Ljudi

 

 

 

Očekivana je bila reakcija, da, ali vjerujem i vjerovaću da, jednog dana, neće biti potrebe ni za ovakvim akcijama, niti za reakcijama.

 

Žao mi je što se zaboravlja, a što je na svakom mjestu na ovom svijetu lako uočljiva činjenica, činjenica istorijski i sekularno potvrđena, da ukupni moralni vrijednosni sistem svijeta počiva na etičkim idejama izloženim u svetim spisima. Jedna od tih ideja, jedna od najvažnijih, govori o tome da život smije uzeti samo Onaj koji ga je i dao, stvorio. Naravno, kako živimo u svijetu različitih ljudskih bića sa slobodom izbora za svakoga, od pamtivijeka do danas jedno ljudsko biće poseže za oduzimanjem života drugom ljudskom biću. Tada napadnuto ljudsko biće brani život svoje djece i svoj život. Odbrani, ako može. Ljudsko se biće koje brani živote svoje porodice i svoj nikada neće nazvati ubicom. Onaj koji na te živote nasrne ubica je.

 

Međutim, kako je ova naša stvarnost raznovrsna, disperzirana, dinamična, skrojena od niza elemenata koji čine vrlo zamršenu mrežu raznih drugih stvarnosti – ideoloških, političkih, geopolitičkih, pravnih itd., tako i mi, u tom rašomonu, zaboravimo na temeljno. Ne smiješ ubiti, ako na život tvoje porodice i tvoj opipljivi neko nije direktno nasrnuo silom. Ako učinimo suprotno, mi više nećemo biti oni koji su se branili, pa zbog toga ubili, nego oni koji su, također, ubice. Često i nevinih. A ubiti nevinog čovjeka isto je kao ubiti cijelo čovječanstvo. Ovo je temelj, mislim da ćemo se svi oko ovoga složiti.

 

Kada stvari posložimo na ovaj bazični nivo moralnih vrijednosnih sudova, zapravo je potpuno nebitno šta je istina – da li je Usama bin Ladin oduvijek bio i ostao američki projekat; da li je bio američki projekat pa postao neposlušan; da li nikada nije bio američki projekat nego jedna ideologija nasilnog otpora… Bitno je to da su od bin Ladinove nasilne ideologije ubijeni nevini ljudi:

– oni mladi koji su odslušali nekoliko ili više predavanja kako je samoubistvo zapravo dopušteno u ime viših ciljeva (negirajući tako same temelje vjere i, shodno tome, ukupnog moralnog vrijednosnog sistema) i otišli negdje opasani ekslozivom da raznesu sebe i sve oko sebe.

– oni ljudi, među kojima je u svakom pojedinačnom slučaju bilo nevinih (onih od čijih ruku krv nikada nije potekla), a koji su se, jednostavno, zatekli na mjestu gdje se ubijeđeni u samoubistvo kao zalog višeg cilja raznio.

 

Mislim, zaista mislim da nije tako teško razlikovati dobro od lošeg. Jedna od također temeljnih moralnih vrijednosnih pouka, data u svetim spisima, je i ta da smo svi mi, ljudi, stvoreni jednaki. Zašto onda zaboravljamo da smo prije svega ljudi, a ne vojnici raznih zemaljskih ideologija? Zašto ne poslušamo, također temeljnu, da se osveta ne smije činiti? Osveta je naknadno vraćanje, istorijski i civilizacijski gledano čak i vijekovima nakon nekog počinjenog zla. Osveta je krug nasilja, krug krvi, krug i nevino prolivene krvi. Uvijek.

 

Teško je slijediti ove vrlo jednostavne moralne vrijednosne sisteme. Teško, jer je veoma tanka linija iznad koje ugnjeteni, nevini i sam postane ugnjetavač i krivac za suze neke druge, u jednakosti stvorene, djece, za suze nekih drugih, u jednakosti stvorenih, majki.

 

 

I, za kraj, pitali su neki dobronamjerni – zašto objavljivanje akcije na bloggovima? Zašto ne u ćutnji napraviti to? Sadržaj koji veliča samoubistvo i oduzimanje nevinih života bi svakako bio, od trenutka suspenzije, nedostupan ovoj bloggerskoj zajednici.

Evo zašto. Protivljenje tom sadržaju je naš stav i bilo bi ispod svake granice pristojnosti da oni, koji se tom stavu protive, ostanu u neznanju ko je odgovoran za prijavljivanje nakon kojeg se suspenzija desila. Kad malo bolje razmislim, mislim da se oni koji se naoko tom stavu protive – zbog cijelog ovog rašomona od svijeta u kojem živimo – u sebi, unutra, takvim vrijednostima uopšte ne protive. Naprotiv, sigurna sam da te temeljne vrijednosti, kao i ja, pokušavaju živjeti svaki dan.

 

 

Pozdravljam vas sve. Neke volim više, neke manje, ali ravnodušna pokušavam ne biti ni na jedno jedino biće na ovom svijetu. Mi smo jedna ljudska porodica dužna da, zbog naše djece i predaka, uljepšavamo svijet oko sebe i borimo se protiv mora nepravdi. Za pravdu se, protiv nepravde, samo mirom bori. U suprotnom, eto nove nepravde.

