Kad jaganjci utihnu, a djeca vrište

Jedan od transparenata na Prvoj bosanskohercegovačkoj povorci ponosa:

Država i Bog, dalje od jajnika mog!

Wtf???

vasionka
vasionka

...loyal...liar, big time...brutal...again brutal...love all kids, especially those with autistic disorder...love music, that mathematics of all the worlds...again loooooooove music...read, read and read even more...love to write...loooove to write poems&songs...tales...more tales...manicure nails, no, no, never...love to seek, seek big time...explore...love God...again love God, that greatest freak of all the times... odd fellow...love major guy in the underworld...love equinox...indeed love equinox...mmmmmmm, love blood, that knowledge thing...don't know how to love...love myself mostly and ouuuuuuuuuuuuuuu...love freaks...again love freaks...all freaks...hate to share bed with anyone but one...love one grandmother and her son...her son...her dead son...love men...mmmmmmmm, love men with attitude...love men with attitude again...love gracefully women...mmmmmm, muses...adore troubadour...love night...again love night...love light...hate order...hate paper money...love symbols...adore symbols...love frustration...love hard lesson...tatoo...mmmmmmmm, haaaaaard lesson...

Articles: 1304

77 0 komentara

  1. Hmmmm, mislin da su promašili poantu, to vjerovatno aludira na pravo na abortus il tako nešto. Barem meni tako zvuči. Ili aludiraju da se država i Bog nemaju šta petljat o tome s kim oni stupaju u spolni odnos.

    Poprilična je mogućnost da je to stavila neka neuka budala. Možda je ružno reć, al tako je.

  2. Ili bi mogla bit poruka onima koji bi htjeli da ona bude heteroseeksualna i da rađa dicu, ima muža i to. Poruka da to kako će ona živit i šta će radit sa svojim jajnikom je samo njena stvar.

    Ovo možda nije točno, prosto pokušavan sam sebi objasnit kakav bi smisao transparent moga imat. Inače, poprilično mi je nebulozan.

  3. E to ti je ono wtf sto ja sinoc pisa? ljudi i ne slute koja bolest uma lezi u tome, jednom kada i AKO dobiju neku dominaciju, vladat ce ovo pravilo:

    ( قَالُوا لَئِن لَّمْ تَنتَهِ يَا لُوطُ لَتَكُونَنَّ مِنَ الْمُخْرَجِينَ )

    الشعراء (167) Ash-Shu'araa

    rekoše oni: “Ako se ne okaniš, o Lute, bićeš sigurno prognan.”

  4. feminizam, dabome. i to se uspjelo provući. ima li ko da nije žrtva?

    bitno je da su u fokusu bili kockoglavi neandretalci. mnogi su jedva dočekali da ih uzmu za primjer i predstave kao javno mnijenje, dok su vrlo vješto ignorisali normalne, nereligijski nastrojene (ne uzimam ovo kao pozitivno, izuzimam religijske razloge i primjere istih radi objektivnosti), umjerene ljude i njihove kritike šunda kojem su izloženi.

    bitno je da se provukla propaganda u vezi migranata, unatoč tome što isti novac uložen (loša riječ, rekao bih prije bačen), recimo za osiguranje ili marketing, mogao iskoristiti da se obezbijede osnovni ljudski uslovi u prihvatnim centrima. no, to nije dovoljno bombastično, nikome nije zanimljivo pisati o humanosti i požrtvovanosti. ne može se sa dovoljnim intenzitetom sistematično interpretirati ko je koliko tlačen/a i lišen/a prava, te proporcionalno kolike bi trebao/la (morao/la?) imati benefite.

    bitno je oduzimanje fokusa dugogodišnjim problemima, čije se posljedice mogu ogledati u manjku slobode, vladavine prava, izbora, perspektivne budućnosti, novca, i ponajprije, univerzalnih vrijednosti. no ne, paradom i forsiranom inkluzivnošću se može riješiti sve pomenuto.

    istina je, postoje problemi i izolirani, ekstremni slučajevi. svako, bez izuzetaka, treba imati jednaka prava i mogućnosti. no, smatram da ovo nije ispravan način rješavanja problema. skoro isključivo se daje prilika najglasnijim (dodao bih još koji epitet, pa ću stati ovdje) da izraze svoje mišljenje, dok svi ostali ostaju irelevantni, te se problem produbljuje. sada je samo pitanje dokle će se dalje ići. ne, ne mislim na popularno skretanje u pravcu pedofilije, nego zaista, šta je sljedeće? još više forsirane inkluzivnosti? sigurne zone? još veća izopćenost zdravog razuma? bojim se da šta god se pruži, neće biti dovoljno. najglasniji primjerci nisu objektivni i neće biti nikad kraja zahtjevima, odnosno viđenju sebe kao žrtve, ma koliko bili jednaki ili jednakiji od ostalih.

  5. Eyri, homoseksualci su u današnjoj BiH neravnopravni građani. Ja ih znam dosta, i uglavnom sve su to normalni ljudi. Ne vidim da imaju neke Bog zna kakve zahtjeve, sem da im se dozvoli isto što i heteroseksualnim parovima. Po primjeru onoga šta se dešava u zapadnim zemljama, zahtjevi za pravima i svim tim što ti pišeš da bi išlo dalje u nedogled, staju na toj postignutoj ravnopravnosti. Tako da ne vidim neku bojazan za neko beskonačno traženje prava. Jednostavno daj ljudima da normalno žive i to je to. Britanija, Irska, Amerika, itd, zemlje koje su dozvolile homoseksualcima pravo braka nemaju nikakvih problema zbog tog.

    Mada, shvaćan te šta govoriš, manjina među tom populacijom ima, pa hajmo reć, krajnje nerealne ideje i slično, jednnom san naletija na termin ‘lezbijski feminizam’, di autorica teksta spominje kako je heteroseksualnost dominacija muškaraca nad ženama i slične gluposti. Ta manjina možda jeste glasna, ali ona jest i ostaće – manjina.

    Da se razumimo, takve manjine ima i kod heteroseksualaca.

  6. Stvarno pocinjem sumnjati u tvoju sexualnu opredjeljenost- vise ti na blogu ne okrecem ledja?

    P.s nisam ja dobro iskoristio sutuaciju, nego je taj transparent samo tracak smrada koji je uspio koji je uspio izviriti iz lose ambalase silnih leprsavih cvjetica duginih boja itd a taj tracak smrada je vrh ledenog brijega, sta je sve ispod maske,ukopano u temeljima. O kakvim mi pravima pricamo, kada su danas bila ugrozena prava na slobodu kretanja SVIH LJUDI da bi gomila pedera prosetala?

  7. Nemaju pravo braka u BiH. ‘Tuđu dicu vodit u propast je smijurija’ da je suvišno i komentirat. Studije u zemljama u kojima je posvajanje dice kod homoseksualnih parova već dugo dozvoljeno, pokazuju da ta dica nemaju nikakve veće probleme nego druga dica. Čita san neke studije davno, možda sad potražim da ti dam link, al to je vjerovatno sizifov posa, jer ne bi tebe to razuvjerilo.Također, ovo treće, nije pravo po pravnom gledištu, nego po sociološkom, i vrlo je bitno, ta prihvaćenost od strane društva i sigurnost od huligana, to pravo isto nemaju.

  8. Daj Sfumato, pa možeš ti i bolje od ovih smijurija koje pišeš. Ugržena prava na kretanje svih ljudi zbog ‘pedera’. Pa šta ti pričaš bolan? Recimo da je to strašno bitno, što su ugrožena prava na kretanje, tako moš reć i da za vrime SFF-a su ugrožena prava na kretaanje zbog gomile ljudi po ulicama. Nisu buraz ugrožena ‘prava kretanja’ zbog ‘pedera’, nego zbog onih koji bi te ‘pedere’ napali da nema gomile policije.

    A ovo što pišeš o temelju ‘ispod maske’ je znaš šta? Želja za normalnim životm i za slobodom da budu to što jesu bez da dobiju degenek i da ih se diskriminira.

  9. Gost, nategnuto, ali i to bi moglo biti. Pravo djeteta da uopšte može imati snažnu potrebu da zna ko su mu roditelji, te da ostvaruje sa njima redovne kontakte pogaženo je pravom odraslih da dođu do djeteta, iako to u istopolnom odnosu nisu u stanju. Tužno i jako sebično. Ovakvo ponašanje je isključeno kada je riječ o dobrim ljudima, ma šta uzimali kao parametar da je dobro. Dijete, ni krivo ni dužno, zakinuto je.

    Tvorničaru, ni meni transparent nije jasan, osim što mi je u njemu razvidna poruka da su djeca neželjena. To nisu poruke na koje mogu pozitivno emocionalno odgovarati, jer iste ne slave život, nego se propagira suprotno. Tokom današnjeg programa N1 užasnula sam se odgovorom Tanje Miletić Oručević na pitanje kako heteroseksualci paradiraju. Jedan momenat u tom odgovoru bio je stravičan, s obzirom da je gđa Miletić Oručević ustvrdila da heteroseksualci stalno paradiraju, šetajući, “a djeca okolo vriskaju”. Djecu i vriskanje, što beba što veće djece, pomenula je najmanje tri puta. Ko ne vjeruje, neka vrati i odgleda navedeno putem opcija koje Telemach nudi. Odakle tako snažan target na “djecu koja vriskaju” i da li bi heteroseksualni parovi iz nekog razloga bili “manje bolni” bez te djece oko sebe? Da ukinemo djecu?
    Ovo je ujedno i odgovor na tvoje indirektno postavljeno pitanje zašto sam izabrala ovaj transparent. Mene u ovoj priči isključivo interesuju djeca. Podmetanje leđa da fizički pokušam odbraniti gay prijatelje, pa dobijanje i udaraca i uvreda zbog toga, nešto je što sam iskusila više puta. I ponovo bih. No, moji gay prijatelji, dobri ljudi, ne žele da bilo koje dijete prolazi njihovu i još goru patnju i snažno se protive trgovini djecom. Zbog toga su omraženi i od gay populacije, žive pod konstantnom prijetnjom zbog toga.

    Sfumato, ja sam danas bila prognana iz centra svoga grada zbog iznesenog stava o zabrani usvajanja djece/vještačke oplodnje kod istopolnih parova, jer moj gay friendly nivo nije bio dovoljno gay friendly, pa se ne mogoh pridružiti paradi.

    Eryri, najružnije je najglasnije! Ima jedna zastupnica u Skupštini Kantona Sarajevo čiji je javni jezik otrovan i poguban po one koji slušaju, jer automatski uvodi u koloplet mržnje i najnegativnijih mogućih osjećanja. Gay zajednica je danas mislila da je to super komično, pa je lice te zastupnice stavila na nekoliko majica sa duginim bojama. Jesam li ja čovjek ako ne branim pravo te žene da je ne ponižavaju na taj način, jer je činjenica da je njeno lice na tim majicama vrlo uvredljivo po njeno dostojanstvo?
    Izgleda da je najteže biti najveća od svih manjina – kada pronalaziš i vrijednosti i pogubnosti na obe strane.

    Može biti Gracija, ko će ga znati?

    Eki Tramvaj, kako propustih taj momenat ?

  10. Nista to nije, cekaj da malo pokret ojaca, dozivjela bi istu situaciju kao i lut:
    1. Zele da te eliminusu
    2. Da napastvuju

    “Ti znaš da nam nisu potrebne tvoje kćeri” – rekoše oni – “ti doista znaš šta mi hoćemo.” (Hud, 79)

    “A meleki rekoše: “O Lute, mi smo izaslanici Gospodara tvoga, oni tebi ne mogu nauditi. Ti kreni sa čeljadi svojom u gluho doba noći bez žene svoje, nju će zadesiti isto što i njih, i neka se niko od vas ne obazire! – Rok im je praskozorje, a zar praskozorje nije blizu?” (Hud,81)

    Sama cinjenica da njih nekolicina moze ograniciti DANAS slobodu svih nas,dovoljno govori o kakvom zlu se radi i sta bi bilo da ih ima vise

  11. Btw., da se samo zna koliko je gay osoba u Bosni i Hercegovini koji se iznutra protive usvajanju djece/vještačkoj oplodnji kod istopolnih parova, pukla bi bruka pregolema. Tvorničar to ne zna, jer iz svoga rova vidi samo marketing.

