako ne ostati dug vremenski period tiranin?

Kakva su dva sjajna antipoda tekstovi od kolega bloggera Jasnistav i Ra. Kako je sjajan srednji put među ova dva antipoda. Kako je sjajno kritikovati svoj identitetski pečat, aktivno ga mijenjati iznutra kako bi se položaj i uticaj u globalnom svijetu popravio jer tu i leži glavnina uzoka, ali, istovremeno, pronalaziti neki drugačiji način primjene znanja kako ono ne bi (p)ostalo zlo, tiransko. Ovo, ustvari, vrijedi podjednako i za muslimane i za Jevreje.

 

 

Zlom znanju nije prepreka samo etika muslimana ili neposlušnih Jevreja iznutra, zlom znanju je prepreka etika svakog "malog čovjeka" iz svake zajednice jedinstvenog identitetskog pečata. Zlo znanje želi osvete za mnogostruke nepravde kako bi imalo opravdanje za nastavak gaženja istim putevima tmine, jer, ukoliko takvog opravdanja nema, nastavak gaženja jednom, nekad, može pokrenuti etiku svakog "malog čovjeka" iz svake zajednice jedinstvenog identitetskog pečata na osvetu. Osveta se, dakle, ne isplati, osim što je, prema mome ličnom uvjerenju, potpuno nedopuštena prema onima koji bi se tu mogli zadesiti kao nevini. A upravo se to, po pravilu, dešava.

Isplati se nešto drugo, prema mome mišljenju, i to je ono gdje muslimani trebaju tražiti svoju snagu. Udruživanje! Udruživanje etike muslimana sa etikom svakog "malog čovjeka" u svakoj zajednici drugačijeg identitetskog pečata. Nerijetko se ovdje na bloggu, ali i širom globalne misleće zajednice može čuti: Palestina je problem svih muslimana!. Jeste, ali je Palestina problem etike i svakog "malog čovjeka" u svakoj zajednici drugačijeg identitetskog pečata. Zašto muslimani oko sebe ne okupljaju etiku tih ljudi? Zašto, čim čuju da je neki pojedinac drugačijeg identitetskog pečata uznemiren patnjama Palestinaca, zašto mu ne priđu, kažu: Dođi 'vamo! Muslimani već 20 godina okružuju svojim tijelima džamiju Al-Aksa u Jeruzalemu, možeš sa nama poći i ti. Hajdemo svi!. A znate li, evo sada provjerih, da članka na Wikipediji o džamiji Al-Aksa na bosanskom jeziku nikako nema?!!! Ima na makedonskom, ima na slovenačkom, ima na srpskom i srpskohrvatskom, ali na bosanskom nema! ( http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Aqsa_Mosque - pratiti spisak članaka na svjetskim jezicima lijevo).

Ne treba, do kraja, to udruživanje shvatiti u kontekstu danas modernog termina lobiranje. Zlo znanje ima toliko, vijekovima, hiljadama godina organizacijski uhodanu mrežu lobiranja na najvišim nivoima da ga je, trenutno, na tom nivou nemoguće poraziti. Slikovit primjer, vezan za Bosnu i Hercegovinu. Ja ne znam da je, a neka se oprosti mojoj neinformisanosti ako jeste, naš reisu-l-ulema Mustafa ef. Cerić otišao da popriča sa arhiepiskopom grčkog patrijarhata Teodosijem Atallahom Hannaom nakon što je arhiepiskop izjavio ovo, a Rijaset to detaljno prenio na svome zvaničnom portalu ( http://www.rijaset.ba/index.php?option=com_content&task=view&id=12111&Itemid=184 ):

 

 

 

Vara se onaj koji misli da su reisu-l-ulema Cerić i arhiepiskop Hanna "veliki ljudi", ne u smislu njihove lične veličine, nego u smislu njihove lobističke moći. Ali bi ovaj razgovor, do kojeg nije došlo, bio način da se uvežu, udruže etike "malih ljudi" (onih koji kao lidere doživljavaju reisu-l-ulemu Cerića i arhiepiskopa Hannau) različitih identitetskih pečata oko zajedničkog cilja - toliko željene slobode palestinskoj djeci i njihovim očevima. To je već udružena moć, ona koja daleko prevazilazi i nadvladava lobističke moći uskog kruga pojedinaca. To je ona udružena moć koju ništa zaustaviti ne može u njenom mirnom iskazivanju do dana kada etika i crnih i bijelih, i žutih i meleza, i hrišćana i hebreja i muslimana bude dosegla dotle da okupi tijela svakog od njih oko Al-Akse.

Šta smo, umjesto razgovora  reisu-l-uleme Cerića i arhiepiskopa Hannae (kao samo jedne od mogućnosti) dobili? Dobili smo da je specijalni izaslanik Svjetskog jevrejskog kongresa za prostor bivše SFRJ... Još jednom, specijalni izaslanik Svjetskog jevrejskog kongresa za prostor bivše SFRJ danas (i ima već poduži niz godina) savjetnik nekog apsolutno svjetski nebitnog predsjednika nekog apsolutno svjetski nebitnog entiteta koji se zove imenom (nastale na genocidu) RS. Dakle, Arie Livne, odnosno njegovi poslodavci, već godinama unaprijed znaju da

 

 

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Arie_Livne.jpg[/IMG]

Arie Livne

će se, prije ili kasnije, u Ujedinjenim nacijama glasati za međunarodno priznanje nezavisnosti i suvereniteta palestinske države; niz godina prije toga uspostavlja kontakte sa (od amerikanaca ustoličenim) Miloradom Dodikom; postaje njegov savjetnik, da godinama nakon toga Bosna i Hercegovina ne bi u UN-u dala taj jedan dragocjeni glas ZA priznanje nezavisnosti palestinske države. Pogodba igrača i sljedbenika zlog znanja je sljedeća: Tvorevina kojom kriminalno vladaš neće biti međunarodno upitna iako je na genocidu nastala, zapravo ćemo genocid negirati jer ću ja, Arie Livne, kod tvoje plavuše na PTPC-y reći da ja imam moralno pravo reći da to nije genocid jer su moji svi stradali u Holokaustu, a ti  Bosnu i Hercegovinu iznutra spriječi da glasa ZA palestinsku nezavisnost jer smo s brojem glasova neizvjesni. Moglo bi bit' usitno. Što je sigurno, sigurno je!

 

More bih primjera mogla navoditi, a tekst je odavno predug.

 

Za kraj, kako Zlo znanje izgleda?

 

 

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Zlonznanje.jpg[/IMG]

Zlo znanje ovjekovječeno je maksimom: 'Što je gore, to je dole.' i direktno aludira na dvojnost Boga. Blasfemijom o dualnosti Boga etika je relativizovana, odnosi između dobra i zla usložnjeni, te je, za običnog smrtnika, sasvim etično da odabire sivo. Ni crno ni bijelo, ni dobro ni zlo. Nego onako, ravnodušno sivo. To je željeno sljedbeništvo običnog puka, "malih ljudi"  zlom znanju.

 

∇a§IONia
http://vasionka.blogger.ba
17/02/2012 17:52