 

 

 

 

vasionka
vasionka

...loyal...liar, big time...brutal...again brutal...love all kids, especially those with autistic disorder...love music, that mathematics of all the worlds...again loooooooove music...read, read and read even more...love to write...loooove to write poems&songs...tales...more tales...manicure nails, no, no, never...love to seek, seek big time...explore...love God...again love God, that greatest freak of all the times... odd fellow...love major guy in the underworld...love equinox...indeed love equinox...mmmmmmm, love blood, that knowledge thing...don't know how to love...love myself mostly and ouuuuuuuuuuuuuuu...love freaks...again love freaks...all freaks...hate to share bed with anyone but one...love one grandmother and her son...her son...her dead son...love men...mmmmmmmm, love men with attitude...love men with attitude again...love gracefully women...mmmmmm, muses...adore troubadour...love night...again love night...love light...hate order...hate paper money...love symbols...adore symbols...love frustration...love hard lesson...tatoo...mmmmmmmm, haaaaaard lesson...

Articles: 1278

28 0 komentara

  1. “Pozdravljam vas sve. Neke volim više, neke manje, ali ravnodušna pokušavam ne biti ni na jedno jedino biće na ovom svijetu. Mi smo jedna ljudska porodica dužna da, zbog naše djece i predaka, uljepšavamo svijet oko sebe i borimo se protiv mora nepravdi. Za pravdu se, protiv nepravde, samo mirom bori. U suprotnom, eto nove nepravde.”

    ovo si fino rekla

  2. Onaj koji svoju religiju dovodi u bilo kakav kontekst nasilja i ubistva, i potiče isto, šta je on zapravo? Da li je to prezentacija religije ili njega samog?
    Ja sam za prijavljivanje takvog i sl. sadržaja ćutke, samo zarad negledanja nebuloznih, zlonamjernih i gnusnih komentara.

  3. Lijep pozdrav…

    Tema je osjetljiva, jer se radi o onom najvrijedijem sto covijek ima i onom najgorem sto neceovjek moze imati….Meni je, subjektivno, zao sto se spominje Bin Laden a ne jedan Maladic ili Mose Dajan,a da se oni spominju,onda bi neki drugi subjektivci vjerovatno trazili neki balans u tudjem grijehu,govorimo o ubistvima…NEVINIH LJUDI.Apsolutno mislim da nije do tebe ta nazovimo greska vec ,u tvom malom mozgu, koji je pohranio taj standard.
    Prvi grijeh koji su sinovi Ademovi pocinili je bio upravo ubistvo…i da bi znali tako je kada koga nepravedno ubio trebali bi krenuti od njih pa nadalje….Posto bi to bio utopijski posao, islam nudi rjesenje u vremenu kada se ljudi ubijaju samo tako na pravdi Boga i nudi rjesenje u odmazdi.
    Na prvi pogled naspram demokratskih nacina ubijanja ovaj zakon izgleda brutalan….ali on navodi eventualnog pocinioca da ce mu biti vraceno istom mjerom i da nece biti on pogubljen vec netko u rangu njemu dragih osoba,pa tako ako on ubije necije dijete morat ce upoznati bol gubitka djeteta….U toj novoj situaciji su prestala “olaka” ubistva…i ubica je djelio bol i patnju sa porodicom ubijenog…..ali opet Islam daje prednost oprostu pa kaze “bolji je onaj koji oprosti”,ali se oprost ne uvjetuje vec je dat kao izbor.E sad opet cu se vratiti na pitanje tko je zrtva a tko krvnik,i tko se sveti a tko vrsi nasilje.Ja licno mogu razumjeti palesitniskog mladica kojem su zidovski cionisti pobili oca,majku,barata,sestru…koji su bili nevini i za nekoga su samo kolateralna steta,razumijem ga da se zeli osvetiti i da to ucini nasumicno….Razumijem i zidove da ih boli holokaust….boli i mene ali ne kao srebrnica…i tako mozemo u nedogled….patim kad vidim dokumentarne snimke drogiranih amerikanaca koji se izivljavaju na jadnom irackom pucanstvu,…i razumijem svakog kome je bol nanesena da se zeli osvetiti…Svakoga boli njegovo tijelo….Nebih zelio da me netko svati kako nekoga tko potice taj zacarani krug,svakodnevno se borim i perom i glasom protiv extremizma….zelim samo ukazati da je teska tema i da treba sire prici ako zelimo postici efekt kod sirokih normalnih ljudskih masa……

    Jos jednom lijep pozdrav…..uz jednu tuznu vijest danas mi je preminuo jedan dobar ahbab Jukic Zlatko koji je zrtva pucnjave u Travniku prije 4 dana…i nikada nije lako prihvatiti neciju smrt:((((

  4. Nije dobar vid pobune protiv bllogera,spornog bloggera koji je danas banovan, i njegovog nacina prezentiranja sopstvene pobune.Nije!
    Na sva zvona davati prevaru partnera ili susjeda a da ne imas u vidu razgovor sa partnerom i susjedom kako bi saznao kakav teret nosi …je nista drugo do osveta bez pokrica.Time se priblizavas onoj spirali da zlo trazi zlo i da to sami kulamo.A necemo tu spiralu!
    Sta trebamo?? Razgovor u cetiri oka da prepoznamo oci koje imaju sjaj onakav kakvim ga je okolina stvorila.Koliko je kriv sudionik i optuzenik treba u razgovoru utvrditi a ne razgovor usvojiti kada nekog ubijemo…figurativno ili stvarno…sve-jedno.