  12. Vasionko, ja iz svog rova vidim gej prijatelje koje poznajem. Iskreno, nisan ih nikad pita žele li posvojit dicu, možda i ne žele, al iskreno sumnjam da se protive tome da homoseksualci na to imaju pravo. I također vidim, studije, znači ponavljam, studije da dica odrasla kod isstospolnih parova nisu ništa drukčija od onih odraslih kod heteroseksualnih.

    Za odgovor od Tanje, nemam komentara, mislin sa prvim dijelom se slažem, činjenica je da heteroseksualci stalno paradiraju, a za ‘vrisku dice’, ne znam šta joj je to tribalo da izjavi, ali mislin da i ti i ja znamo da većina gej populacije nije uvrijeđena ‘vriskom dice’. Ako je ona to izjavila ne znači da većina tako misli. Meni je ta izjava totalna nebuloza. I ne možeš tu izjavu navodit ko da to misli cila gej populacija u BiH. A i ja san također protiv umjetne oplodnje, ali nisam protiv posvajanja dice od strane gej populacije. Nisam jer za to nema nikakvog naučnog razloga.

  13. Sfumato, i više nego dobro razumijem i vidim tvoju dobronamjernost, ne sumnjaj u to. Fora je u tome što bi bilo korisno da to vide i razumiju i drugi. Moj cilj je zdravlje društva za sve, posebno za našu budućnost – djecu. Vidim da ste se razmahali sa studijama, pa ja pitam: Pročita li iko onu šta industrijsko mlijeko (od krava koje šopaju ženskim hormonom radi većeg prinosa mlijeka) radi muškoj djeci sa genetskim potencijalom da im se pojavi izražena dilema u vezi sa seksualnošću? Nesumnjivo, ima i onih ljudi kod kojih je seksualna orijentacija (samo) pitanje izbora, te i onih koje tipovi roditeljstva (dominantna majka/submisivan otac i suprotno, nezaliječena i nerazriješena trauma u vezi sa seksualnim zlostavljanjem) uvedu u propitivanje seksualnosti, što u jednom razvojnom periodu postane stvarna i teška mora.
    Ono što tvrdim je sljedeće, a nemam studija – dokaza koji bi to potkrijepili. To je jednostavno moja tvrdnja: Netačno je da je procenat LGBTIQ osoba u odnosu na generalnu populaciju isti u svim dobima ljudske civilizacije. Odnosno, ovaj zaključak nije tačan u potpunosti. Procenat LGBTIQ osoba u urbanim centrima uvećava se u odnosu na generalnu populaciju u gradovima.

  14. Vasionko, Stani, šta sad ti točno oćeš reć u prvom dijelu komentara? Kako neadekvatno roditeljstvo može dovest do homoseksualnosti? Ženski hormoni u mlijeku? Mislim, pazi, nisu to nebulozni zaključci, ali su krajnje nategnuti. Al razlog homoseksualnosti se ne zna, ali znamo da je postojala i prije urbanih gradova, i prije hormona u mlijeko, i prije disfunkcionalnih obitelji u današnjem stilu.

    Zaključak koji si uzvela na kraju meni nije baš uvjerljiv. Ja ne mislin da se broj LGBTIQ populacije uvećava u većim urbanim centrima, nego mislim da se eventualno, više pripadnika te populacije naseljava iz suburbanih u urrbane centre, jer im je život lakši u većim gradovima i manje je homofobije, a da ništa, više se moš sakrit. A i sama si rekla da nemaš dokaza za tu tvrdnju, tako da, meni to baš ne drži vodu.

    Za Sfumato-ovu dobronamjernost, čovika koji ciljano s namjerom da ponizi, koristi riječ ‘peder’ i koji piše sve šta već piše, ti smatraš dobronamjernim? Dobro, možda on u duši i nema loše namjere, ali stavovi mu i to kako se postavlja prema homoseksualcima, su definitivno toksični i krajnje zadrti. I ja se pitam, kako ti možeš bit gay friendly a istovremeno se slagat s ovim št Sfumato govori?

    A zanima me kako si točno bila prognana iz centra, kako ti nije dozvoljeno da učestvuješ u paradi?

  15. Baš tako kako sam i opisala. Nedovoljno gay friendly, ne zadovoljavam standarde. Osim toga, prijatelji su mi gayevi koji su tamo nepoželjni zbog stavova oko djece. I to sam opisala.

    Što se Sfumatove dobronamjernosti tiče – trebao bi da imaš dobre prijatelje muslimane (mu'mine – vjernike), kao što imaš gay prijatelje, pa da razumiješ zašto je i koliko je dobronamjeran.

  16. Studirao sam pravo, ponešto od prava i razumijem. Moje je pravo da uživam svoje pravo, kao što je to pravo dato i svim drugim ljudima. Moja je obaveza da poštujem prava drugih ljudi i ne ometam ih u konzumiranju njihovih prava, kao što je obaveza drugih da ne ometaju konzumiranje mojih na pravu zasnovanih prava. I do ove tačke, uglavnom ili manje više, nema problema.

    Problem, međutim, nastaje, kada neko pokušava da mene ili druge ljude uvuče u nešto u čemu nipošto ne želim(o) učestvovati. Pa ispada da si protiv čak i ako se držiš neutralno, ne napadaš, ne kažeš ni jednu ružnu riječ, ne osuđuješ. Samo gledaš svoja posla i puštaš druge da gledaju svoja.

    Sarajevo ima oko 300.000 stanovnika, Bosna i Hercegovina 3 miliona. Juče i danas u dijametralno suprotno orijentisanim povorkama učešća je uzelo, po različitim procjenama, nekoliko hiljada ljudi. Može biti 3000. Jedan promil Bosne ili jedan posto Sarajeva. Dozvoljavate li sada da se nas 99 ili 99,99% vrati svom normalnom životu, ili ćete i dalje, poslije svih ovih mjeseci bombardovanja, od nas zahtijevati da gledamo šta vas jedan promil ili jedan postotak misli, radi i zašto se bori? Hoćete li nam dozvoliti da i mi svoja prava i svoje borbe imamo.

    Koliko god da vi u našim borbama nećete i ne želite sudjelovati. Pravo vam bilo.

  17. Vasionko, i gejevi i liberali su često zadrti u svom liberalizmu. U smislu što ne toleriraju nekog čije je mišljenje manje liberalno od njihovog. Tako da, to ponašanje prema tebi i tom dilu gej populacije je definitivno neprimjereno. Ali imaju svako pravo da misle različito od vas i da traže za sebe pravo da usvje dicu. Vasionko, ti si dobronamjerna, normalna i kulturna osoba. Ako studije, više njih, pokazuju da nema razlike između dice homoseksualnih i heteroseksualnih parova, pa to valjda nešto znači. Ili ne znači? A u društvu iovako ima samohranih majki i očeva, i slično, koji nemaju tradicionalnu porodicu. Meni je stalo do dice i ne želin da dica odrastaju u sirotištu kad mogu imat obitelj koja će ih volit. Tebi je isto stalo do te dice, i zbog njih ih ne bi dala homoseksualnom paru na usvajanje. Naši stavovi se moralno ne razlikuju, jedino je stvar što imamo različite informacije. Ja tvoje mišljenje poštujem, ali mislim da je nauka na mojoj strani.

    Za Sfumatoa koliko je dobronamjeran, jel mi možeš ti objasnit kakvi su ti ostali mu'mini pa da je Sfumato dobronamjeran? I da ti napomenem, moja najbolja prijateljica je bila pokrivena kad smo se upoznali. Išla je u medresu i bila je iskrena vjernica. I nikad joj gejevi nisu smetali i nije joj bilo jasno što drugima smetaju. Kasnije se otkrila, i vjernica je još uvik, ali ne praktikuje vjeru. Prosto viruje u Boga. Ona je meni primjer muslimanke koja je dobronamjerna. A za Sfumatoa, iskreno bi volija da mi pojasniš šta hoćeš reć. Prosto informativno, jer me zanima.

    Gostu, ja san bija na popriličnom broju protesta u zadnjih desetak godina, tako da definitivno nije točno da oni što su paradirali danas ne bi učestvovali u ‘vašim’ borbama. Ne postoje ‘vaše’ i ‘naše’ borbe, sve borbe u društvu su naše.

  18. @Tvornicar

    naprotiv, vladavina prava je definitivan pojam, kao i sve nabrojano osim novca i perspektivne budućnosti. te dvije stavke već nisu definitivne. što se tiče “beskonačnog” traženja prava, bilo bi dobro da na preskok pogledaš šta se dešava u zapadnim državama, konkretno USA gdje prednjače po pitanju pokušaja inkluzivnosti: http://www.youtube.com/watch?v=vMSmUzDt-7U ovaj klip je donekle reprezentativan jer se profesoru zamjera na njegovom stavu prema trans osobama, no generalni pravac u kojem se ide je više nego vidljiv. ovakve primjere možeš naći bilo gdje, no nemam namjeru da zatrpavam komentar linkovima. sa USA konkretno i sam imam iskustva po pitanju nekih drugih stvari, no itekako sam iskusio na svojoj koži koliko daleko zna otići dogma “ili si sa nama ili protiv nas”.

    imaj u obziru da se sa profesorom iz klipa ne slažem u vezi velikog broja bitnih pitanja. pored što imamo oprečna razmišljanja, daleko sam konzervativniji kada se pomenu univerzalne vrijednosti i etika, dok s druge strane smatram da vrlo ograničeno percipira određene stvari koje se tiču inteligencije i svijesti. no, ipak se slažem sa njim kada je u igri sljedeće – sve se može riješiti smislenim dijalogom i neophodno je ostati miran. parada od danas ne ulazi u domene smislenog dijaloga, već je ništa više do skupog šunda. zamisli situaciju da je neko želio staviti pod upitnik legitimnost i istinost parade? ista osoba, skoro sam potpuno siguran, bila bi linčovana i iskorištena kao dobar primjer za ostale sa različitim stavom, a opet, na sva zvona se oglašava kako bi svi trebali biti jednaki.

    uvijek ima ekstrema, možeš ih naći gdje god tražiš. kolika god manjina bila manjina, više je nego dovoljna da utiče na javno mnijenje, posebno u digitalnom dobu gdje je svjesnost i kritičko razmišljanje na iznimno niskom nivou, dijelom zbog indoktrinacije, dijelom zbog konstatnih distrakcija u raznim oblicima. manjina je i pokrenula paradu u Sarajevu, potpomognuto respektabilnim propagandnim tijelom uz prilične količine novca.

    @vasionka

    najglasnije se i jedino čuje. upravo o tome ti pričam! gay i ostatak zajednice zbog svoje ograničenosti ne vidi količinu sramote u tome, već je još stavljaju na pijadestal. u ovom slučaju si otišla dosta dalje od čovječijeg, rekao bih, dok mene ne interesuje dostojanstvo te nesretnice. naposlijetku, sama je izabrala. istina, sebično, ali ima razlog – pitanje je da li ta nesretnica ima uopšte osjećaj sramote? teško je prosuditi, treba dati šansu svakako, no ne vidim kako bi bila uopšte dio svega da ima osjećaj za sramotu, posebno sa takvim transparentom.

    imam nekoliko dobrih poznanika/ca nehetero orijetnacije koji dijele nezgodno mišljenje – čemu parada? pošteni, više nego dobri i iskreni ljudi zgražavaju se na, citiram jednu poznanicu, “paradiranje neonskih spodoba”. vjerovatno najveći faktor je da nekolicina navedenih poznanika/ca predstavlja ostvarene osobe gdje osjećaj za sramotu postoji. nisu se ni pokušali uključiti u tzv. udruženja i ine organizacije, jer ti ljudi rade ono što hoće i ne vole izigravati kojekakve žrtve. čitajući tvoja iskustva, sumnjam da bi bili i zanimljivi.

    no, najbitnije od svega, “Moj cilj je zdravlje društva za sve, posebno za našu budućnost – djecu.” sve što treba je sa ovim rečeno.

