Uspon modernog rasizma

 

 

 

Sinoć sam zapravo shvatila, gledajući jako kvalitetnu televizijsku emisiju o uzrocima uspona nacističkog rasističkog projekta na Islam Channelu, da sam propustila povezati u sistem hronologiju koja je dovela do pojave najstravičnijeg ideološkog projekta što ga je moderna civilizacijska misao zapamtila. Sjetila sam se sjajnih predavanja profesora Razvojne psihologije koja sam odslušala interdisciplinarno, prisjetila se da je o svemu rečenom u emisiji detaljno predavao, preporučio literaturu koju sam pročitala, i onda se upitah zašto je propustio da ukaže na hronološki slijed razvoja ideje rasizma što će svoju kulminaciju dostići u Trećem rajhu. Slučajno, ili je to nama prepustio?

 

Dvojica začetnika nacističkog rasističkog projekta Friedrich Wilhelm Nietzsche (1844-1900) i Ernst Heinrich Philipp August Haeckel (1834-1919) bili su doslovno impresionirani, omamljeni  nalazima

 

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Nice.jpg[/IMG]

Friedrich Wilhelm Nietzsche

 

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Haeckel.jpg[/IMG]

Ernst Heinrich Philipp August Haeckel

 

Engleza Charlesa Roberta Darwina koji je autor prve moderne teorije o evoluciji živih bića (darvinizam). Uobličavanje te teorije Darwin je okončao 1859. godine izdavanjem djela Postanak vrsta putem prirodnog odabira ili očuvanje povlaštenih rasa u borbi za život (On the Origin of Species by Means of Natural Selection or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life). No, Treći rajh nije bila

 

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Porijeklovrsta.jpg[/IMG]

Prikaz knjige  Postanak vrsta putem prirodnog odabira ili očuvanje povlaštenih rasa u borbi za život

 

teritorija na kojoj je prvi put pokušano sprovođenje rasističkih zaključaka koji su se nametali isčitavanjem  Darwinovog djela Postanak vrsta. Te zaključke je namjeravalo sprovesti Eugenijsko društvo kojim je, u početku, rukovodio Darwinov rođak Sir Francis Galton (1822-1911), a zatim i Darwinov sin Leonard Darwin (1850-1943). Termin eugenika utemeljio je upravo Darwinov rođak Francis Galton, a zasniva se na kovanici iz starogrčkog “eu” što znači dobro i “genos” što znači loza. Cilj Eugenijskog društva bio je korištenje znanja o ljudskoj genetici radi uticaja na stanovništvo i zdravstvenu politiku i to kako bi se povećao udio pozitivno ponderisanih gena (pozitivna eugenika), odnosno smanjio udio negativno ponderisanih gena (negativna eugenika). Britansko Eugenijsko društvo je prvo, u modernim okvirima, sanjalo o zaštiti “nadmoćnog britanskog gena” koji se, pogađate, “čist” mogao naći samo unutar britanske kraljevske porodice i aristokratije. Šira djelatnost tog društva je bilo ohrabrivanje „poželjnih“ na razmnožavanje kao i borba protiv razmnožavanja osoba sa psihijatrijskim poremećajima, niskim stepenom inteligencije, dokazanih kriminalaca i slično. Cilj Eugenijskog društva je ušao i u zvanične britanske institucije, odnosno jedan odjel Kraljevskog statističkog društva se bavio isključivo “poboljšanjem svojstava britanskog gena” kroz savjetovanja i preporuku o sklapanju brakova. Iza osnivanja ovog Odjela stajao je genetičar i statističar Sir Ronald Aylmer Fisher (1890-1962) čiji je mentor i mecena bio upravo Darwinov sin Leonard Darwin. Britansko tlo je, ipak, bilo nepovoljno za primjenu svih ideja Eugenijskog društva od kojih je najstravičnija zabrana potomstva za osobe rođene sa hendikepom ili oslabljenih mentalnih sposobnosti i to kroz sterilizaciju. Upravo pod uticajem britanskog Eugenijskog društva, u Sjedinjenim Američkim Državama biva osnovano isto društvo koje se, snažnim lobiranjem, izborilo da se na saveznom nivou izglasa zloglasni Zakon o sterilizaciji. Tačan broj osoba koje su nasilnoj

 

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Sterilization_states.jpg[/IMG]

Prikaz postera sa konferencije eugeničara iz 1921. godine na kojem su obilježene savezne države koje su usvojile Zakon o sterilizaciji

 

sterilizaciji podvrgnute u Sjedinjenim Američkim Državama nikada nije objavljen, ali se zna da je samo 1935. godine sprovedeno čak 22 hiljade sterilizacija. Da li treba dodatno napominjati da je najveći broj ukupno nasilno sterilisanih osoba bio afričkog porijekla?!