    Evo…prvo bih pitao bloggera(baniranog): Sta te nagoni da meces hamajliju ,oko vrata,jednog Bin Ladena kada i sama tvrdis da je produkt USA-sile(ne americkog naroda kao sto to ti velis i ne politike USA vec jednog segmenta te politike).Dakle,sta radi sporni blogger??
    Optuzuje onog koji je eto…stvorio Ladena a da tog istog Ladena grli kao svoga idola sa cijim se ciljevima treba poistovjetiti.Vidili bloger apsurd u svom jadu,priznam da ima tesku moru po nepravdi ,u Bosni i sire,koju ne moze istinski kanalizirati,kad trazi zastitu onoga (Ladena)koji direktno radi protiv njega samoga,covjeka, i cistoce vjerovanja?? Ne vidi…zato je njen/njegov uvidjaj takav kakav jeste.Slican je Despotu i lako ga se moze prepoznati u Mojsiju.

    Slusajte pametnjakovici sljedece:Mojsije(Musau)je bio na razgovoru sa Bogom(po predanju starozavjetnom)i zapisao njegovih deset zapovjedi koje je Bog plamenom upisao na kamene ploce.Sve je to razum Mojsijev i znanje pisma uradilo a nikakav Bog.Kako ovo mogu tvrditi?? Tvrdim sljedecom logikom nastala iz Mojsijevog cina.
    Dakle,Mojsije je otisao po bozije upute i Bog mu ih dade.To je dakle nesto najsvetije i to ne smijes dirati jer ces i samog Boga dirati.Medjutim,sta se desava??
    Kada Mojsije dolazi pred svoj narod i vidi da mu je bracek napravio bozanstvo narodu i TELE salio od plemenitog metala,Mojsije pada u srdzbu i RAZBIJA ploce na kojima je sam BOG.Sa tim cinom je ,apsolutno,apsolutno,negirao Boga ,ili je razbio kamenu lazu,kao vrhovno bice i uveo covjeka sa bijesom i mrznjom pa naredio Aronu:Pobij sve ljude koji su te natjerali da im TELE bozanstvom prineses.I bi tako.Daljna Mojsijeva putesestvija su nista drugo do uspostavljanje Boga sa lucidnim razumom i ubijanje svega i svakoga tko se protivi covjeku-necovjeku kao Despotu koji ima zezlo sudacko da ravnja sa tvojim i mojim zivotom.
    Isus(Isa)je opominjao i ukazivao na ovo sto ja govorim i dokinuo je more zakona koje je zidovsko pleme bastinilo po Mojsijevoj lozi.Najizrazitiji Mojsijev zakon i zidovska kultura je bila da se kamenuju prostitutke ili preljubnici.
    O ovome necu pisati jer je znano svima…”prvi koji misli da nije grijesan neka baci kamen”…na grijesnog.

    Tom linijom je i Muhamed isao i svu mudrost svijeta,ovo ponavljam-svu mudrost svijeta,zborio.Napomena:Nije jedno te isto zapisana mudrost i tvoj i moj nacin primjenjivanja mudrosti.U ovom domenu je i sveukupna “kvaka” pa je otvaranje vrata u ovisnosti od dlana i prsta.
    Jos jedna napomena za vlasnika ovog blogga.
    Muhamed je uveo termin RELATIVNOST koja nije prije njega postojala a otkrivena je sa naukom tek u dvadesetom stoljecu.
    Tako ces pronaci u ajetima da je rekao:Sve u svemiru pliva…zabranjeno vam je jesti svinjetinu ali…ukoliko vam je zivot u opasnosti JEDITE,klanjajte i to vam je obaveza ali…ako niste u mogucnosti udjeli dobro-sadaku itd.
    Dakle…rabi relativnost koja se ne moze na sve primjeniti ali se da primjeniti na spornog blogera.
    Tada ces uvidjeti da se okolnim putem priblizavas Mojsijevom stapu kada od istog stvara zmiju.A to nije dobro jer je zmija apsolutni bitak i tu nema relativnosti.

  5. Krscanka koja govori u ime bosanskog stradalnika, u ime casti i ljudstva stavlja sve sto covjek ima da bi ti/da bi nam ukazala na jucerasnju golgotu ljudsku kako bi je rezimirali i rekli…dosta apokalipticnim jahacima.
    Gdje je vase ime u ime istine???

    SONJA RADOSEVIC: Prijetnje iz Rusije me nece usutati-ukljucen je i INTERPOL

    dakle :Radio emisija…klikni

    http://www.radionasarijecchicago.com/index.php?option=com_jukebox&view=category&id=4

  6. Drago mi je što tako misliš NamelessMonster.

    Dobrodošla Haaly.

    Potpisujem Zlaja. Hvala.

    Predstavljanje njega samog Babba, dakako.
    Ja i dalje nisam za to ćutke. Bilo bi mirnije, sigurno, ali mi je ovaj način nekako časniji, šta znam. Što se komentara tiče… sve naše riječi govore, prije svega, o nama.