  19. Restrikcija ljudskih prava opravdana je u dva slučaja:
    1. kada pravo jednog ljudskog bića ugrožava pravo drugog tj. kada dolazi do pravne kolizije i
    2. Kada pojedinac (ili skupina) žele da uživaju prava bez lične odgovornosti.

    Materijal za razmišljanje objema jučerašnjim povorkama.

  20. @Eyri, Ovi radikalni liberali su za osudit. Al triba priznat da bi i desničari rade isto, poprilično često. A o paradi se ne slažemo, ja mislin da triba pokazat da su homoseksualci tu i da traže svoja prava. A sad što je grupa liberala suluda, ne znači da su automatski svi takvi. Ja, gejeve koje znam, ne bi nikad bili takvi ko ovi u ovom videu. Ali slažem se da je dobar dio liberalnog tijela totalitarne naravi.

  21. @Tvornicar

    pa da, radi isto i drugi kraj ideološkog spektra, no ne propagiraju u isto vrijeme kako su za potpunu jednaknost svih. naravno, to ih ne čini ništa boljim, ali definitivno ukazuje na novu dimenziju manipulacije. ovi što su paradirali teže ka radikalnijem dijelu spektra. možda ne svi, ali glasniji definitivno, koji suštinski i predvode budući pravac djelovanja.

  22. Ne mislin da će ovi radikalniji vodit daljni pravac djelovanja. A druga stvar je, na Petersona se s pravom ljute, i ako pođu u pravcu da se transrodne osobe nazivaju po rodu koji oni sami izabrali a ne po spolu u kojem su se rodile, to je po meni dobar pravac, jer trebaš podržat nekogaa i njegov izbor. Stavi sebe u tu poziciju, da si npr muškarac koji se osjeća kao žena, i koji javno obznani to i traži da ga nazivaju u ženskom rodu, kako bi tebi bilo da to neko namjerno odbija? Taj pravac razvoja je dobar i poželjan, jer transrodne osobe su među nama, kao i gejevi.

  23. Ne mislim da gej osobe su loši roditelji već mislim da su jednako dobri , ali usvajanje dece je nešto sasvim drugo.

    Kad vidim muški gej par koji hoće da usvoji dete dođe mi da se izrigam(bez uvrede) , jer to je po meni ništa drugo nego hir.

    Takvi parovi tj.takve osobe više poštuju svoju seksulalnost i sovj polni organ nego da učini napor u gurne ga nekoj ženi i sa njom ima dete , ali ne , oni hoće upravo ono što po prirodi ne mogu imati , iondas posežu za usvajanjem.

    Svaki pojedinac bio on muško ili žensko ili gej ili strejt želi decu , neki manje a neki više , ali to je u ljudima useđano.
    Ali da neko želi decu samo zato što što je sa svojim gej-partnerom je čisti hir i ništa više , obično zadovoljavanje svojih seksualnih i ljubavnih potreba , jer to je logika ako smo par i imamo brak onda je logično da imamo pravo imati decu ali tako da se sipoštuje seksualno opredeljenje koje je na prvom mestu.

    Gej parovi kad usvajaju decu , to nije roditeljstvo već ljubav spram kućnog ljubimca koji je u ovom slučaju ljudsko biće.

    Uvek sam se pitao kad počinje želja kod gej-muškaraca za decom u smislu da ga usvoji sa svojim partnerom?? , sa 8,912,13,15 godina?? kad i svim heteroseksulanim muškarcima.

    Već zamišljam jednog gej-srednjoškolca kako misli u sebi kako će prvo završiti školu , pa faks,zaposliti se , onda naći dečka,oženiti se sa njime,kupiti stan i onda usvojiti dete.

    Nek se niko ne naljuti ali meni je to grozno.

  24. Gošćo, vidi se da ne znaš gejeva kad tako misliš. Želja za usvajanjem dice hir? Pa odakle ti to majke ti? Da će neko zbog hira uradit nešto tako ozbiljno. Da je zbog hira nabavili bi mačku il ćuku. I gej ljudi žele da odgajaju dicu, i ako imaju priliku da dođu do toga da imaju dite, ne vidin što ga ne bi imali. A ovo, ‘da gurne nekoj ženi’ što pišeš, pa to je apsurd, da mu se može dić na ženu ne bi bija gej.

    Gostu drugi, ako nećeš da gejevi usvajaju dicu, zašto ih ti ne bi usvoija nekoliko, i svi drugi parovi, pa bi nam sirotišta bila prazna, a gejevi bez dice.

  25. kaže Gost-gošća: “…Kad vidim muški gej par koji hoće da usvoji dete dođe mi da se izrigam(bez uvrede) , jer to je po meni ništa drugo nego hir….”
    A šta se dešava kad vidiš ženski gej par? Onda ti se ne riga (bez uvrede)? Licemjerno do bola.

    Godinama su se na ovom blogger.ba vodile ovakove rasprave… ništa se nije promijenilo, ma koliko smo (trebali barem) napredovali…

    Uvijek će biti onih “za” i onih “protiv”… S tom razlikom da ovi što su protiv uvijek i uvijek i iznova i iznova izvlače argumente koji u iole konstruktivnoj polemici gube svoj i karakter i značaj.

    Vasionka, vjerujem da se sjećaš burnih diskusija koje su završavale i prijetnjama i blokiranjima, i gašenjima blogova… Koliko god da sam uvjerena da se jedino razgovorom i konstruktivnim dijalogom i diskusijom može doći do pozitivnih promjena (današnji sarajevski pride vidim upravo kao rezultat napora i truda svih zainteresiranih za tolerantno društvo), iskreno već sam umorna od ukazivanja, dokazivanja, argumentiranja…

    Tvorničar, svakako si mi se svidio. Potpisujem sve što si rekao.

  26. @Tvornicar

    trans osobe kategorično odbijam oslovljavati željenim nazivima. biološki, muškarac je muškarac, žena je žena, i tu nema relativnosti, nit će ikada biti. želje i interpretacije su već nešto potpuno suprotno.

    uz to bih dodao i ovakvo nešto: http://www.fbcnews.com.fj/sports/new-zealand-transgender-woman-wins-2-gold-at-pacific-games/

    besmisleno je i pokušati diskutovati na ovu temu jer nema mjesta za diskusiju.

  27. Ovde je problem u usvajanju jer to je hir , a kad nešto potiče iz hira i stavljanja svoje seksulanosti ispred onoga što jeste prirodni put.

    Više poštuju svoju seksulanost nego prirodni put kako to dete dolazi na svet , ili ti neće kučak da učini napor i žrtvuje svoj dragi gej-penis gurajući ga u ženski polni organ i tako ima dete.

    Ženska homoskesualnost je drugačija utoliko što lezbejke mogu imati decu i imaju prirodni nagon za majčinstvom koji se uveliko razlikuje od muškog nagona za očinstvom.

    @Tvirničar dete drago video sam ti profil i pročitao post o ovoj temi i ti si nisi daleko od ivice ludila.Idi se leči.Mislim po godinama da ti mgu biti otac i ovo te savetujem kao roditelj koji ima decu odraslu, a i ti treba prvo da budeš roditelj da bi mogao prosuditi šta sve detetu treba da odraste.Ne gradi se civilizacija i društvo preko leđa nevine dece.Toliko od mene.Gospođo Gracija to važi i za vas.Pozdrav svima.

  28. Graciasalavida, napokon da neko pripozna svu nebuloznost argumenata koji se daju u svrhu zakidanja prava homoseksualnih parova. Ovako, kad sam pišem protiv toga, osjećam se ko budala, što pokušavam dokazat stvari koje su pitanje zdravog razuma.

    Gošćo, ako mi neko ko ti rekne da sam blizu ludila ja se veselim, jer znam da sam normalan haha. Ovo ostalo što pišeš, su sve nebuloze. ‘Stavljaju svoju seksualnst ispred onoga što jeste prirodni put’, homoseksualnost jest prirodna, i niko tu ništa ne ‘stavlja’, nego prosto, takav se rodiš najvjerovatnije, a ako i postaneš, postaneš to vrlo rano. Ranije nego se moš sjetit. Ženski nagon za majčinstvom se uvelike razlikuje od nagona za očinstvom haha? Aj daj mi neki tekst, studiju, članak, nešto, da to dokažeš.

    eyri, činija si mi se koliko toliko ok, al s ovim sad mi potpuno sve što mi se činilo pada u vodu. Ti odbijaš nazvat transrodnu osobu onako kako se ona osjeća, nego po spolu kojim je rođena. Kako bi tebi bilo da si u takvoj koži, i da niko neće da te prihvati ko ono što jesi, ono što osjećaš da jesi? Znaš li ti koliko se transrodnih osoba ubije zbog toga? Za ove medalje, triba napravit gornju granicu testosterona koja je dozvoljena u ženskom sportu. Time će se oni sa viškom testosterona onemogućit u takmičenju, a tu će spadat i transrodne osobe, tako da se neće moć takmičit među biološkim ženama, i mirna Bosna.

  29. Tesko civilizaciji,napose covjeku te civilizacije,koja je primorana,a jeste danas primorana, da je edukuje duh i razum raznih @tvornicara i Medicijevki zagrebackog predgradja.
    Zasto?
    Zato sto je zivot nista drugo do skup navika(uprosteno receno) a navike od djeteta stvaraju ono sto edukacijom konzumiraju kao ZIVOT vrijedan smisla.U ovom slucaju od prirodne pojave covjeka do njegove suprotnosti je polje djelovanja radionice za ljudsku nesrecu koja se prihvata kao “smrc”droge sa svjesnim pri sebi da je njena konzumacija ubitacna..
    Vrijednosti prirodnog nagona,napose osjecaja,sa ciljem realizacije neprirodnih vrijednosti pomocu prostitucije kao sto je “demokratija”,gusi i doslovno trne umisljenost koja stvara mislenog @tvornicara i recenu Medicijevku,da stave kraj svijetlu zarad tame koja je u njima upaljena demokratijom Aleksandra Velikog i slicnih “tople brace”
    Tako ce se i omasoviti neprirodno i tako je za ocekivati ubijanje i Boga i covjeka zarad Sodome i Gomore.

    Svakom njegov rezon ,nagon i ideologija ali… neka taj rezon realizira na sebi,napose pri sebi, a ne na covjeku silujuci njegovu etuku za koju ne daju ni pisljiva boba,upotrebljavajuci mac “demokracije”i silu ubjedjivanja sa manipulacijom teorema kao cinjenicama slicno onom “velikom bratu” ,ruskom,koji je iz kolhoznog naukovanja dosao do “toplog brata”da ubijedi milione Rusa kako je njegov izbor prirodan.