 

 

Nacistički rasistički ideolog Ernst Heinrich Philipp August Haeckel, pomenut na početku, je, poput Friedricha Nietzschea, intimno u potpunosti odbacivao vrijednost hrišćanske misli prema kojoj se o potrebama bolesnih i slabih treba odnositi sa najvećom pažnjom i brigom. Bio je zagovornik tzv. spartanskog modela koji je podrazumijevao „odstranjivanje“ novorođenčadi sa hendikepom ili izraženijom slabošću, te potpuni izostanak liječenja bolesnih s obzirom da je to u suprotnosti sa „prirodnom selekcijom“ koju je naučno utemeljio Charles Robert Darwin. Ovaj nacistički propagandni

 

[IMG]http://i168.photobucket.com/albums/u196/Sion_Legacy/Wir_stehen_nicht_allein.jpg[/IMG]

 

poster iz 1936. godine sa kojeg se, u slobodnom prevodu, poručuje Nismo u ovome sami! a odnosi se na prikaz zastava zemalja koje su, poput Trećeg rajha, sprovodile zakone o nasilnoj sterilizaciji, dovoljno govori o zloslutnoj potrebi kolektiviteta i moćnih pojedinaca u njima da se „čiste u superiornosti“. Osim što je savremena nauka opovrgla sve navode eugenijskih društava o mogućnosti ljudskog uticaja na  poboljšanje genetskih matrica kod čovjeka, odavno je ozbiljno uzdrmala Darvinizam – teoriju o evoluciji živih bića. Dosta sam razmišljala o poruci sinoćne emisije da su zapravo prvo i jedino u zaokruženoj punoći obrasci mišljenja monoteističkih religija uveli revoluciju u gledištu spram čovjeka jednakog među drugim ljudima. Tačna je.

 

 

Default image
vasionka

...loyal...liar, big time...brutal...again brutal...love all kids, especially those with autistic disorder...love music, that mathematics of all the worlds...again loooooooove music...read, read and read even more...love to write...loooove to write poems&songs...tales...more tales...manicure nails, no, no, never...love to seek, seek big time...explore...love God...again love God, that greatest freak of all the times... odd fellow...love major guy in the underworld...love equinox...indeed love equinox...mmmmmmm, love blood, that knowledge thing...don't know how to love...love myself mostly and ouuuuuuuuuuuuuuu...love freaks...again love freaks...all freaks...hate to share bed with anyone but one...love one grandmother and her son...her son...her dead son...love men...mmmmmmmm, love men with attitude...love men with attitude again...love gracefully women...mmmmmm, muses...adore troubadour...love night...again love night...love light...hate order...hate paper money...love symbols...adore symbols...love frustration...love hard lesson...tatoo...mmmmmmmm, haaaaaard lesson...

Articles: 1105

19 0 komentara

Leave a Reply

  1. postoji veliki niz stvari, pojava, mišljenja, odluka, dekreta, postupaka…. i da ne nabrajam dalje, koji nisu “izum” dvadesetog stoljeća…..
    ljudska memorija je najčešće kratkog vijeka…. pamti samo ono što je osjetila na svojoj koži…..
    umjesto da sagleda povijest i pokuša naučiti iz nje…
    nažalost… to se do dana današnjega nije desilo, a kako stvari stoje niti neće tako skoro…..

  2. Zanimljivo i poučno… sve lijepo poslagano od Sparte pa do Trećeg rajha… Lijepo je to što monoteističke religije proturaju ideju o jednakosti ljudi, ali, proteći će još mnogo vode Nilom dok čovjek ne shvati da su oni iz hrama podignutog u čast Vrane isti kao i ovi drugi što su se okupili ispred hrama podignutog u čast Krokodila… Pogotovo ako taj isti čovjek stoji pred jednim od tih hramova…

