Moja družica odbija biti česta. I uvijek lijepa. Ona nosi suknje debelih žena, ona spaja gorske mostove i svjedok je slučajnih nesreća.
Moja družica hinji da može biti tužna. Tako se šminka i uvježbava ekspresije. Ona ide za starcem koji se prestao okretati za onom što se krije. On je čeka u tišini svoga instrumenta.
Moja je družica plesala po Palmiri i bila zavezanih očiju. Čitala je iscjepane redove početnika i šaputala im osam rečenica koje uglavnom nisu ispisali. Ako šta moja družica voli, voli da spava. Tada veliki dlan nagrne zastore svih tajni onih koje prati nad njeno čelo. Ona traži izgubljene usne i smrznuta ramena, traži majke uginulih ptića i kosti razdvojenih osoba. Ona spava, a starac je u tišini svoga instrumenta na istom krevetu čeka. Ponekad se pridigne, pa ramena spusti.
Ovoga puta došla je pred bunar. Pred mnogo djevojčica i bunar. Sve što zna, morala im je reći. Brbljivo i detaljno. Nije bila svjedok svoje slučajne nesreće jer su je oni što ih prati prestali ubijati, ali je kroz granje pogledala i vidjela drugačije planete od ovih koje dugo, dugo zna.
Ako je svrha moje družice sokovima istekla do vrhova njenog lišća, gdje će ostati njeno deblo i njen epitaf?
Starac, zato, više nije čekao u tišini svoga instrumenta. Zasvirala je Palmira žicama koje govore hiljadama grla. Rekle su da se svako odviti da hiljadama puta oko sebe i u sebi. Rekle su da ovoj ženi treba vratiti sve što je uporno sa sebe strugala. Pjevale su da će ptice letjeti i kad Juga ne bude, da će grijati i kad zima dodije, da će neka zemlja rađati jer se protiv usuda ne može.
Moja družica drugo je postala.
[URL=http://s168.photobucket.com/user/Sion_Legacy/media/aztec_zpsgn6bc1xl.jpg.html][IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/aztec_zpsgn6bc1xl.jpg[/IMG][/URL]
sta je keridven ? bas zanimljiva pricica,a kao lirika
samo si kraj mogla drukcije,ko da nesto fali.
sjajno ! kao da citam izgubljeni zapis drevnog asteckog hronicara. tvoja sposobnost da udjes i vjerodostojno izrazis- iz prve ruke docaras neke druge mitoloske stvarnosti, bile ona iz ugla nase mitoloske stvarnosti vjerodostojne ili ne, fantasticna je.
Gost probaj sa Ceridwen
Recimo da je to transformacija Goste. U raznim kulturama (uključujući i “predkulture” kako to današnji čovjek nadmeno naziva) nosila je različita imena. Ovo je velška verzija kako bi zvučala u izgovoru na našem jeziku.
Za kraj.. Pa, u pravu si. Izgleda da mi nije bilo jasno šta je kedriven učinila, pa sam tu i prekinula. Tačno, moglo se to tečnije, s više pažnje učiniti.
Pozdravljam te.
Dvjestodvadesetsedmice, počelo je kao upis o intimnoj pratnji, nekada integrisanoj, nekada razdvojenoj od moga bitka. Nečemu što može biti u svim vremenima, odnosno u svim intimnim i geografskim prostorima. Odlučila sam, negdje usput, tome dati poseban lik, gotovo osobnost, pa sam onda tražila i ime i prikaz koji bi toj lirici (kako je to nazvao gost) nekako odgovaralo. Prema mome instinktu. Zato je mitološki nedosljedno ili, kako bih ja to rekla, udrobljeno.
Ali mi se svidja, da, jer je u riječima bazično, kao predložak koji može promijeniti značenje u zavisnosti od pakovanja.
Hvala ti, činiš da se samoobjašnjavam 🙂
ne ! nisi me uspjela ubjediti da ovo nije nista posebno zato jer ne odgovara nekoj tvojoj predodzbi o licnom i predpoznavanju kako to treba izgledati 🙂 upravo zato sto se radi o licnom sam i rekao iz prvog lica. i vrijednost toga je u tom licnom i tom nepoznavanju koje uzrokuje trazenje kako si ti to jednom meni lijepo rekla.
ni keridven nije slucajno odabrana, jer ispod te poznate price stoji jedna manje poznata prica o zeni pramajci i zenskoj potisnutoj kreativnoj i stvaralackoj energiji. ima puno vise u tome nego sto ici mogu vidjet.
Nisam tvrdila Dvjestodvadesetsedmice, opisala sam kako je nastalo. Mnogo mi je drago što ti je posebno. I meni se sviđa.
Da, lično je i negdje usput, nekada, shvatila sam da to prvo treba pustiti na papir/zaslon, pa tek ga onda, uslovno rečeno, tematski pakovati, bar u mome slučaju.
I “pakovanje” sam učinila instinktivno, zato keridven i odgovara, a negdje na nekoj ravni vjerovatno i astečki crtež savremenog meksičkog autora. Da, vjerujem u taj podtekst ispod naslaga keridven mitologije o pramajci i stvaralačkoj energiji. Krenula sam od te sile dajući joj osobnost, insistirajući na njenom aspektu transformacije kao predlošku za novost, novo stvaranje.
Da, “nepoznavanje koje uzrokuje traženje”, ponovo si vrlo jezgrovito rekao nešto za šta je meni sigurno trebalo bar nekoliko rečenica. Treba mi manje omeđavanja u pisanju, kao potreba. Ne znam kako je kod tebe, ali slutim.
Volim pričati sa tobom 🙂