  30. Sad samog sebe zderem sto se pokusavam predbiljeziti sa prozimanjem u ozracju prava slobode.
    Tamnica je ta velicina koja covjeka masira u svojstvu slobode.
    Nista manje od zla koje proizlazi iz dobra.
    Bijegom od tradicije seksanja i silovanja,dok osvajate ,i usvajate,nova pravila slobode je…. se ljudi.
    Eto vam onih drustveno beskorisnih koji zive da vas edukuju o usvajanju poriva za grom i pakao

  31. Koha/Gost_7338, pošteno!

    Tvorničar, nauka je nauka jer ne zauzima strane. Ako, pak, zauzima strane, onda nije nauka.
    Moj matični studij me je osposobio da provodim istraživanja koja pominješ, odnosno da odaberem metod, dizajniram instrument, konstituišem subjekte istraživanja i kontrolnu grupu, statistički obradim i valorizujem rezultate, te ih, naposlijetku, ispravno protumačim i prezentujem. Ovo mogu ja, ali ne i ti dok se za isto ne obrazuješ/osposobiš.
    Pošto je ovo blog, a moje vrijeme ograničeno, temeljnu valorizaciju relevantnosti istraživanja koje si dao u linku, a što ja nisam ni pogledala jer traži vrijeme, izvršila bih jedino uz plaćanje (i to možda zbog ograničenosti vremena) ili uz pretpostavku postojanja dosta slobodnog vremena. Osim što košta znanje, košta i vrijeme. Zato ću se ovdje osloniti na više od dvije decenije moga što institucionalnog, što samostalnog, intenzivnijeg ili manje intenzivnog proučavanja psiholoških nauka, pa ću ponoviti sukus/presjek dat u jednom ranijem komentaru, a koji se tiče stava zašto gay osobama ne treba biti dozvoljeno da djecu usvajaju, odnosno da do potomstva dolaze putem vještačke oplodnje. Velika većina ljudi ovdje dovoljno su obrazovani da sami izvode zaključke i istražuju dalje u vezi sa postavkama koje zagovaraš ti, kao i postavkama koje zagovaram ja. Ovaj dijalog ne treba zatvoriti. Naprotiv, pluralizam mišljenja isfilterisaće na kraju ono najbolje, bar bi tako teorijski trebalo biti. Moje je da pokušam:

    Pomenuo su mladića odgojenog u vezi roditelja istoga pola, i glavna referenca koju pominješ je da taj mladić nije homo, nego da je ostvario hetero porodičnu vezu. Ja na ovoga mladića, niti na bilo koje drugo ljudsko biće, ne mogu gledati samo kroz tu prizmu – da li je on, naposlijetku, postao homo ili hetero. Mene interesuje nešto drugo: Da li je taj mladić imao višu statističku mogućnost da bude psihički i sociološki oštećeniji tokom svoga djetinjstva u odnosu na nekog drugog mladića koji je odgojen u hetero porodici, a usljed neminovnog uticaja vanjske sredine koja je dominantno heteroseksualna i uvijek će ostati takva? Mene, dakle, interesuje unutrašnje stanje te osobe, psihološke i sociološke teškoće sa kojima se ista susretala, dok tebe interesuje isključivo još jedna urezana crtica na tabli sa ucrtanim poljima -homo i -hetero.

    Dalje, uzdam se u minimum tvoje empatičnosti i etičnosti, bez obzira na onaj duboko ukopan rov s početka priče, i molim za tvoje javno priznanje ovdje: Priznajem da pravo djeteta u dobu ranog djetinjstva ima i mora imati privilegovan položaj u odnosu na pravo punoljetne osobe, a zbog ranjivosti tog djeteta! Molim te da to i priznaš ukoliko smatraš tako, jer ova tema prevazilazi rovove, ovo je kategorija -nad. S obzirom da je u temelju ljudskih prava pravo na jednakost, a ovdje razgovaramo o jednakosti djece u vezi s odgojem u roditeljskom domu, situacija je sljedeća: Veza statističkog (prosječnog) para suprotnog pola savršenija je; to je postulat, činjenica koju ne treba dokazivati. Ako, pak, misliš da postulat ipak treba dokazivati, onda su tu posrijedi sljedeći kvalitativni elementi koje je kroz istopolno roditeljstvo nemoguće postići: drugačiji senzibiliteti, drugačija fizionomija, drugačiji načini rješavanja problema, drugačiji odnos spram emotivne i kognitivne strane ličnosti, drugačija iskustva zbog polne određenosti, drugačiji odnos prema seksualnosti.. You name it! Toliko se snažno pledira na prihvatanje drugačijeg, predavanja i predavanja se drže o ljepoti pluralnosti i različitosti, a toj se malenoj djeci različitost na najvažnijem mjestu – roditeljskom domu želi uskratiti, i to samo zbog toga što dvije odrasle osobe, koje to fiziološki i fizički nisu u stanju, žele imati djecu. Mnogo sebično, mnogo, mnogo, mnogo sebično! Zato je to trgovina ljudima/djecom, jer ta djeca, u samom startu, ne dobijaju statistički savršenije, nego i statistički i realno manjkavo. I nemoj mi sada govoriti da je funkcionalan istopolan par bolji od disfunkcionalnog para suprotnih polova. Vjerovatnoća da disfunkcionalnost bude prisutna ista je kod obe vrste odnosa, uzmimo to tako.

    Uporno mantraš – pravo je sloboda djelovanja koja ne ugrožava pravo drugog. E, pa ovo ugrožava pravo onog najdragocjenijeg što na svijetu imamo – djece. No, vi to ne vidite iz svojih rovova. Djeca su za vojnike u rovovima samo broj!

  32. A da ne kažem koliko će se, u ovome kontekstu, rezultati istraživanja razlikovati u odnosu na specifičnosti društva u kojem se isto vrši. Pošto je tema vezana za zahtjev da gay osobe u BiH mogu usvajati djecu/ostvarivati potomstvo putem vještačke oplodnje, onda bi se takvo istraživanje moralo provesti bar u jednoj od zemalja Zapadnog Balkana na dovoljno velikom i pouzdanom uzorku, ukoliko se, naravno, isto ne mora zasnivati i na longitudinalnom istraživanju (istraživanja koja prate subjekte kroz decenije).

  33. Za mladića, studija koju san ovde iznija pokazuje da nema uočljivih razlika u psihičkom stanju dice odrasle kod homoseksualnih i kod heteroseksualnih parova. A ono što san ja napisa za njega je bilo da pobijem tezu da je hoomoseksualnost prijelazna.

    To što pišeš za dite, tvoju izjavu priznajem, jasno, to je stvar zdravog razuma. Sve to što navodiš da bi ditetu ‘falilo’ nije točno, jer je nauka pokazala, ko što san napisa u prošlom pasusu, da u testiranjima na raznim poljima, nema razlike između dice homoseksualnih i heteroseksualnih roditelja. Sad ti to pokušaj svatit.

    Ja i ne planiram provodit naučne studije, ne vidin što sad ti aludiraš da to možeš ti a ne ja, kao da san ja krenija pravit neku studiju. Ja ti samo dajen link već gotovih studija.

    Tako da, dite kod homoseksualnog para ničim neće bit ugroženo. Mada svaćan logiku toga što ti pričaš, i meni je to za zapitat se, jel bolje da dite ima i muški i ženski uzor od malih nogu, neću reć da je to pitanje bez osnove, ali ako su studije dokazale da nema razlika između dice heteroseksualnih i homoseksualnih roditelja, ja mislin da je na to pitanje odgovoreno.

    A meni je zanimljivo, što od svega ovde iznešenog, ti nalaziš jedino moj stav da je problematičan, jedino sa mnom raspravljaš. Sfumato koji misli da su homoseksualci alat ljudi koji žele upropastit svit, koji ne pristaje ni na minimalan nivo kulture jer odbija koristit riječ ‘pederi’, koji je na svom blogu kačija hadise o ubijanju homoseksualaca, gosti koji pišu ovolike nebuloze, i eyri koji bi transrodne osobe naziva po njihovom biološkom spolu, unatooč činjenici da se te osobe tako ne osjećaju, unatoč činjenici da je ta skupina posebno delikatna zbog visokog nivoa suicida, itd, na to nemaš potrebu reagirat, al na ovo što ja pišen, i sačim se, evo, slaže i graciasalavida, a čini mi se i jasanstav, imaš potrebu reagirat i razuvjeravat me od mojih stavova. Baš me zanima kad bi tvoji LGBTIQ prijatelji gledali ovu raspravu s kim bi se složili. 🙂

    I da, ja ne podržavam umjetnu oplodnju uopće, ne samo kod homoseksualnih parova. Ali posvajanje dice da.Toliko.

  34. Pa, polako Tvorničar, ne mogu da stignem drugima odgovoriti od tvojih komentara. Idem redom, da sve stavove i pojašnjenja pokušam ispoštovati. Meni je dijete odgajati, raditi na poslu, kuhati (upravo se završilo sa večerom), njegovati bolesnu baku, a i ostaviti za kraj dana nešto što volim pročitati. Polako?
    Mladića si navodio kao primjer da homoseksualnost nije zarazna. Hahahaha, pa pokušaj nešto više poštovati inteligenciju ljudi ovdje.
    Pogledala sam tvoju “studiju”, i u roku od svega tri minute zaključila sljedeće:
    – nije riječ o studiji nego o overviewu što se osvrće na više od 70 studija;
    – autor(i) overviewa u samom startu pozivaju čitaoca da tekst uzima sa rezervom zbog metodoloških manjkavosti istraživanja na kojima su predmetne studije zasnovane (nedovoljno veliki/neadekvatan uzorak, izostanak kontrolne grupe itd.);
    – direktnim pristupom predmetnim studijama postaje jasno da je 80% njih zasnovano na istraživanjima u državama u kojima su istopolni brakovi/zakonski utemeljene gay vanbračne veze danas dozvoljeni (čemu je, naravno, prethodila neka društvena akcija), što podrazumijeva da nema nijedne države sa prostora Zapadnog Balkana, što ponovo podrazumijeva da nikakve zaključke relevantne za naše prilike ne možemo izvoditi na osnovu ovih studija, jer je uticaj vanjske sredine na dinamiku porodice sa istopolnim roditreljima i samo dijete (kao moj fokus-centar u toj porodici sa stanovišta djetetove patnje i dodatne izoliranosti) na prostoru Zapadnog Balkana drugačiji u odnosu na uticaj vanjske sredine u državama u kojima su istraživanja provedena;
    – u velikom broju različitih studija višestruko se kao autori-istraživači pojavljuju isti ljudi, što je još jedna od manjkavosti ovog overwieva jer uslovljava način postavljanja hipoteza, a na što uvijek utiče subjektivnost onog koji ih postavlja (iako se ista onda potvrđuje ili opovrgava/isključuje);
    – univerzitet pri kojem je Centar u okviru kojeg je nastao overview je relevantan.

    Sljedeći put pazi sa kime komuniciraš, jer možda će neko zaista i pogledati linkove koje dijeliš.

    Tamo gdje je to bilo potrebno upozorila sam ljude mnogo direktnije nego ti da indirektno pozivaju na vršenje krivičnih djela, odnosno i sami ih vrše. A što se tiče policajaca na blogu, izgleda da su ponovo potrebna moja m*da. E, pa ja mislim da sam dala dovoljan i podsticaj i primjer i efekat. Neka zainteresovani malo založe svoje guzice. Ako ne znaš o čemu govorim, raspitaj se po blogu, ili zađi po starim komentarima/postovima (bar onima koji su dostupni, s obzirom da je bilo dosta suspenzija blogova).

    Sada ću, nadam se, konačno moći odgovarati i ostalim komentatorima. O temi usvajanje djece/sticanje potomstva putem vještačke oplodnje od strane istopolnih roditelja sa tobom sam razmijenila pozamašan broj rečenica. Hvala?

  35. A apropo “vođenja tuđe dece u propast” (tek sam sad pročitala komentare) kamo sreće da su mene odmah po rođenju usvojili Tom Ford i njegov muž, ili moj kum i njegov partner, umesto što sam dopala u kandže ta dva heteroseksualna monstruma koji su me napravili.

    I nisam jedina koja tako misli i oseća.

    Nema veće patologije od patologije skrivene pod plašt ugledne građanske porodice.

    Godina je 2019.. U Evropi smo. Ko misli da podobnost za roditeljstvo zavisi od seksualne orijentacije ili bračnog statusa promašio je i vek i kontinent.

  36. Eryri, ne insistiraš slučajno na osjećaju srama/sramote, koji, osim što sadrži negativističke elemente i generalno se u modernom dobu predstavlja kao neželjena/zaostala sila/unutrašnja inhibicija, predstavlja sastavni dio svakog, SVAKOG, etičkog sistema, ako isti uopšte nosi taj pridjev. No, dragocjeno je zapravo ovo – sram/sramotu vežeš za ličnosti sveukupno realizovanih pojedinaca. Da nisi studirao psihologiju možda? :-), jer taj način zaključivanja je tačan.

    Slažem se Rara.

    Gost_gošća, zgodan nick 🙂 Da li je i mješavina ekavskog i (i)jekavskog (ne)namjerna?

    Gost_4717, “mi”, “oni”? Svi smo “napravljeni” 🙂

    Gracija, sjećam se vremena kada smo ti i ja bile izrazito protiv izljeva antisemitizma na Raovom blogu, pa su nam argumenti bili veoma dobri. Navodim samo jedan od mnoštva primjera. Od slučaja do slučaja Gracija, generalizacija je nepouzdana.
    Vjerujem da si umorna Gracija, vjerujem. Ako bi ipak, i ovo je mjesto.

    Halide, prepoznala bih te među milion mikelanđela i rafaela 🙂

    Jasanstav, šta vidiš?