    Drago mi je što ste se uključili Husrevbeže.
    Da, tema je izrazito osjetljiva i kompleksna.
    Što se mene konkretno tiče, pominjem svakog, kroz ovaj ili druge medije, bio to Mladić, Karadžić, agresija, genocid u i oko Srebrenice uključujući i druge opštine u BiH, holokaust, Hitler, okupacije od strane USA-a i zločini nad civilnim stanovništvom u okupiranim zemljama, tamničenje i torture u Gvantanamu, zločini režima u Izraelu itd. i tome slično. Izjednačavanja i balansiranja me ne interesuju. Nevina krv je nevina krv, svi nevino stradali od zločinačke ruke su nevino stradali. Za mene nije bitno ni ko su nevino stradali, ni ko je zločinačka ruka.
    Ovu rečenicu nisam razumjela, pa vas molim da mi je razjasnite: “Apsolutno mislim da nije do tebe ta nazovimo greska vec ,u tvom malom mozgu, koji je pohranio taj standard.”.
    Razumijem vašu zabrinutost s islamskog, na kraju krajeva, s ljudskog stanovišta. Pitanje je sljedeće – ako se ugnjeteni i ubijani uvijek protiv nepravde bori isključivo mirnim sredstvima, kakva mu je onda budućnost? Da li će, u jednom trenutku, nestati s lica Zemlje ta grupa ili narod ili neki drugi identitet? Opravdano i vrlo bolno pitanje. Pretpostavljam da se dobar (nažalost, bolji od dva loša) odgovor na to pitanje može dati samo izdizanjem iznad vremena i istorije. Šta čovječanstvo dobija s cikličnim krugovima odmazde (osvete), a šta dobija ako je jedan ugnjeteni i ubijani stalno to – ugnjeten i ubijen do uništenja? Daleko sam od neke usavršenosti vrline, etike i razuma da bih odgovor na ovo pitanje dala. Ali, znam jedno. Cijela istorija govori da se jedan identitet, narod, kultura nikada nisu dale uništiti.
    Hvala vam na ovom pojašnjenju s islamskog stanovišta. U to ne bih ulazila jer o tome, u svakom slučaju, ne znam dovoljno.
    Što se osvete tiče – mogu razumjeti motive, kao i vi, ali u sebi, ipak, ne mogu opravdati. Doduše, istinu govoreći, nisam se u takvoj poziciji našla, pa je licemjerno s moje strane sada išta presuđivati. Gledajući s ono iskustva kojim danas raspolažem, ne bih opravdala.
    Moje saučešće zbog vašeg prijatelja. Sada sam na sarajevo-x.com-u pronašla tekst o tome ubistvu. Ukoliko imate nekih informacija o uzroku ubistva vašeg rahmetli prijatelja, podijelite ih sa mnom. Naravno, ako mi vjerujete. Vidim da je osoba koja je, moguće, pucala u vašeg prijatelja u bjekstvu. Vjerovatno mu je neko pomogao da pobjegne, bar tako zaključujem s obzirom da je i sam bio povrijeđen.
    I ja vas puno pozdravljam.

    H., ne bih se složila s terminom “osveta bez pokrića”, s obzirom da su pravila blogger.ba zajednice u ovom kontekstu jasna, ali se slažem da je prvo trebalo obaviti razgovor, metaforički rečeno, oči u oči odnosno putem jednog vida privatne komunikacije. U pravu si. To je, prije svega, moja greška, previd ili loš postupak.

    “Nije jedno te isto zapisana mudrost i tvoj i moj nacin primjenjivanja mudrosti.U ovom domenu je i sveukupna “kvaka” pa je otvaranje vrata u ovisnosti od dlana i prsta.” – mislim da se nije moguće više složiti s ovom mišlju tvojom nego što se ja upravo slažem. U tom načinu primjenjivanja velika se opasnost može kriti.
    Hvala na doprinosu H. Za mene je vrlo, vrlo koristan. Posebno dio o relativnosti. Razmisliću još o tome.

    Ennuman i Becana, nisam razumjela vaše komentare. Možete li pojasniti, molim vas.

    Preslušaću H., hvala.

  7. Nisam usputile spominjao tri historijske licnosti…Mojsija(Musau),Isusa(isa) i Muhameda.Nisam to cinio da dam objavu na gong memoriju i sl.
    Hotio sam naglasiti sljedece:
    Mojsije je personifikacija danasnjeg,i povijesnog covjeka,koji je ispostavljen u plemenskoj zacahurenosti koja se ogleda u naciji i nekadasnjem i dansnjem Despotu orjentiran na materijalno dok mu je duhovni karakter naroda sasvim nebitan jer tada niti nebi mogao biti despot.
    Iz istog razloga i imas njegov povijesni stap koji se pretvara u zmiju.
    Dakle,ustolicio je mozak i razum kao bozanstvo sto nije daleko od istine.
    Problem je ustolicenje razuma kao zmije sto su to i drugi primjetili kao nadahnuti umjetnici,mislim da je to Salvador D.,i ljudsku glavu sa zmijskim leglom prikazivali.

