Upoznaje me jedne prilike prijateljica sa jednim likom. Starija je od mene više od deset godina i pomalo woo-woo, sva nešto na sve strane, svugdje je ima i nema; prirodna plavuša, izrazito lijepog lica, divne građe, visoka. Uvijek u nekim nepalskim haljinama i uzorcima, valjda bi to trebalo biti to, jer sam jednom od nje na poklon dobila ruksak, ručno rađen, sa istim tim uzorcima i tehnikom izrade iz Nepala. Znam da joj je u to vrijeme neostvarena ljubav bio lik iz “Idola”, on je nastavio sa muzikom i iza tog sjajnog benda ali sladunjavo i obično za moj ukus; nešto je sa njim petljala, ali nikako da spetlja.

Uglavnom, upoznaje me sa tim nekim likom sva oduševljena, treperi, ko na drogama cura, a lik bezze, ne mogu vam objasniti koliko je bez veze, to se jednostavno osjeti – ništa. Neko rukovanje s njim, neka šaka i stisak kao zmijuljica; zapušten nekako a naoko je on to sve na sebi uklopio fino. Imao je neki čudan sjaj; nije to sjaj kao pomalo blura i iskrica kako se da uhvatiti, bar ja uhvatim, oko ljudi njegovih godina kada je intenzivno sunčano kao tog dana, nego potmuo sjaj, miješajući, sa naznakom boja iz spektra koje se ponašaju poput mastila i ulja.

I, sjedosmo mi u vanjsku baštu u prostoru koji se u tom gradu naziva porta. Tu je dosta izraslog i razgranatog drveća bilo u to vrijeme, pa je prijatno u hladu i zbog krošanja, ali i zbog toga što je prostor ograđen katedralom i zgradama sa tri, a otvoren samo s jedne strane.
Uz njega je još jedan lik, ne progovara čovjek, stariji od ovog našeg što prijateljici donosi oduševljenje, ali nekako prazan, baš prazan lik. Prisutan, a nije, naoko običnih pokreta, ali su izrazito rijetki; trepće li čovjek (?) – znam da me je to okupiralo dok sam se cijeli drugi dio te sjedeljke, poduži komad vremena jer smo već ušli u noć na kraju, susprezala da ne skočim na ovog prvog lika sa zmijuljica stiskom i čudnim sjajem.
Našlo se tu još ljudi oko nas u međuvremenu. Neke tri mlade djevojke, mojih tadašnjih godina, isto tako usplahirenih poput moje prijateljice, koje kao da su tražile mjesto za sebe tu i dugo, iscrpljujuće dugo stajale oko stola, ali im nije uspjelo. Pa neka žena, starija, možda starija od svih nas tu, neugledna; ne bih je ni primijetila da je ovaj sa zmijuljica stiskom nije ispratio sa veoma pažljivim pogledom, jer je samo prošla pored nas, uz pozdrav.
Bila su tu još dva lika, ali kratko. Nisu se približavali stolu, ali je ovaj zmijuljica stisak ustao do njih, hitro, kao da je nešto hitno, i kao da su se konsultovali, odnosno oni su njemu nešto rekli, a onda im je on nešto objašnjavao riječima što su se ponašale kao da sijeku, a to su pratili baš takvi pokreti. Kao da glavni daje upute, važne upute, a iznerviran je što mu prekidaju pozornicu i što nešto mora objašnjavati po hiljadu puta.

Ne znam koji je dio tog susreta i te sjedeljke bio zanimljiviji i, ujedno, teži za izdržati iz moje perspektive. Ta dva dijela imala su različit kvalitet. U početnom, svaki put kada bi se obratio mojoj prijateljici, zmijuljica lik je pogledom obuhvatao i mene, kao da sam ja produžena ona, a ja realno nisam ni progovarala, uopšte, niti bih uopšte znala šta reći na sve to. Vidjela sam da je to mojoj prijateljici bilo čudno, iako su samo njih dvoje intenzivno pričali, pa bi svaki put kada bi on pogledao mene, i zadržao se na objektu bezobraznije od uobičajenog, i ona pogledala u mene, tražeći mi pogled. Bio je to beskrajan niz tih mučnih njihovih pogleda; mogao si u zraku laserom ispisati kontaktne veze tu i kako se vežu u čvorove, i njegovo izazivanje moje prijateljice i njenu bol što se toliko trudi u razgovoru koji vode, a njemu pažnja luta.
Već pri prvoj razmjeni tog patterna shvatila sam da je to namjeran pattern i odlučila da glumim glupost i tupost – osmijehnula bih se, kao za sebe, kao ja nešto kontam sama za sebe baš na onim dijelovima priče gdje je to bilo suvišno i neadekvatno, recimo na onim vezivnim dijelovima priče što nisu ni asocijacija, nego neka banalnost ili način da se popuni praznina do sljedećeg važnog sadržaja.
Najteže mi je bilo izbjeći da mi on uhvati pogled, a ujedno biti toliko koordinisana da nju uvijek pogledam u trenutku kada bi ona pogledala mene. To ju je smirivalo, jer se njeno uzbuđenje i treperavost već mijenjalo u neki tužni, ovisnički oblik nesigurnosti; tako neuobičajeno za nju.