    Najočigledniji zaključak Srbijice, trebao bi biti i najlogičniji.

  37. Srbijice, tema nije podobnost za roditeljstvo u zavisnosti od seksualne orijentacije, tema su djeca. Baš bi bio “zgoditak” da se nivo patnje i izoliranosti djeteta usvojenog od/vještački “reproduciranog” od istopolnog para, koje osim uskraćivanja različitih roll roditeljskih modela biva ne-patnja i ne-izolacija tretirano od strane uže i šire sredine na brdovitom Balkanu, pojača (gay) roditeljem zlostavljačem (ne aludiram na seksualno zlostavljanje). Ili je to nemoguće?
    U kombinaciji sa dječijim pravima, prava odraslih me ne interesuju, ma koliko ranjiva ta grupa odraslih bila. No, dopuštam da su tvoji prioriteti drugačiji.

  38. Vasionko, ja ne vidim ništa sporno u mom linku, jer upućuje na druge studije koje možeš iščitat ako oćeš. To što nisu sa zapadnog balkana, ne vidim što je to relevantno? Homoseksualnost je homoseksualnost, di god se pojavljuje. A link za one studije je samo jedan od mnogih na koje san naiša, pogledaću mogu li nać nešto relevantnije, jer prije san čita nekoliko studija detaljno, koje dokazuju da su homoseksualni parovi ravnopravni heteroseksualnima po pitanju roditeljstva.

    Evo, ovo je možda relevantnije: https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/sep/13/there-is-no-harm-caused-by-same-sex-parenting-studies-suggesting-otherwise-are-skewed

    Kako god okreneš, studije su na strani homoseksualaca. A za zapadni balkan, ko što reko, ne vidin šta je relevantno, osim što ti inzistiranjem na studiji kod naših zemalja možeš uvik imat argument u svoju korist, jer te studije kod nas neće bit do ko zna kad, kad smo ovoliko zaostali. Meni je to irelevantno. Nauka je na strani homoseksualnih roditelja.

    A Srbijice, Tvorničaru se, viruj mi, ne pišu komentari po cili dan, al prolazi kroz takva sranja da je sveden na kućnu biljku. 🙂 Ali mogućnost promjene uvik postoji.

  39. I da, ove studije mogu biti medotološki manjkave, ali one su jedino što imamo za sad, i to što imamo, koliko god bilo, puno il malo, upućuje na to da dici nije ništa lošije sa homoseksualnim parom nego sa heteroseksualnim. Dobro, ti se bojiš da bi dite koje odgajaju homoseksualci kod nas bilo diskriminirano? Pih, pa toliko je drugih diskriminacija, vjerskih, nacionalnih, itd, pa se dica moraju nosit s njima, ne vidin šta je tu homoseksualno roditeljstvo nešto posebno. Dici je najbolje da imaju obitelj koja ih voli, diskriminacija prođe, a oni koji će tražit žrtve za diskriminaciju će ih nać, kako god okreneš. Tipa mene su maltretirali neki likovi kroz odrastanje, iako imam heteroseksualne roditelje. Na toj diskriminaciji se triba radit, obrazovat ljude, a ne zabranit homoseksualcima da usvajaju dicu zbog stava okoline. A ja iskreno i ne virujen da bi takva obiteljska pozadina bila naročito bitna dici u školi.

  40. Burna rasprava, ha? Iako post zapravo nije o homoseksualcima, uvijek se nadju osobe koje pokusavaju razuvjeriti i “na silu” promijeniti tudja misljenja.

    Mislim da transparent zapravo govori o zabrani pobacaja. Moguce jer su ljudi na povorci pokusali pokazat mnoga aktuala neslaganja.

    Naravno mi uopce ne zivimo u “demokratiji” to se odavno zna, a i ne moguce je u tolikim velikim zajednicama da svi dobiju ono sto hoce. Primjerice u nasoj drzavi mislim da je vecina ljudi protiv(sto potaknuto vjerom, sto iz nekih osobnih razloga, necu sada izrazavati svoj stav o tome je li to ispravno ili ne) i bilo kakav donesen zakon kojim bi im se dala sva prava bi bio zakon protiv zelje vecine, na silu dok se naravno ne poradi malo na toleranciji, ublaze se tenzije, propaganda i ostalo…

    Ali drzava je sama po sebi nasilna umjetna tvorevina koja zakonima sili gradjane da se ponasaju kako “bi trebali”. Nema tu nikakve demokracije ni sloznosti svih ljudi, ali tu smo gdje jesmo. Bile bi potrebne korjenske izmjene i da se napravi novi sustav (ali tu se vec radi o nekakvim nedostiznim idealima, barem naovoj razini)

    Sto se tice usvajanja djece, u nasoj drzavi se ne dogadjaju usvajanja kao u americkim filmovima, kao prvo mora postojati dovoljan broj “podobne” djece (da su bez roditelja, bilo da su im oba umrla ili da neznaju njihov identitet) te heteroseksualni parovi (bracni ili izvanbracni) moraju proci niz psiholoskih, zdravstvenih ili sta ja znam…barem u teoriji. Ne znam koliko se tu stvari radi iza zatvorenih vrata. A i ne usvaja se puno djece. Tako da bi, u slucaju usvajanja djeteta od istospolnog para i oni trebali proci iste te provjere. Jasno, puno je bolje da dijete zivi s dvoje staratelja istog spola koji nemaju mentalne poremecaje i financijksi su stabilni, nego sa dvoje bioloskih roditelja koji recimo imaju recimo bipolarni poremecaj ili su pijanci, nasilnici. Pri tome ne mislim da tih pojava nema ni kod homoseksualaca.
    Esas, postavlja se pitanje je li im bolje u starateljskim domovima nego u zajednici istospolnih partnera, pa mislim da bi dobili vise paznje, vecu financijsku stabilnost, a ako govorimo o razlicitosti, mislim da svaki covjek karakterno nosi u sebi odlike i muskog i zenskog principa, kod homoseksualaca moze bit ( ali i ne mora) da jedna osoba ima vise “musih” karakteristika, a druga “zenskih” tako da bi dobili i ocinsku i majcinsku figuru potrebnu za normalan psiholoski razvoj.

  41. Bez imalo ustrucavanja, i bez imalo obaziranja da li je to nekome uvreda ili ne, smatram da je svako anti-LGBT ponasanje glupo, uskogrudno i opcenito stetno za covjecanstvo. Monotesiticke religije, a pogotovo Islam i Krscanstvo, postoje tek nekih jadnih 2,000 godina, plus minus, nebitno. Covjecanstvo postoji barem 200,000 godina. Homoseksualizam postoji od kad postoji i covjek, no sto je jos bitnije, postoji odkad postoji i sam zivot!

    Sto se tice “tradicionalne porodice”, de malo pogledajte sta to tradicionalna porodica znaci, ne samo u Bosni, nego i na Balkanu i sire. Najgore i najokrutnije mucenje, omalozavanje i okrutnosti se radjaju iz “tradicionalnih porodica”: od cedomorstva, alkoholizma, drogiranja, maltretiranja supruznika i djece, pa sve do oceva, brace i daidza koji siluju djecu u svojoj “tradicionalnoj” porodici.

  42. @Tvornicar

    nalaziš se na vrlo tankom si ledu kada su osjećaji u jednačini. gdje osjećaji prestaju, a gdje činjenice počinju… i obrnuto? ponovo, relativiziranje u nedogled.

    razumijem tvoju liberalnost. štaviše, smatram da si previše liberalan sudeći po tvojim prethodnim postovima/komentarima (seksualna fluidnost, migranti, politički stavovi, etc), i smatram da bezobzirno srljaš u neznanju šta takvi stavovi nose sa sobom. no, to nije razlog da ne poštujem tvoje mišljenje, iz jednostavnog zaključka što ne vidim zlu namjeru i razumijem logiku iza tvojih stavova. shodno tome, poštujem mišljenje koje je drugačije od mog, ali kao što si i ti sebi uzeo za pravo kao svaki slobodan čovjek da se ne slažeš sa mojim mišljenjem, nisam ni ja primoran da se slažem sa bilo čijim mišljenjem, što uključuje tvoje. problem nastaje upravo zbog toga, neslaganja, no onda ode dalje u ovom slučaju – moje mišljenje se jednači sa pozivanjem na nejednakost, izopćenje, degradiranje ili u još gorem slučaju, nasilje, iz jedinog razloga što nisam ispunio minimum na ljestvici liberalnosti i progresivnog razmišljanja.

    po pitanju pomenutog linka, u ovom kontekstu nisu bitne medalje ili količina testosterona, u pitanju je dokle ide forsirana inkluzivnost i glorificiranje deluzije, a ne želim ni pominjati diskusiju kada su djeca u pitanju. materijal za razmišljanje – http://www.express.co.uk/news/uk/1018407/gender-transition-treatment-investigation-penny-mordaunt i nevjerovatan primjer – http://www.heart.co.uk/lifestyle/britains-first-transgender-family/

    ujedno, da se generalno zaključiti po manjku koherentnosti u tvojim komentarima kako si upao vrtlog kognitivne disonance, pa bih ti preporučio da razmisliš, poslažeš argumente, utvrdiš stavove i potom doneseš zaključak. nisi jedini, no nemam vremena ni želje da svakome ponaosob odgovorim kontraargumentom.

    @vasionka

    vrlo dobro uočeno. samo da preciziram, ne smatram da bilo ko treba osjećati sramotu jer ima različite stavove (sve dok nisu štetni po ostale, naravno). najbitnije je kako pojedinac ili skupina pojedinaca iskažu navedene stavove. postoji jedan vrlo dobar citat što sažima dobar dio mog cjelokupnog razmišljanja, no ne mogu da se sjetim odakle je tačno. znam da je poznato renesansno djelo (vjerovatno “Dekameron” od Bokaća), pa ću se osjećati slobodnim da parafraziram – prvo uredi svoj vrt prije nego što pogledaš u tuđi. to bih doveo u korelaciju sa stidom i načinom iskazivanja stavova od strane ostvarenih pojedinaca, odnosno, količinu umjerenosti (doduše, termin “neonske spodobe” nije umjeren, no nije potpuno detrimentalan) uz to da sebe ne vrednuju isključivo preko seksualnog identiteta (uključujući stavove vezano za isti). naposlijetku, za njih ne vrijedi: seksualni identitet = lična vrijednost. tramvajsexualac je napisao odličan post na tu temu, mada malo generalnije, jedan od zadnjih na njegovom blogu.

    psihologija na Filozofskom fakultetu u Sarajevu je bila donekle u igri, pored zagrebačkog FER-a i beogradskog ETF-a, no na kraju sam krenuo u drugom smjeru.

  43. eryri ne bi reka da se nalazim ni na kakvom tankom ledu. Ovi linkovi koje si da ne minjaju ništa. Više ljudi žele da promijene spol, pa normalno da žele kad su prije bili sankcionisani za takve želje, sad kad je klima dobra za njih, usude se izać iz ormara. Nije više ljudi postalo transgender, nego ih se više outovalo. A za onu obitelj, šta je problem? Oni su transrodni i dite im je možda transrodno, pa šta sad? Ista stvar je sa homoseksualcima u većim gradovima, nije ih procentualno više, nego im je lakše da se outuju, da izađu iz ormara. Činjenica je eryri da transgender ljudi postoje, i da su poprilično osjetljiva skupina, koju ti odbijaš prihhvatit ko takvu. Al dobro, imaš pravo na svoj stav. Ja samo ukazujem koliko je tvoj stav štetan, jer zbog takvih stavova transgender osobe imaju veću stopu samoubistava nego ostatak populacije, i općenito, to im nanosi psihološku štetu. A tebe ne košta ništa da ih zoveš onako kako se oni osjećaju. Al ne, triba bit zadrt pa ih zvat po spolu u kojem su rođeni i to je to. Moji argumenti i stavovi su jasni, postoje ljudi koji se osjećaju da su drugog roda od onog u kojem su rođeni, i koji žele da, koliko je moguće sliče rodu u koji žele biti i u toj svojoj nesreći tribaju podršku, a ne osudu. A ti ih u startu ne prihvaćaš, tako da zapitaj sam sebe šta je tebi problem s tim ljudima, zbog čega odbijaš prihvatit njihovo postojanje? Mada, ova rasprava je uzaludna, nit ću ja prominit tvoj stav nit ćeš ti moj.