    Isus(Isa) je covjek bez hrama crkvenog,kojeg je Mojsije ustolicio a Muhamed prihvatio,nastojao na jednakosti ljudskoj i pred Bogom i pred zakonom te je i naukovao o grijehovima koji proisticu iz nepostivanja te osnovne ljudske determinante.Dakako,znao je da smo razliciti i nije tu trazio jednakost vec je nastojao da Mojsijevu zmiju iz glave odstrani.
    Karakteristicno je da danas u sve tri religije mozes naci ideologiju Mojsijevog Despota i Muhamedovog covjeka i Isusovog lijecenja covjeka

    Muhamed je otisao dalje i u svom OPOMINJANJU je sublimirao i Mojsija i Isusa.
    Vazno je naglasiti da Muhamed nije bio usko vezan za pleme vec za covjeka i da je sve cinio kako bi svoje naukovanje bilo za civilizaciju za razliku od uskogrudnog Mojsija ili gresaka Isusa kad je pokusavao lijeciti samo iz svog plemena e da bi mu identitet stasao sa saznanjem i promjena istog.
    Naglasavam jos jedanput:Opominjanje Muhameda ,kao poslanika,je preteca svih demokratskih drustava koji nastoje biti demokraticni tvrdeci da je covjek socijalno bice i da mu nitko nema pravo ugroziti zivot izuzev Svevisnjeg.
    To je jasno definirano u demokratskim ustavima.
    Drugi su “opanci” na Balkanu i mocvara Balkana sa stopama opanaka.
    Tu je vrijeme davno stalo i tu je covjek zazidan tvrdzavom Mojsijevom pa izlazi iz tvrdzave samo kad bi da pljacka za nagone jer je razum devastuiran.
    Ovo je simptomaticno za srpski narod.

  8. P.S. Serijatski zakoni nisu Muhamedova kovanica
    Zakon je ljudima potreban i to je Muhamed znao bolje od svih nas ali…zakoni se mijenjaju i prilagodjavaju vremenu i covjeku u njemu.
    Ovo je bitno naglasiti jer…Muhamed nije nikad imao u vidu da dogmatski nastupa i da zamrzne i covjeka i vrijeme.


  9. ne znam koji ti dio nije jasan?! pises tako “pametne” stvari a osnovno ne mozes da skontas.. u redu je… ”

    Citirano upucuje na znalca kome je sve jasno.
    Zamolio bih osobu ,sto je pastah,da nam izlozi ovdje osnovne stvari koje se tesko kontaju.
    More bit da se ipak skonta akoli da jasnocu osnovnog.
    Jeste na tudjem blogu ali…sta je blog akoli nema onih koji pametuju.
    Nadam se da ne protivurjecim vlasnici bloga kad bih da idem sa magarca na konja.
    Ne u smislu jahanja vec spoznaje i logike…to je ok
    Hvala

  10. Zanimljiv osvrt jednog blogerasa,kojeg sam danas posjetio poslije ihiii (vremena -razumije se) na mnogo citiranu poslovicu:

    “Oci su prozor duse”

    Blogeras odgovara:

    “Nije ba!

    Oci nisu prozor duse, oci su vrata pakla.”

    Pitanje: Kako mozes sa jednom recenicom,dobro…moze biti i krlezijanska,definirati blogera koji negira poslovicu??

  11. Zlatko jukic uvjetno receno nije rahmetli,vec je pokojni jer je pokopan po katolickom obredoslovlju….Pripadao je bajkerskom miljeu u kojem sam i sam,a sve daljnje inf…koje bi ti mogle posluziti mislim da bi se prenjele najbolje u vidu pitanja i odgovora na privat….stoga upitaj sta te zanima..a na sporna recenica u kojoj se spominje mali mozak je cinjenica da smo medijski napunpani tako da reflexno tretiramo odredjene pojmove….tu ne uzdvajam ni sebe niti bilo koga drugog….Lijep pozdrav…:))

  12. Shvatila sam da nisi, samo onako, usputno pominjao Mojsija (Musau), Isusa(Isau) i Muhammeda H. Svima je nama dat dar čitanja, naravno ako nam djetinjstvo ili kasniji period u životu bude blagorodan pa da nas ima ko podučiti čitanju ili da imamo dovoljno vremena za samouk (ovo govorim zbog godina u prošlosti). Svi smo mogli i posegnuti za svetim spisima, naravno ukoliko su bila dostupna u različitim vremenima. Sve je to jedna vjera. Zaokružena vjera. Tako je ja shvatam i niti je to moje originalno shvatanje, niti sam jedina, a posebno ne prva. Svaki je odabrani od trojice nabrojanih, svaki je poslanik imao svoju jasnu ulogu i zadaću. Mojsije – bazična pravila u odnosu čovjeka spram Boga i ljudi; Isus – neku neiscrpnu pažnju koja se posebno poklanjala onima od kojih su već svi bili digli ruke i Muhammed – kroz Boga mudra dorada ranijih, pa usudiću se reći, isključivosti: Mojsijeve strogoće i Isusove skoro pa i utopijske ljubavi.
    Sada ću ti ispričati nešto H., o ovome sam razmišljala prije nekoliko godina. Duboko sam uvjerena da su se sva trojica, u datom trenutku, obraćali cijelom čovječanstvu, uz napomenu da se zna da je Muhammed posljednji putem kojeg će Objava biti poslana, spuštena. U ovoj trojici poslanika, ali i u drugima, nalaze se tri različita karaktera koji se spajaju u isti put. Mislim da je islam zato i tako životan, zato što jasno naglašava da su ova trojica dio istog stabla. Mislim da je u redu da čovjek, po nekom svome unutrašnjem glasu, izabere onoga koji mu je najdraži, ali isto tako mislim da će svako vjerujuće biće pokušati da upozna i da vidi one nijanse dorađivanja poredeći jednog s drugim, pa oba s posljednjim. Dorađivanja zbog toga što je vrijeme bilo drugačije, okolnosti drugačije, ljudi i socijalne zajednice drugačije, ali, istovremeno, nikad ne zaboravljajući fundament, a on je jednak, uvijek isti. Divno je to zaokruženo vjerovanje, i zaista mislim da u nekim parčićima jednostavno ne ide ili ne ide toliko lako kao kada se toj Božijoj mudrosti prilazi kao onoj iz istog izvorišta i onoj koja je, uvijek i zauvijek, i bila zaokružena. Da sad ne navodim jasne dokaze da je jedan najavio dolazak drugog poslanika ili drugi dolazak trećeg (sad sam ovdje isključila ostale, što i nije ok., ali bi bilo isuviše obimno).