Drugi dio tog sjedenja u meni je probudio neki čudan instinkt, smješu ogromnog unutrašnjeg rasta i nekog kvaliteta koji, vjerujem, samo žene imaju. Kao da sam jednostavno mogla ustati i onom ogromnom nogom… saviti je u koljenu i prosto stati na njega, sve skupa sa stolicom u kojoj je sjedio.
Doduše, onaj nepokretni lik pored njega stvarao mi je šumove, nisam sigurna kako bi superjunakinja prošla nakon tog bubašvaba poteza.
Znači, onaj recimo fini (aha), razmjenjujući razgovor sa mojom prijateljicom iz prvog dijela sjedenja, kada je poticao da svoju tezu privede kraju, pa i pratio recimo vještački pažljivo, pretvorio se u gotovo ceremonijalni, veličanstveni kao neki monolog; šuplje autoritativan a nabijeno autoritaran.
Tu nije bilo rupe kroz koju se mogla provući neka nova nit, nit koju bi mogao donijeti iko na toj monološkoj pozornici; sve je već bilo toliko zasićeno nekom loše spravljenom smješom već poznatih ili polupoznatih koncepata, a pomalo je bila ustajala i počela je smrditi.
Prijateljica je, naravno, već eonima dugo ćutila, poput mene, poput nepokretnog čovjeka kraj njega.
Osim što je ćutila, sve joj je to crpilo energiju; kao da ta nesigurnost umetnuta pod pritiskom u nju dijelom zalazi u ono polje autentičnosti, ustaljeno sveto u međuljudskim odnosima, čak i kada su ti odnosi loši.

Ono što sam radila ostatak večeri, baš na prijelazu između sumraka u noć – čuvala sam joj stražu.
Ne bih rekla da je to bila ista uloga kao od onog nepokretnog čovjeka, ali me je, priznajem, njegova uloga inspirisala da tako definišem ono što sam zapravo radila.

“Malena, ti se dobro osjećaš ovdje?”, upitao je zmijuljica stisak kada je režiser već svirao kraj, i to je, zapravo, bilo jedino pitanje upućeno meni tokom bar pet sati sjedenja.

“Mhmm, gdje?”, upitala sam prilično čvrstim tonom, koji mora da nikako nije odgovarao slici.

“Pa, … u porti”, odgovorio je, a nije se dalo potpuno iščitati, u toj pauzi, da li je pomalo zbunjen mojim prethodnim tonom ili ne.

Nasmiješila sam mu se fino, vjerovatno i nježno, odjednom me je povuklo tako.
Vidio je da sam vidjela da ga je dotakla ta nježnost i podsjetila možda na nešto, kada je duša bila u kristalima iz vode, a ne sa tim uljem i mastilom okolo.
Sjećao se toga znači.
Tada sam ga samo pustila, više nije bilo strogoće, iako sam znala kolika je nakupina upetljanih iskrenih ljudskih emocija stajala pored njega, poput sjene, zavezana uz njegovo tijelo i unutrašnji sadržaj.
Nekako i danas zamišljam da je dobro, jer smo oboje znali da me je uspio raznježiti, a to je svjetlost.

vasionka
vasionka

...loyal...liar, big time...brutal...again brutal...love all kids, especially those with autistic disorder...love music, that mathematics of all the worlds...again loooooooove music...read, read and read even more...love to write...loooove to write poems&songs...tales...more tales...manicure nails, no, no, never...love to seek, seek big time...explore...love God...again love God, that greatest freak of all the times... odd fellow...love major guy in the underworld...love equinox...indeed love equinox...mmmmmmm, love blood, that knowledge thing...don't know how to love...love myself mostly and ouuuuuuuuuuuuuuu...love freaks...again love freaks...all freaks...hate to share bed with anyone but one...love one grandmother and her son...her son...her dead son...love men...mmmmmmmm, love men with attitude...love men with attitude again...love gracefully women...mmmmmm, muses...adore troubadour...love night...again love night...love light...hate order...hate paper money...love symbols...adore symbols...love frustration...love hard lesson...tatoo...mmmmmmmm, haaaaaard lesson...