  44. Eryri, a vidiš, ja iz svoje kože ponajviše empatišem upravo sa trans osobama u generalnoj LGBTIQ populaciji.
    Hajdemo ovako. Posmatrajmo djecu do tri, četiri godine života. Način na koji djeca oba pola izvode pokrete, njihova mimika (osim možda pokreta glavom u ljutnji, koji su kod dječaka nešto oštriji) zapravo su identični. Prvo suptilne razlike, pa kasnije sve izraženije i ne tako suptilne pojavljuju se iza ovog doba.
    Interesantno je da je formulacija -rodna disforija- (disforija se definiše kao depresivni poremećaj, a prati je dugotrajna i ekstremna tuga, krivica, pa i očaj, nekada visok nivo uznemirenosti, a nekada teška malaksalost) tek prije nekoliko godina u Dijagnostičkom i statističkom priručniku mentalnih poremećaja (DSM-V) zamijenila formulaciju -poremećaj rodnog identiteta-. Prema posljednjem ažuriranju DSM-Va biti trans osobom i dalje se smatra mentalnim poremećajem. Također je zanimljivo da je ovaj tekst http://lgbti.ba/psiholoski-tretman-rodne-disforije/ pisala novinarka i psihologinja, te da u istom, između ostalog, kaže:

    “Kriteriji za postojanje rodne disforije kod neke osobe su utvrđeni u odnosu na dob kojoj pripada i razlikuju se kod djece, adolescenata i odraslih osoba. Da bi se utvrdili potrebno je da simptomi postoje najmanje šest mjeseci i osnovna razlika u njenom dijagnosticiranju kod djece u odnosu na odrasle jeste što se u prvom slučaju više fokusiramo na svijet fantazija i uloga koje dijete igra. Odrasli je uglavnom jasno verbaliziraju referirajući i na sopstvene primarne/sekundarne spolne karakteristike i želju za njihovom promjenom.

    U Standardu nege zdravlja transpolnih, transrodnih i osoba koje se rodno ne konformiraju (Gayten-LGBT, Centar za promociju LGBTIQ prava, Beograd, 2014.) postoji poglavlje koje se bavi prikazom terapijskih pristupa za rodnu disforiju. Spominje se da još od šezdesetih godina prošlog vijeka postoje hormonalna terapija i genitalna operacija i da postoji visok stepen zadovoljstva među osobama koje su im se podvrgnule i promijenile spol. Međutim, tek u zadnje vrijeme se govori o značajnijoj ulozi psihološkog tretmana za ublažavanje osjećaja rodne disforije. Na jednom mjestu se kaže da uz pomoć psihološke terapije neke osobe integrišu svoja osjećanja transrodnosti u rodnu ulogu koja im je pripisana po rođenju i ne osjećaju potrebu za feminizacijom ili maskulinizacijom svog tijela. Uloga psihološke terapije je da ocijeni šta je optimalno za određenu osobu te da li je potrebna hormonska terapija i promjena rodne uloge, ali ne i operacija, ili je pak operacija potrebna, a hormoni nisu. Dakle, tretman rodne disforije je duboko individualan i mnoge osobe žele da ostanu transpolne, a neke se ne smatraju ni muškarcima ni ženama. (…) Jedan od primjera koji je ostavio utisak na mene i koji je bio i povod za ovaj tekst, izložen je u maju ove godine u Beogradu na Letnjoj školi psihoanalize kojoj sam prisustvovala i koju su organizovali Psihoanalitičko društvo Srbije u saradnji sa Evropskom psihoanalitičkom federacijom. Škola se fokusirala na razvojnu i dječiju psihologiju i predavanja su bila potkrijepljena istorijom slučajeva koje su predavači/praktikanti tretirali u svom terapijskom radu. Tako je jedna od poznatih dječijih psihoanalitičarki predstavila slučaj dječaka sa poremećajem rodnog identiteta kojeg je tretirala nešto manje od dvije godine u periodu od njegove pete do sedme godine. Napredak u liječenju je ilustrirala primjerom dječakovih crteža, budući da su crteži neizostavno terapijsko sredstvo u radu s djecom. Tako je dječak na početku tretmana uglavnom crtao motive koji više liče na one koje bi crtala djevočica: dobre vile, princeze, ‘srculencad’, cvijeće, a kako je tretman napredovao, tako su i motivi na dječakovim crtežima postajali ‘maskuliniji’, da bi dječak naposlijetku crtao vitezove s mačevima i konje. Taj preokret u motivima na njegovim crtežima je terapeutkinji i dječakovim roditeljima označio dječakovo ‘ozdravljenje’ pa je dječak prestao s terapijom.

    Suvišno je istaknuti da ovako prikazan tretman za sobom povlači niz pitanja kako etičkih, tako i pitanja sa stanovišta struke i ne možemo se ne zapitati da li je na dječaka ostavio negativne posljedice za dalji život i pitanje rodne disforije mu samo odložio za neku kasniju životnu fazu. Inače, tretiranje rodne disforije kod djece bi se trebalo razlikovati od načina njenog tretiranja kod adolescenata i odraslih, jer se kod neke djece njeni simptomi potpuno gube pri ulasku u pubertet. Međutim, u ovom konkretnom slučaju se nije moglo prognozirati u kojem smjeru će se razvijati dječakovo osjećanje roda i da li će kod njega biti prisutna rodna disforija u adolescentnom periodu. Čini se da su odluku o tome u potpunosti donijeli dječakovi roditelji i terapeutkinja.”

    Sada, sa stanovišta umjerenosti koju uvodiš u svome posljednjem komentaru, a za dostizanje koje je, između ostalog, neophodno i osjećanje srama/sramote kao etičke kategorije, postavlja se pitanje gdje je ta umjerenost (balans, ekvilibrijum) i da li je i koliko može biti kod trans osoba? Varijeteti su ogromni, a kao primjer predstavljam dvije priče:

    http://m.youtube.com/watch?v=Z8FZewEPAAk – priča o Ediju/Eri

    http://m.youtube.com/watch?v=6YB4xpw57eU – priča o Ričardu Hernandezu/Tiamat Meduzi

    U oba slučaja se desilo nešto unutrašnje ogromno, i ma koliko na ulici simpatisali Eri, ja više empatišem sa Hernandezom zbog količine njegove patnje i krivice, jer njegova je priča više od trans, on je “it”, on svoj identitet (ime, integrisanu ličnost, sliku o sebi, rod, funkcionalnost.., sve) zapravo nikada nije ni konstituisao. Zbog toga smatram neophodnima Tvorničarove napomene da je stopa samoubistava unutar ove grupe ljudi zaista ogromna u poređenju sa statističkom populacijom. One su za bosanskohercegovačke prilike važne zbog toga što su ovakve priče o razvoju ličnosti kategorija iznad poslovične zainteresovanosti za temu, smještanja u grupu trans, prema nekom od linkova koje si ponudio, možda i fake backgrounda s ciljem ostvarivanja lične koristi, ili vjerskih ubjeđenja (grijeh) i konsenzusnog (civilnog) morala.

    Moj je zaključak da osobe iz video priča, iako naoko “ljepotica i zvijer” – dva suprotna kraja ovog fenomena, nisu u stanju, ni uz najveća osjećajna i kognitivna zalaganja, ostvariti statistički, uobičajen ekvilibrijum pod imenima pod kojima su rođene – Eri zbog toga što je mnogo više Eri nego Edi, iako lijepa u oba identiteta, a Hernandez zbog razorne traume u najmlađem dobu.

  45. Medicijevko…u Hrvatskoj je predbiljezeno,laka im grobnica ako je vec zivot bio pretezak,preko 3500 suicida ratnih veterana.
    U Bosni je 2007g objavljen podatak suicida iste populacije i brojkom iskazan :3000 bolnih dusa je presudilo svom zivotu”. Samo u 2007. go­di­ni po­či­nje­no je više od 500 sa­mo­ubis­ta­va i to 230 u Fe­de­ra­ci­ji, a 300 u RS
    Srbija je jos crnja rupa koja se puni zivotima recene populacije.

    PTSP ima udjela ,kao postotak, u suicidu i to nije potrebno ovdje dokazivati.
    Ovdje je potrebno pitati radi objasnjenja tog masovnog suicida:kakova prava ima ta ratna populacija od onih koji su sa prostitutkom Evropom,i bez prostituisanja Evrope, u vladavini prava za tog covjeka koji kopni ,i ubija se,od onih kojima je obezbijedio pravo na zivot.
    Naravno,odgovor mogu dati ponizeni i uvrijedjeni ali eto…Vas pitam samo iz razloga da se Vi pozabavite odgovorom trazeci covjeka ,i njegovu misao,u sebi a nikako u prostituisanju Evrope ili zjaednicki imenitelj sa tvorbenicima supkova koju ovdje drek ostavljaju da se kao takvi konzumiraju.
    Time ste izjednaceni,Midicijevko,sa psihologijom prokletstva,bar sam tako razumijem, koje se definira onim Satrapima koji po religijskoj duznosti traze zivot od svoje suprotnosti.

    Shodno gornjim navodima pokusajte navesti bar promil ugrozenosti,psihicke i fizicke, tih okultnih zajednica gejeva i lezbejki koji vrse suicid zbog nepravde kojom traze danas svoju pravdu a Vi to shvacate kao biti ili ne biti covjek.

  46. @gost – da bih s nekime o bilo čemu razgovarala, diskutirala, polemizirala, voljela bih znati makar nick/ime sugovornika. U protivnom imam osjećaj da govorim vjetru.
    Ali za ovu priliku, i samo sada, udostojit ću se odgovoriti.
    Kao prvo, moj nick i ime i prezime su sasvim vidljivi, i po treći put (prvi, jedini i zadnji) odgovaram osobi koja se ne usuđuje logirati i predstaviti makar nadimkom, već kao anonimna individua mene, kojoj je ponavljam poznat i nick i ime i prezime, naziva Medicijevkom.
    OK, ja imam godina toliko koliko imam, to na koncu također piše na mom profilu. Da znam biti otrovna, znam. Da znam biti bezobrazna i osorna, znam. I ponovit ću još jednom, ovo je sveukupno treći put – prvi, jedini i zadnji, da komuniciram na ovaj način.

    A sad da odgovorim na postavljeno pitanje u komentaru.

    Samoubojstva, bilo ratnih veterana, bilo pripadnika bilo koje druge grupacije, imaju svoj razlog, uzrok i povod o kojima ni vi ni ja ne možemo sa stopostotnom sigurnošću govoriti. Možemo razglabati o tome, razmišljati, pisati, pričati, pretpostavljati i jedino točno u svemu tome će biti da su to pretpostavke. O veličini i širini tog spektra razloga, uzroka i povoda se može danima pričati.

    Njihov broj i učestalost ovisi o mnogočemu. Od psihičke i/ili fizičke istrošenosti, bolesti, gladi, depresije, ponižavanja, netolerancije, nerazumijevanja, gubitka (u najširem smislu riječi), nezaposlenosti, itd itd itd.

    Uspoređivati tu nadasve žalosnu brojku s bilo čim je u najmanju ruku neumjesno. I ne pada mi na um. Objasniti i kvalitetno argumentirati je također nešto što nemam namjeru ni pokušati, jer nemam jednostavno tu moć. Niti je želim imati. Niti je mogu imati.

    Trebam navesti makar promil ugroženosti LGBT zajednice? Pa evo za početak, a vjerujem da će to biti upravo taj promil kojeg tražite – LGBT zajednicu ste nazvali okultnom. Okarakterizirati nešto ili nekog, u ovom slučaju LGBT zajednicu, okultnim, a uvjerena sam da niste mislili na pozitivno značenje pojma, već upravo na negativno, pretpostavlja da LGBT zajednicu čine ljudi čija djelovanja su štetna, pogubna, manipulativna.