    Ja.., imaš svoj stav i neću ulaziti u njega, poštujem to.
    Da, i mi pišemo i postavljamo poštujući, usput, pravila blogger.ba zajednice. Svaka kuća ima svoja pravila. Nerijetko u istoj bude različitih ljudi, starosno, polno i u skladu s nekim drugim identitetima. Svi poštuju ta bazična pravila i svi se, baš zbog njih, i mogu osjećati ugodno.
    Suština je da nije pozitivno i nikako nije vrijednosno opravdavati i slaviti nagovaranje na samoubistvo i prolivanje nevine krvi.

    Enumman, u redu, ne mogu da skontam osnovno. A šta je osnovno?

    H., isto sam pitala.

    Ups Husrevbeže, mislila sam…, ali nije bitno, čovjek je čovjek. Laka mu zemlja bila.
    Nema potrebe za PP, osim ukoliko vi, njegovi prijatelji i porodica, mislite da bi uključenost medija mogla pomoći. Prije svega u vezi s tim bjekstvom i držanjem pod pažnjom nadležnih organa da to rješavaju u razumnim rokovima.
    Shvatila sam ovo posljednje. Slažem se, nisam od toga imuna iako se trudim postati. Sigurna sam i vi.
    (Možete vi mene poselamiti ako želite, znam šta taj divni pozdrav znači. Nekako mi je to prirodno da vi pozdravljate kako se inače pozdravljate, a ja vas kako inače pozdravljam. Razumijem ja da vi to zbog poštovanja, ali želim i ja da ispoštujem jer osjećam da trebam.)
    Sve najbolje 🙂

  13. Hahahaha, kako ovo previdjeh H.?
    Hahahaha, “moze biti i krlezijanska”, hahaha

    Kako da ga definišem? Baš osobu, bloggera? Na neviđeno? Hmmm.
    Neću definisati bloggera, osobu, jer mi za to treba mnogo više inputa, a ponovo… znaš, ne definišemo mi, ima Onaj koji definiše.

    Ali, definisaću šta mislim o prekrajanju poslovice. Mislim da je to prekrajanje loše. Mislim da je suština, koja se prekrajanjem dobija/ili prlja, loša. Zašto?
    Oči… Ako su oči vrata pakla, onda je unutra demon i samo demon. Ni trun dobra. A u svakom, baš svakom čovjeku ima bar trun dobra. Hmmm, ne znam baš da demoni, u čistom obliku (da nisu zauzeli tijelo čovjeka), mogu imati oči koje čovjek može pogledati. Ako bi to čovjeku, pak, pošlo za rukom, Bog mu pomogao onda.

  14. ruzno je govoriti o samoubicama, kako su dobri i potrebni. i islamski ucenjaci zabranjuju takve stavove. ruznije od toga je sutnja o onome kad Bog kaze: A vama je u odmazdi spas razumom obdareni! da muslimani ovih prostora tako razmisljaju, nikada ne bi bilo Srebrenice, ni silovanja ni injih pokolja sto se desise. na zalost, danas imamo takvo stanje, da nam tuzibabe (jer ruku na srce i niste nista drugo) pod krinkom borbe za cjelovitu drzavu (koje nema ni u snu) budu policajci na internetu. sto ne kazete narodu da ste se prevarili i jedno i drugo, i ti i poligraf, pa izdaste svoje?