  3. @graciasalavida… Normalno je da je ljudska memorija kratkog vijeka, imamo tih 50 do 100 godina uglavnom, ali bi civilizacijsko, pamćenje čovječanstva moralo biti duže, dublje, šire, moralo bi. Kad sam sad pročitala ovaj tvoj komentar, razmišljala sam o kurikulumima (programima edukacije) u osnovnom/elemantarnom i srednjem/sekundarnom obrazovnom procesu. Svi smo učili o evoluciji životnih formi sa stanovišta Darvinizma, ali nam nije ukazano na pogubne procese koje je ta teorija izazvala, a oni su se znali i prije nego što je sama teorija proglašena netačnom u svom velikom dijelu; svi smo učili o rasističkom projektu Trećeg rajha, o holokaustu, ali na način da se to zlo desilo nekako odjednom, da se pojavilo izuzeto od drugih procesa unutar tadašnje “intelektualne” misli. Ne daj Bože da branim naciste, ali kad sagledaš samo ovu oblast shvatiš da je u okviru Trećeg rajha taj stravični projekat, koji se razvijao decenijama ranije u mnogim zemljama, “samo” doživio svoju zločinačku kulminaciju, primjenu. Teško je kreirati kurikulume, studirala sam to, znam, ali sve više imam osjećaj kako se tim kurikulumima NAMJERNO izbjegava jasno hronološko pozicioniranje pojava kako bi učenici na mentalnim policama stvorili sistem koji funkcioniše, a ne da je pun neobjašnjivih rupa. Neće svaki pojedinac izabrati da baš sve samostalno istražuje, svi imamo različite prefrence, ali baš svaki pojedinac danas jednostavno mora znati/saznati u kakvoj se civilitacijskoj atmosferi holokaust desio. Pogledaj danas, kako se kurikulumi u Bosni i Hercegovini i regionu (prije svega R Srbiji i R Hrvatskoj) odnose spram genocida u Srebrenici. Neko će reći druga je to temi, ali nije, nije nikako.

    @Hrabri gost… Emisija mi je pomogla, da ne kažem da mi je servirala taj zaključak. Ne vjerujem da bih do zaključka došla samostalno, da bih razmišljala na taj način, povezala religijske istine i, u ovom slučaju, naučne neistine ili poluistine u sistem. No, bitno je da je zaključak neoboriv i baš tako, revolucionaran, a kad su te istine ponuđene čovječanstvu, a koliko vijekova nakon je “naučna” misao zločinački vršljala po tajni stvaranja, života?

  4. @onaj(…)lik… Ta ideja o jednakosti ljudi ide mnogo dublje, ide u sfere ljudskog (vještačkog) neuplitanja u stvaranje, život, toliko savršen. Ta ideja je ugledala svjetlo dana mnogo prije nego što su naučna vršljanja devalvirala život na najgori mogući način samo zbog ispitivačkog trenda sekularizma. Duboka je ovo tema i zapravo nema veze sa sukobom između različitih obrazaca vjerovanja unutar monoteističkih religija, jer su u ovome potpuno usaglašeni. Ona ima veze sa apsolutnim odbijanjem da se u sistem poveže moral, etika koju su čovječanstvu poklonile monoteističke religije i dometi naučnog istraživanja. Mislim da bi nauka morala biti omeđena religijskim sistemom osnovnih vrijednosti. Ako joj se, pak, ne bi svidjelo što su monoteističke religije prve napravile etičku revoluciju unutar čovječanstva, neka to odbija priznati, ali neka se te bazične etike drži.

  5. @noise: ono što ja vidim simptomatičnim i problematičnim u svemu tome je i činjenica da su školama jednostavno izbjegavaju te i slične teme, jer, naročito u srednjim školama kad su djeca već dovoljno odrasla da mogu razmišljat svojom glavom, postoji bojazan da se pronađu sličnosti između vladajućeg režima sa tim i takvim primjerima iz povijesti. Tu naravno dolazimo do činjenice da u svakoj državi vladajuća garnitura radi kurikulume nastavnih programa te po vlastitom nahođenju ublažava ili čak izbacuje dijelove, što je opet u najmanju ruku licemjerno.
    Mogu shvatiti, ali ne i opravdati činjenicu da se počeci rasizma zaboravljaju, ali gledajući srazmjer kojim je nacizam taj isti rasizam doveo do vrhunca, jasno mi je da ljudi rasizam doživljavaju na dva načina: ili kao problem crnaca u Sjedinjenim državama (pri tome uredno zaboravljajući indijance) ili kao proizvod “ubermensch” ideologije.

    Nadalje, u prilog tvojoj tezi ide i nepoznavanje simbolike korištene u Trećem rajhu, za koju se pretpostavlja da je umotvorina tog doba.

    A sve to skupa govori o neobjektivnosti i nekompetentnosti ljudi koji se upuštaju u ovu tematiku.