    Ili taj promil čini možda činjenica da se LGBT osobama uskraćuje mnogo od onoga što je heteroseksualnim osobama dostupno – od prava na rad, od prava na nasljeđivanje, od prava na zasnivanje obitelji ili životnog partnerstva (zavisno od formulacije zakona u pojedinim državama), od prava na posjetu u bolnicama, od prava na usvajanje djece.

    Možda taj promil čini činjenica da patrijarhalan svjetonazor velikog broja ljudi na našim prostorima, uvjetovan i uzrokovan utjecajem crkve i religije i njihovih dogmi, u startu omalovažava i vrijeđa sve one koji misle drugačije, govore drugačije, sve one koji se odijevaju drugačije.

    U najširem smislu riječi, bogatstvo kulture i baštine neke grupe ljudi ili naroda čine upravo te različitosti i ukoliko kao društvo budemo ograničavali bivanje, postojanje, opstojanje svih onih drugačijih od nas samih, osudit ćemo sami sebe na kolektivno samoubojstvo. A to je najveći argument ugroženosti nas samih od nas samih.

    A možda je to puno veći i značajniji broj samoubojstava?

  47. Stovana Bozena…pokusao sam sa upitom dobiti vas pogled iz misaone radionice koji ce dekodirati vase ljudse osjecaje glede uzasne grobnice onih ciji se glas za pravdu cuje koliko i svake jarebice krik prije no sto je ubije lovac ,nadmocnik, a pas je donese pred noge mocniku.

    Umjesto toga sam dobio vase savjete kako ne trebam od vas traziti sto Vi nemate makar u potraznji bio sa punim imenom i prezimenom.

    Vi ako govorite i mislite drugacije,stovana Bozena,to je i za ocekivati da imate i CIN govora i misljenja.Govor je veoma ubitacno sredstvo kao i zdenac misli u koje covjek pada a cin je posljedica ove prethodnice apokalipse.Sta je dobro u ovakovim razlicitim mislenim i govornima prepoznat cinom koji je nastao usljed zanemarivanja etike,morala,razuma i cojstva opcenito?
    Mozda je za ovu priliku dobro navesti razlicita misljenja jahaca apokalipse(ratne i svega sto ga prati)u odnosu na misljenje ZRTVE pa se pitati:dokle ide vasa floskula(vemo ustaljena u drustvu )da se treba postivati svaki govor i misljenje za cin koji slijedi?
    Ne ide to tako! TREBA imati respekta kako prema otrovu zmije tako i prema nemocnom leptiru ali…respektibilnost tumaciti razumom a ne zeljom i pri svemu tome NIKAD ne prihvatati sredstva zla koje je u konacnici SMRT a veoma se lako dobro otklizne u zlo.

    Nije mi jasno,nesretan sam zbog te nejasnoce u meni i u vama,da NE MOZETE percipirati koliko je nesretnih obitelji ,i clanova tih obitelji,ostalo nakon suicida o kojem sam govorio u gornjem komentaru.
    Kakve je psihicke poremecaje,bijedu i strah dozivjela ,i zivi,zajednica ciji su se sinovi,ocevi,muzevi ,majke,sestre i kceri ubili ?
    Kolika je ta danas brojka ?
    Vi meni drzite predavanja i objasnjenja glede pojma “okultnost” nastojeci me pobijediti moralno.Pri svemu trazite svoju velicinu u gejevinma i lezbejkama …ako se ne varam sa mislenim.
    Da ne duljim vec cu vam kratko prenijeti link @Sionke ,dolje ispod teksta,da se ne zamaram objasnjenjima jer se nece primiti kod vas a sebe cu savjest opteretiti pokusavajuci biti junak ponizenog i ucviljenog tamo gdje je arogancija primat zivota..
    Vama pozdrav od anonimca uz jedan mali citat:
    “Jos je dole,uvjeren da je to privremeno,gleda gore,ceka.Zato mu je nacin podesen za to prelazno stanje,odrazava i ono sto jeste i ono sto misli da ce biti.Ne odredjuje se odlucno ,ali se sluti,zamislja da je srdacan,koliko jos smije,i rasterecen koliko vec moze.Jednog ce nestati ,drugo ce se razviti.Gusjenica sa krilima kojih jos nema ,ali je srecan sto ih vidi u mislima”<< Citirano ni po kojoj osnovi ne moze biti prozvano vasom zeljom da je patrijahalna misao ili religijska dogma.Napose ne dozvoljavam da me mislenog ,ovakovog mislennog i duhovnog,kad me vec ne trpite, proizvoljno nazovete progoniteljem okultne populacije jer Vi i vama slicni,to zelite i imate za to jaku volju bez ikakovig pravnih dokaza koju VAM necu nikad priustiti...jer sam osjeto na sebi sta znaci biti progonjen i protjeran . http://m.youtube.com/watch?v=6YB4xpw57eU – priča o Ričardu Hernandezu/Tiamat Meduzi

  48. Primjer koji prezentira pokusaj psihe da se nametne kao suparnik Milosrdnom tako sto ce umisljenim stvoriti misao ,u sebi i za druge ,koja ce ga preobraziti iz jednog polovila u drugo spolovilo.To je i za opetovano pitanje:sta covjeka tjera da postuje ovakovo misljenje i kako je covjek visom istancom ljudskosti ako postuje psihu ega za dokazivanjem?
    Opus mojih komentara naglasava tu psihicku teznju da dokaze kako je psiha Bog .To je i Darwinova teorija sa postapalicom nauke koja rabi evoluciju.Evolucija razuma da kao i evolucija beskrajne kreativnosti Svemoguceg.Samo je nanovo pitanje kada ce se zaustaviti dobro evolucije da ne prelazi u zlo koje SMRT trazi.
    Zalosno je u svemu ovome kada vjernici kazuju da nam je Pocelo dalo psihu sa svim svojim sastavcima kao sto je logika zla i dobra sto je ukorak sa okultnim zajednicama.Naravno ,pri prozimanju i zivljenju teorije o neznanju gdje u nama prestaje Pocelo a nastavlja covjek,i obratno,moguce je,i jeste, i vjernikova iluzija koja ga robi kao NEMISLENOG po zakonu umisljenosti..

    Dakle jos ovo ako je vjerovati izvorima i odlazim
    https://www.slobodna-bosna.ba/vijest/126492/muskarac_dobio_bebu_trudnoca_je_bila_najgori_period_u_mom_zivotu.html

  49. @Tvornicar

    malko sam razmišljao o ovome, no nisam imao vremena da pišem zbog nedostatka vremena. sada kako imam vremena, odgovaram i primjećujem da moji postovi također sadrže nekoherentne dijelove, pa ću dati malo više pažnje upravo tome.

    emocije te stavljaju na tanak led htio ti to ili ne, jer uz emocije sve postaje relativno i bilo šta se može interpretirati na bilo koji način. stoga, krenimo od činjenica.

    1. relativizacija spola, spolnog identiteta i seksualnosti – apsolutno se ne slažem sa istim, gdje spol, spolni identitet i seksualnost predstavljaju potpuno nezavisne varijable jedne od drugih. primjetio sam da se odavno pokušava plasirati (i to sa enormnim uspjehom kod radikalne ljevice) agenda kako sve navedeno može biti podložno interpretaciji, odnosno kako se neko osjeća. smatram da je takvo razmišljanje vrlo površno i ne nosi ništa veću težinu do djetinjaste fantazije. mada, tehnički, može i to proći. niko nikome ne može zabraniti bilo šta (dok nije štetno za druge), no forsiranje da promjenim svoj stav kako bi bilo u skladu sa tuđim emocijama neću dopustiti, što se direktno odnosi na prethodnu izjavu “kategorično odbijam oslovljavati željenim nazivima”. suosjećam se sa tuđom nesrećom, ali nasrtanje na moju ličnost i stavove ne primam olako, ma ko ili šta bilo u pitanju.

    pomenuo bih i pakovanje radikalne agende u upitno definisane okvire političke korektnosti, gdje se postiže trojaki efekat – pokušaj potpune cenzure, gušenje stavova koji se razlikuju od stavova grupe i viđenje stavova navedene grupe kao jedinih ispravnih. nisam na strani bilo koje političke f(r)akcije, već se isključivo zalažem za slobodu mišljenja, umjerenost i objektivni diskurs.

    2. poziv na “jednakost” – gdje viđenje jednakosti je ekvivalentno izljevu emocija. mogu se vidjeti dva očita problema:

    – pominjanje jednakosti u ovom kontekstu mislim na jednakost šanse, te apsolutno podržavam da svako ima pravo na jednake šanse. LGBT i ostatak zajednice gleda na jednakost malo drugačije. naime, njihova “jednakost” se odnosi na, nazvao bih, jednakost krajnjeg ishoda. da preciziram, LGBT i ostatak zajednice želi da bez obzira na potrebno uloženo vrijeme, trud, rad i požrtvovanost postići onoliko koliko smatraju da trebaju postići i na osnovu toga koliko trebaju dobiti od onoga što žele. tu se postavlja pitanje da li je to zapravo primarni problem, nedostatak znanja i vještina, što rezultira forsiranim izjednačavanjem faktora koji nemaju veze za generalnom kompetencijom, kao što su spol, spolni identitet i seksualnost? pored toga, iznimno me buni tolika želja za bestidnim eksponiranjem i lobiranjem u svakoj prilici bez obzira na kontekst, što često govori suprotno, tačnije o neistinosti i izvrtanju cilja u druge svrhe. ovakav tip obmanjivanja je uveliko poznat. nije ništa drugačiji u bilo kojem dijelu političkog ili socijalnog spektruma, gdje se šablon odnosi na usku grupu pojedinaca što nauštrb pijuna ostvari željene ciljeve (bez znanja pijuna), dok se pijunima predstavlja i indoktrinira za cilj nešto potpuno drugo.

    LGBT i ostatak zajednice žele biti jednaki, no u isto vrijeme žele poseban status… da budu jednaki? postoji vrlo zgodan citat za pomenuti fenomen: “Sve su životinje jednake, ali neke životinje su jednakije od drugih”. pretpostavljam da je poznat, pa neću navoditi autora i djelo.

    itekako se da primjetiti u kojem smjeru ide ovakva politika, te da takav smjer predstavlja upravo ono suprotno u odnosu na inicijalno zalaganje. sada su drugi ciljevi u pitanju, i vežu se za moć i/ili novac.

    – parola “ili si sa nama, ili si protiv nas” je uveliko prisutna i viđam je u svakom detalju ili pokušaju argumenta/protuargumenta od strane LGBT i ostatka zajednice, te radikalne ljevice. dodao bih, sudeći po djelovanju, da je danas vrlo tanka linija između moderne radikalne i prikaza moderne umjerne ljevice. upravo zbog takvog djelovanja, na divnom nam Zapadu je došlo do zanimljivog razvoja situacije, gdje govor mržnje i posljedično krivično djelo ponovo zavisi od tumačenja nečijih osjećaja. kriminalizacija i etiketiranje mišljenja bez ikakve osnove do interpretacije i emocija…. podsjeća li te navedeno na išta u recimo, relativno daljnjoj prošlosti? istina, nije potpuno isto, no smatram da metode eliminisanja suprotnog mišljenja i krajnji cilj potpune homogenizacije u razmišljanju ne predstavlja ništa više do anarho-fašizma.

    3. racionalizacija kroz generalizaciju – nezgodan koncept koji je zapravo logika iza cijele mašinerije oko lobiranja. kada se racionalizira, smatram da se isto treba uraditi vrlo oprezno sa visokim stupnjem preciznosti (bez generalizacije i iskrivljavanja cilja) kako bi bilo dosljedno, jer u protivnom predstavlja primitivni oblik defanzivnog mehanizma i opravdavanja slabosti, što ponovo u jednačinu ubacuje emocije, te iste prave apsolutnu većinu. nije bitno s kojeg dijela političkog spektruma proizilazi generalna racionalizacija, već je bit da predstavlja ekstrem, a svaki ekstrem je dobar koliko je i loš. jedan od razloga cenzurisanja i kriminaliziranja razmišljanja je upravo taj, bilo kakvo (objektivno i relevantno) izazivanje istinitosti ciljeva LGBT i ostatka zajednice biva prihvaćeno kao najgora prijetnja, te uz pomenuti mehanizam čak i ekstremne mjere koje se upotrijebe bivaju potpuno opravdane. u iste uključujem pozivanje na nasilje, mržnju, degradiranje i razne druge napade na sve neistomišljenike. veliki broj primjera se može naći na netu u vezi pozivanja na nasilno ponašanje, pa čak i manipulacija u smislu samokrivnje na osnovu toga što je neko hetero, prednosti zbog bijele boje kože i sličnih karakteristika koje su isključivo u kontekstu radikalne agende.

    uzimajući u obzir sve rečeno, moji stavovi ne predstavljaju bilo kakav tip osude, već upravo borbu protiv iste. ne pozivam na mržnju, diskriminaciju ili nejednakost, već na to da svi imaju jednake šanse, i najbitnije – da svako bude tretiran sa poštovanjem i dostojanstvom koje zaslužuje.