  15. Blokirana, bez obzira što je na blok listi ovog blogga samo jedna ženska osoba, neću navoditi taj nick jer poštujem tvoj izbor da se njime ne potpišeš.
    Jako mi je drago što smo se, ako sam dobro shvatila, usaglasile oko toga da bazične etičke vrijednosti na ovom svijetu, a čije je izvorište u Božijoj riječi i vjeri, podrazumijevanju da čovjek, sam sebi, život nikako ne smije uzeti s obzirom da postoji razlog što je stvoren i da nikako čovjek nije sam sebe stvorio. Također, drago mi je da smo se usaglasile, bar vjerujem, da je zabranjeno druge nagovarati na počinjenje samoubistva.
    Nastavak tvog komentara u potpunosti, U POTPUNOSTI razumijem. To razumijevanje sam i ranije istakla u dijelu odgovora Husrevbegu: “Razumijem vašu zabrinutost s islamskog, na kraju krajeva, s ljudskog stanovišta. Pitanje je sljedeće – ako se ugnjeteni i ubijani uvijek protiv nepravde bori isključivo mirnim sredstvima, kakva mu je onda budućnost? Da li će, u jednom trenutku, nestati s lica Zemlje ta grupa ili narod ili neki drugi identitet? Opravdano i vrlo bolno pitanje. Pretpostavljam da se dobar (nažalost, bolji od dva loša) odgovor na to pitanje može dati samo izdizanjem iznad vremena i istorije. Šta čovječanstvo dobija s cikličnim krugovima odmazde (osvete), a šta dobija ako je jedan ugnjeteni i ubijani stalno to – ugnjeten i ubijen do uništenja? Daleko sam od neke usavršenosti vrline, etike i razuma da bih odgovor na ovo pitanje dala. Ali, znam jedno. Cijela istorija govori da se jedan identitet, narod, kultura nikada nisu dale uništiti.”. Ovaj moj komentar ostavljen je prije dva dana i sedam sati, stoga mislim da nije na mjestu tvoja opaska da šutim o tome. Ali, dobro.
    Vidiš, ovo je moja istina, i najvjerovatnije zato i gledam s osudom na odmazdu (osvetu) – rođena sam kao pripadnica naroda kojem je uporno, nerijetko i na mjestima na kojima se Bogu moli, direktno ili indirektno govoreno: “Osveta, osveta!”. I svi jako dobro znamo šta se desilo, od jako, jako, jako mnogo zločinačkih ruku prolivena je nevina krv djece, dječaka, žena, starica, staraca, muškaraca. Nikako mi nije drago i boli me to, iako se dobro zna, iako je činjenica, iako je istorija, da je jako mnogo pojedinaca iz tog naroda nanijelo toliko nesagledivog zla drugome, nevinom. Istovremeno mi je jako drago, i baš me briga da li ćeš mi povjerovati ili ne, što ti (ako sam pogodila ko si) pripadaš narodu čije ruke tolikom nevinom krvlju nisu uprljane. Samo želim da, na čaš, porazmisliš o ovome…

    A što se ovoga tiče kako ćeš ti mene okarakterisati, definisati… Šta ću ja tu?! Ali, napraviću jednu činjeničnu ispravku – ne borim se ja za jedinstvenu Bosnu (a ima je, itekako ima dok ima nas) samo na Internetu. Ovo na Internetu je samo dio slobodnog vremena.

    Ovo zadnje stvarno nisam shvatila. I ja i Poligraf smo izdali svoje. Šta je moje, a šta je Poligrafovo? Meni zapravo priča o tome toliko i ne treba, ali želim da ne ostaneš bez direktnog odgovora.

  16. Prije par sedmica u Pakistanu talibani digli u zrak skolski autobus sa djecom. Poslije njihov glasnogovornik dao izjavu, “Ovo im je bila opomena i ovo nije posljednji put da cemo se svetiti za njihova nedjela protiv nas. Allah je Velik!”.

    Pitam kolegu, Pakistanca, cija su to nedjela u pitanju? Za sta se svete? Kako opravdati ubitstvo sedmero djece velicajuci ime Allaha?! Gdje je takvo nesto propoisano Kuranom kojeg slijede?

    Shahin mi odgovara,

    Moras shvatiti da u djelovima Pakistana gdje se ovo dogadja vecina ljudi nisu pismeni. Kad kazes da oni slijede Kuran, ne! ne slijede ga. Slijede ono sto im njihovi mullah predstavljaju kao Kuran. Uzimaju to zdravo za gotovo. A mullah, kako oni predstavljaju Kuran? Pa onako kako oni hoce.
    Shvati, to su siromasni krajevi, tamo zene danjeg svjetla vecinom ne vide, a i kad ga vide onda je to kroz zaklon burke. Culi su za Ameriku, culi su da je Pakistanska Vlada potpisala dogovor sa njima. I onda Mullah kaze, “Amerikanci ubijaju nasu djecu i ruse nasa sela u Sjevernom Waziristanu. Pakistanska Vlada im u tome pomaze. Ovi seljani, ocevi djece koja idu u skolu, podrzavaju Vladu protiv nas, Talibana. Mi se borimo na Allahovom putu, a oni su u talu sa nevjernicima. Dzihad je jedini pravi put!”
    I zasto se onda cudis kad cujes da su ubili djecu na povratku iz skole? Ubitstvom ove djece, oni se svete njihovim roditeljima jer su se okrenuli ka Vladi, a Vlada se okrenula ka Americi. Smrt sedmero djece (svi ispod 10 godina) na sjeveru Pakistanu je dovela tog talibana na put Dzihada, Allahov put. On je umro sretan opasan eksplozivom oko pasa na vratima toga autobusa, vjerujuci da je otvorio vrata Dzeneta.

    Oprosti na dugackom komentaru. Ali nekako ovaj Shahinov odgovor razotkriva sa stanovista jednog Pakistanca, svu trulost i laz kad je u pitanju Osveta/Odmazda u ime Boga, kao i pitanje samoubitstva u ime vise cilja.