    Mogu ti navesti i primjer hrvatskog školstva (nisam upoznata da li je došlo do promjene): o seljačkoj buni pod vodstvom Matije Gupca 1573. godine se, nakon rata, ne uči/se nije učilo. Iz prostog razloga što bi se saznalo da je crkva bila ta koja ga je osudila na smrt. Ta ista crkva koja je spaljivala žene, muškarce, koja je u ime ljubavi radila svašta. Ta ista crkva koja i danas želi dirigirati sekularnim, svjetovnim dijelom života.

    Žalosno je da se u školama prenosi znanje vrlo selektivno, govori se o Vukovaru i Srebrenici, ali ne i Ahmićima. Govori se o Bijeljini, ali ne i Grabovici, i da ne nabrajam dalje…. Svjesno se zatvaraju oči. Posljedice takve arogancije mogu biti pogubne.

  6. @Hrabri gost… Misliš da će uopšte dozvoliti da se naučno verifikuje? Možda na dan ponovnog silaska Isusa(Isa) na Zemlju (dopuštam da sam suho pesimistična oko ovoga).

    @graciasalavida… Potpuno se slažem sa tvojom tvrdnjom/zaključkom da se namjerno izbjegava posvetiti adekvatna pažnja ovome u kurikulumima. O toj namjeri svjesnog izbjegavanja više ne možemo govoriti na nivou pojedinačnih država, već na nivou blokova (država) moći, kao što je recimo EU ili SAD. Ove saveze posebno izdvajam zbog licemjernosti koje pokazuju u kritikovanju totalitarinih režima, a rade slično, samo malo suptilnije i jasno primjetno tek uz duži vremenski odmak.
    Da, potpuno se slažem i kada je riječ o nepoznavanju simbolike Trećeg rajha, bolje rečeno nacističkoj zloupotrebi simbolike. Svi svastiku percipiramo kao simbol zla, a ona je još iz neolita, čini mi se, simbol sreće, zaštite, blagostanja. Svi jasno možemo vizualizirati te simbole u glavi, ali ne znamo, niti nas uče, da je za većinu instaliranih ovih simbola u propagandni projekat Trećeg rajha odgovorno “Društvo Tule”.
    Ovo oko Matije Gupca mi je bila totalna nepoznanica. Hvala za ovaj primjer, isčitaću o tome.
    Što se tiče krajnje pogubnog selektivnog pristupa istoriji, ja sam, nažalost, potpuni pesimista da će se to ikada promijeniti. Žrtve su ništa drugo do brojevi, kolateral, vrlo često i ne spomenute, potpuno ignorisane od strane zvanične istorije, posebno regiona na koji se ta istorija odnosi. Ne stoji više ni ona da “Istoriju pišu pobjednici.”. Ne vidim ja više jasno ni pobjednike, ni poražene, ni zaraćene strane u ovom globalnom načinu upravljanja potezima na marionetskim lutkama.

    Da babba, zanimljivo i stravično.

  7. Ko će ih pitati,to je Božiji kader(određenje)nemam sumnje ni 1%, procvjat znanja će se desiti,samo je pitanje da li u tvoje i moje vrijeme.
    Zanimljivo je da si spomenula Isu a.s. (Isusa), jer DA,poslije njegovog spuštanja na Zemlju će se desiti. A mogao bi vrlo brzo,svi predznaci su tu.

  8. NIje znanje znanje znati,vec je znanje,znanje dati (ili misli podijeliti):)

    Hvala ti 🙂

    A druga stvar je i to da je sve tako zamrseno,neshvatljivo,promisljeno,odluceno … itd…itd…

    tako da vise ni ne znam,da li vodim svoj zivot ja,ili neko drugi me kao marionetu kontrolise?

    KAo sto se zbivalo cijelo vrijeme na kugli Zemaljskoj ……….

    Nista ne kontam…

  9. Izdanče, pazi na naelektrisanost polova (prema elektromagnetiskim pravilima) pri osvajanju. Istoznačna naelektrisanost se odbija 🙂
    Vidim ja da ti malo i provociraš osim što se šališ. No, meni je to ok., volim se i ja zaigrati sa onima koji me shvate i prihvate kakva jesam.
    Drago mi je što ti se dopao odabir teme i koncept. Dosta za reklamni dio, čujemo se na sljedećem.

    @salai… Molim Salai, hvala tebi na komplimentu.
    Mogu kontrolisati vodu koju piješ, hranu koju jedeš, zrak koji dišeš, slobodu kretanja, čak dijelom i izbore koje praviš, ali nikad ono što osjećaš i u glavi imaš (ako to znaš zaštititi). Ti živiš svoj život, ti!

    Uzdravlje i veliki pozdrav.