    što se tiče trans osoba, većinski sam nailazio na vrlo ratoborne jedinke koje ne interesuje bilo šta osim nametanja kako nešto žele od drugih ili kako se osjećaju, te sam iste izbjegavao (zanimljivo je što su neutralnost i nezainteresovanost percipirani kao nasilno ponašanje). s druge strane sam nailazio na jedinke gdje se mogla održavati sasvim normalna konverzacija, te sam se osjećao sasvim prirodno da ih oslovljavam sa onim što preferiraju (dalo se zaključiti iz konteksta). bilo je i nekoliko slučajeva gdje sam i u neznanju pogriješio, no nije bilo percipirano kao nešto loše, te mi je suptilno dato do znanja da je u pitanju trans osoba. činjenica je da uzorak koji sam uspio iskusiti nije statistički relevantan, no ono što se može zaključiti iz pomenutog je da ću uz određeni stepen tolerancije se ponašati onako kako i sam budem primljen, neovisno o tome da li je osoba trans ili ne.

    sa navedenom statistikom sam upoznat. zaista je definitivna i pokazuje trend suicida među trans osobama, što je istina, no to svako može zaključiti na prvi pogled. problem je pitanje – zašto postoji trend suicida među trans osobama? definirajuće i bitnije potpitanje je – zašto postoji trend suicida među trans osobama koje su uz pomoć hormonalnih tretmana i operacije postale željeni spol? smatram da su to glavna pitanja na kojim bi se trebalo raditi, a ne na glorificiranju teškoća s kojim se osoba suočava kroz forsiranu inkluzivnost te jednačenje sa nečim što je normalno. naravno, iako stanje trans osoba nije normalno, to apsolutno ne znači da se iste osobe trebaju tretirati sa trunkom poštovanja i dostojanstva manje nego bilo ko drugi. apsolutno se protivim bilo kakvom demoniziranju teškoća s kojim se suočavaju, te smatram da bi spontana inkluzija i prepoznavanje problema bili dosta korisniji nego ignorisanje problema, te postizanje kranjeg cilja – jednakost koja ne bi trebala biti upitna.

    nisam siguran koliko si upoznat sa genetikom, no postoji vrlo dobar paper koji sa genetske strane analizira problematiku trans osoba: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23324476 ako te interesuje, pošalji mi pp pa da podijelim u pdfu ili drugom željenom formatu. smatram da je ovo vrlo dobar početak rješenja problema, iako na prvi pogled predstavlja suhoparni zaključak. preporučio bih ti jednog nezgodnog filozofa, Michel Foucaulta, koji vrlo precizno opisuje suptilne mehanizme nekonvencionalne moći i autoriteta, te korelaciju sa obrazovanjem i oblikovanjem svijesti. dosta toga što se može naučiti iz njegovih radova i definitivno se može primjeniti na problematici o postizanju ciljeva, ekstremnim mjerama i manipulaciji od strane LGBT i ostatka zajednice. konkretno, klip koji sažima dobar dio pomenutog o Focaultu: http://www.youtube.com/watch?v=AXyr4Zasdkg

    @vasionka

    suosjećam se sa trans osobama. to nije upitno. ono što je upitno je ignorisanje problema (elephant in the room) i iskorištavanje trans osoba zarad ciljeva (moć i novac), omotani u političku korektnost i politiku identiteta. to je, smatram, bit problema. no, navedena bit problema vuče ostale stvari što sam pomenuo u odgovoru za Tvornicara, kao i dio logike s kojom se vodim, te neka subjektivna razmišljanja.

    istina je da povlači veliki broj etičkih pitanja, posebno da li iko ima pravo da prosudi šta nije u redu ili jeste u redu uraditi u takvoj situaciji, odnosno utjecati do te mjere na tuđi život iz razloga što je previše faktora u pitanju, posebno u tako ranom dobu. međutim, donekle smatram da takav teret imaju pravo da nose roditelji, jer naposlijetku, sve je rizik. nažalost, ovo je enorman rizik, no u iznimno malom broju situacija je pobjeđujući potez tako što se ne uradi ništa.

    o balansu o umjerenosti se da diskutovati. u ovom kontekstu, umjerenost se odnosila na:

    1. sramoti u procesu ekstremnom iskazivanju stavova i na koji način iznijeti stavove na određeni način o spolu, spolnom identitetu i seksualnosti – ovo je problem koji vidim u paradama i ostalim javnim egzibicijama, što se odnosi na kontradiktornost istih… želimo biti jednaki i posebni? ili pak, mi smo jaki i nismo žrtve, ali jesmo žrtve pa trebamo posebna prava? ili čak feminističku besmislenost iz posta gdje nisam siguran da li je naivni manjak informisanosti u pitanju (abortus je neupitno legalan u BiH), ili predstavlja manjak sramote s ciljem jeftine provokacije?
    2. razini ekstremnosti do koje će se ići kako bi isti stavovi bili prihvaćeni, odnosno različiti stavovi odbačeni ili eliminsani – općeniti problem koji je sveprisutan u različitim količinama, što u Sarajevu, što u bilo kojem naprednijem gradu ili državi.

    želio bih se osvrnuti na linkove što si postavila. klip o Eri nisam imao priliku vidjeti, dok o Tiamatu jesam.

    postoji nevjerovatan broj razlika koje bih pomenuo, no fokusirat ću se na to da su količina pružene ljubavi, pažnje i obzirnosti od strane roditelja (i dijelom sredine) bili krucijalni faktori u razvoju obje osobe. Eri je imala potpuno razumijevanje i sredinu (unatoč tome što je konzervativna) koja je skoro pa potpuno prihvata, dok je Tiamat bez adekvatne njege poslije niza traumatičnih događaja došlo do kataklizmične disocijacije ličnosti i identiteta. pozdravljam odluku Eri, kao i ponašanje njenih roditelja, no ne mogu da se posebno suosjećam jer ne vidim posebne teškoće osim internih, koje naravno, ne umanjujem. Tiamat, s druge strane, izaziva duboko suosjećanje, jer ne mogu ni zamisliti količinu i dubinu traume koja ga je pratila kroz život, a nije data niti jedna šansa da se sanira, ako je zapravo bilo moguće u bilo kojem stadiju.

    upravo i zbog navedena dva slučaja skeptično gledam na bilo koji tip javnih egzibicija (primjer na linkovima što pominješ), posebno grupisanja na osnovu politike identiteta koje lobira i zalaže se za nešto što smatram nelogičnim i kontraproduktivnim za društvo, a usudio bih se reći što nije u interesu ni samih grupacija koje djeluju u smjeru koji sam opisao u odgovoru namijenjenom Tvornicaru.

  50. Eryri, razumijem šta želiš reći.
    Tema je takva, tiče se vrijednosti i unutrašnjeg svijeta; tiče se manifestovanja. Nabacaću zato, bez nekog posebnog reda osim asocijativnog, ono što imam dodati ili zaokružiti:

    1. Ekstremni liberalizam opasan je koliko i ekstremni konvencionalizam. Dobrim dijelom svijeta je u drugom dijelu Srednjeg vijeka zavladao ekstremni konvencionalizam, izgleda da je sada vrijeme “dječijih bolesti” ekstremnog liberalizma. Pregrmiće ljudski rod i tu fazu, ali je problem što su sve ekstremne faze prolazile tek nakon što bi iza sebe ostavile strahovite gubitke;

    2. Boljka ljudi je crno-bijelo, DA NE; moj neprijatelj je i tvoj neprijatelj ako si mi ti prijatelj, čopor, neuviđanje da je pripadanje etičkom sklopu individualizma po svaku cijenu također pripadanje čoporu;

    3. Normalno je da etična osoba koja pripada LGBTIQ zajednici slavi život, te da joj je drago kada susreće heteroseksulne parove i djecu iz tih veza oko sebe. Normalno je da ona želi podsticati heteroseksualne obrasce, jer takva datost jednostavno ima sve preduslove da dugotrajno funkcioniše i nastavi razvijati ljudsku vrstu. Nije normalno ono što je suprotno od navedenog;

    4. Normalno je da tradicionalisti i ljudi koji mnogo drže do etike čiji postulati leže van individualističkih preferencija (vjera) budu svjesni da je patologija, u manjoj ili većoj mjeri, dio psihe svakog čovjeka. Normalno je da svoju patologiju sagledaju, prihvate i kanališu je tako da od iste imaju korist i oni i ljudi oko njih. Zato je normalno da za patologiju kod drugih ljudi imaju saosjećaja, a ne da pozivaju na uništenje ili ekskomunikaciju tih ljudi iz zajednice. Normalno je da strpljivo i mirno pomažu, nenormalno je da osuđuju i glume “mač Božiji”. Svako ko to radi nije svjestan količine vlastite patologije;

    5. Normalno je da se svi, sa svih strana i meridijana, složimo oko temeljno dobrog, oko vrijednosti: da Zemlju držimo čistom, odnosno da naše vlastito smeće i zagađenje saniramo; da životinjski svijet ubijamo samo kada dovodi u pitanje opstanak drugih vrsta ili kada nam je njihovo meso potrebno za hranu; da pozivamo na saosjećajnost prema drugima posebno ukoliko smo iskusili koliko je strašno kada su drugi bili nesaosjećajni prema nama; da upravo unutar naših zajednica istomišljenika rješavamo patološke stvari (usprotiviti se istomišljeniku kada zagazi u ekstremno); da sagledamo koje vrijednosti i kakva djelovanja na micro planu daju bar naznaku garancije da će se dar života i bujanje prirode nesmetano nastavljati i za generacije životnih oblika koje dolaze nakon nas;

    6. Ničiji stil života i način mišljenja ne treba inaugurisati u Boga. Sada ovu matricu preuzima ekstremni liberalizam i sve što imalo odudara od proklamacija ekstremno liberalne javnosti je primitivno i zaslužuje ekskomunikaciju iz javnog prostora. A ne znaju ni značenje pojma liberalno. Liberalno ne postoji bez pluralnog, bez različitosti. Ako su različitosti nepoželjne, onda je to totalitarizam, unisonost istosti koja sama sebe uslovljava da samu sebe pojede, jer se svjetlo sastoji od spektra različitih boja, a tama od mnoštva neosvijetljenih čuda.

  51. @vasionka

    primjetio sam da mi se potkrala koja greška pri kucanju prethodnog komentara. šteta što ne postoji opcija za uređivanje, no dobro.

    dijelim mišljenje sa svim napisanim, od prvog do zadnjeg slova komentara. iznimno cijenim način na koji si rafinirala apstrakcije koncepta u precizne i konkretne teze, no najviše mi se dopada univerzalno definisanje balansa i umjerenosti kao datih osnova za ispravno djelovanje.

  52. Eryri, ton ti je beskompromisno misleći. Kako je to divan autoritet.
    Već znam da se slažemo. Hvala ti za priliku da se to i napiše.

    P.S. Koliko je dugih komentara i poruka otišlo u nepovrat zbog prečitavanja prije objave, upravo zbog nepostojanja opcije naknadnog uređivanja. Hah.

  53. @vasionka

    teško je odgovoriti na takve riječi riječima. daleko teže sa približnom, a kamoli jednakom čistoćom i nesebičnosti. veoma mi je drago i zahvalan sam, no najbolji odgovor je dijelom nesvjesni, u trenutku izmamljeni, iskreni osmijeh.

Leave a Reply