Articles: 1449

23 0 komentara

  1. Ovaj opis njega kao osobe koje se rukuje smuntavo i gleda u stranu hinjavo je baš vizualan i dobar, odmah sam zamislila lika i prenijela si mi svoj osjećaj… Ali što mu dade ovu čast na kraju… meni se učinilo kao da je njegovo pitanje bilo patronizirajuće :/

    • Zato što svi imamo svoje priče. Osjetila sam da je i njegova jednom bila jako ranjiva.

      Drago mi je da si ga osjetila kroz opis, to mi je važno. Hvala na povratu.

    • Propustilo bi se puno toga ako bi se žalio fantastičan um.
      Osim toga, svi smo mi “nsta” (greška nikada nije slučajna😊), u zabludama, pa i ranjeni.
      So f. what?!, igra se dok traje.

    • Treba biti svjestan vlastitih kapaciteta, ali i uvijek u sebi nositi ono što nam je najvažnije. Ne može više različitih stvari biti isto važno u istom trenutku, a nekad moraš izabrati.

  2. Duhovni učitelj, guru, ide mi to sa nepalskim haljinama.
    Ne vidim razloga u takvim okolnostima sjediti 5 sati. Opravdanje jedino može biti ako si čuvala stražu 😊
    Zmijuljica mi je najjača 😊
    U čitavoj ovoj priči meni je fascinantan tvoj književni stil izražavanja. Kako uspješno i spretno vodiš dijalog, kako od pocetka do kraja svaka riječ stoji baš na mjestu gdje treba. Mada se ništa nije dešavalo, samo ste sjedili, priča je ipak puna dinamike i ritma. Dopada mi se kako si napisala ovaj post, baš se osjeti taj književni stil. Ne onaj klasični književni stil, već neki neobavezni, razigrani, ali nesumnjivo se da primjetiti da autor poznaje materiju 😊

    • Pa da, sve je pitanje interpretacije, zato okvir i služi. Interpretacija se često ponaša kao informacija.
      Nije nužno da autor poznaje materiju; “ja” je nebitno kada je u njega nešto duboko uzemljeno.

  3. Ponavljam se ali zaista sam kao i raja gore bila duboko zadubljena u njegov opis da je u meni izazvao neki ljigav osjećaj. Čak i to ljigavo rukovanje… Iako mi je kraj podigao obje obrve, pokušavam razumjeti da i ljigavi ljudi su samo ljudi… Nekad kontam da sam možda i ja nekome nešto… Ljigava čak… Point of view matters 🙂

    • U vezi s “dizanjem obrva”, znaš kako… To je pitanje snage. Čovjek može biti dobar u onome u čemu je već dobar; neracionalno je trošiti resurse da kampanjski i površno postaneš odjednom dobar u onome u čemu nisi dobar.

      I tvoj mi je povrat jako važan🤍

  4. Lijepo što si svojoj prijateljici dežala stražu, sav taj opis kako si bila tu uz nju mi je jako dobar, kao i to kako si primijetila da polako kopni njego zanimanje za njega, odnosno treperenje prema njemu. I dalje mi nije jasna ta taktika pogledavanja tebe, iako mi se čini da je mnogi ljudi primjenjuju iz razno-raznih razloga, ali ova je bila previše očita.

  5. Kako ga opisa na pocetku kao da je neki hinjav jado jadni,svera ocima,polomila bi mu ja ruku labavu ko glista.Sto ga nisi podjebavala?🤣

    Skontala sam,koliko je tacno da si tip koji suti strogo,s mogla si se ukljucit u rqzgovor ,otvorit usta za 5h valjda je to ocekivao tim pogledima,ne znam evo.

    E vala morat cemo se nac sljedece godine da pravimo haos na izlasku💥💥💯

Leave a Reply