  17. Uhhhhhhhhhhhh kurtizMama, uhhhhhhhhhhh!
    Podariće Bog bolje utočište za tu dječicu od ovog svijeta gdje surovi gaze po najljepšem i, nadam se, volju za kakav-takav nastavak života njihovim roditeljima.
    Hvala ti što si ovo podijelila sa nama koji smo pročitali i koji ćemo pročitati. Nemam više šta reći, ne mogu… Nemoj se izvinjavati molim te.
    Pozdravljam te, čuvaj se.

  18. Ako neko misli da bi Muhammed (s.a.v.s.) podržavao Bin Ladena i ako neko misli da je Bin Laden nekakav novi Halid ibn Velid, onda treba dobro preispitati izvore iz kojih uči islam. Islam je u temeljima današnje civilizacije, debilno je svesti ga na pećinske ljude sa rigidnom ideologijom i nakaradnim tumačenjima. Helem, zbog ovih riječi bi me ovi sljedbenici saudijske ideološke literature vjerovatno anatemisali i spalili na lomači, što me u suštini toliko i ne brine koliko me brine činjenica da se takve ideološke postavke nazivaju islamskim. Islamski svijet bio je napredniji (misaono, vojno, politički, filozofski i u svakom drugom smislu) prije hiljadu godina nego što je danas.

  19. Jesu li americki lideri glupi, bezobrazni, ili oboje zajedno? I jeli americki narod stavrno toliko glup ili je to cista bezobrastina kad su izasli na ulice slaviti smrt Bin Ladena i velicati herojski podvig hrabrih americkih specijalaca, na celu sa Obamom?

    Citav ovaj slucaj oko Osame Bin Ladena mi ide na neku stvar. Te Osama terorista, te ubio toliko ljudi (uglavnom se ovo odnosi na 9/11), te ovo, te ono. (Ovo uzimam samo za primjer, isto se moze primjeniti i na, recimo, trenutna desavanja u Libiji, o Iraku i Afganistanu da ne govorimo).

    U Pakistanu su Ameri, cuvenim “drone” napadima (“vojne letjelice bez pilota”) ubili (po sluzbenoj statistici) preko 2,500 ljudi / civila. U rijetko kojem napadu pogode militante (kako ovdje nazivaju Talibane), ali zato gotovo u SVAKOM napadu stradaju civili (koji SVAKI put ukljucuju zene i djecu). Oni su, eto, KOLATERALNA steta.

    U januaru 2006 navodno gadjali al-Zawahrya a pogodili i ubili 18 civila
    U oktobru 2006 u Bajauru opet gadjali al-Zawahrya a pogodili dzamiju i u njoj ubili 80 civila.
    U martu 2008, 16 civila u Juznom Waziristanu.
    U septembru 2008, 25 civila u Sjevernom Waziristanu.
    U oktobru 2008, 20 civila u J. Waziristanu.
    U februaru 2009, preko 30 civila u J. Waziristanu.
    U martu 2009, 24 civila u Bajauru.
    U maju 2009, selo Shahalam u poptpunosti unisteno, ubijeno 25 civila.
    23. juna 2009, gadjali Baittulah Mahsuda, umjesto njega ubili 80 civila – na sahrani ubijenih sugradjana koji su bili zrtve americkog napada prethodnog dana.
    17. marta 2011, 50 civila ubijeno u S. Waziristanu.
    21. aprila 2011, 25 civila ubijeno u S. Waziristanu… i tako u nedogled.

    Heeeeej! 2500 ljudi! Pa da su 2500 ovci zaklali valjda bi OSJETILI nesto! Ovo je samo u Sjevernom i Juznom Waziristanu u Pakistanu, a sta je sa Irakom? Sta je sa Afganistanom?

    I onda kazu, “Mi, Amerikanci, smo u Ratu Protiv Terorizma”. Ubijajuci zene, djecu, stare i nemocne. Ali, eto, smeta im kad Osama kaze, “Mi vodimo Jihad protiv Zapada i Amerike”, isto tako ubijajuci zene, djecu, stare i nemocne.

    Samo eto, jedni su heroji i oslobodioci a drugi teroristi.

  20. Clandestine, vrlo si, vrlo dobro ovo rekao.
    Od svega, samo se s jednim ne slažem. Taj termin “pećinski ljudi” mi smeta. Svi mi se rađamo u različitim uslovima i nismo za to krivi. Ima mnogo ljudi kojima je slobodno vrijeme, pa tako i znanje, jednostavno uskraćeno. Uskraćeno im je jer nemaju šta da jedu, rođeni su na siromašnom i trusnom tlu, djeca im konstantno umiru od raznog oružja i bolesti… Praktično su rođeni u uslovima nepravde koja se konstantno ponavlja.
    Generalno gledano, i ja sam ubijeđena da bi Poslanik Muhammed osudio samoubistva, nagovaranje na samoubistva, prolivanje nevine krvi. Posebno sam ubijeđena da bi Allah (Bog) to osudio, ustvari, znamo, osudio je već. Ovo sam pronašla kod bloggera Katrana, u jednom od njegovih komentara i mislim da je korisno pejstati to ovdje:
    “126. Ako hoćete da na nepravdu uzvratite, onda učinite to samo u onolikoj mjeri koliko vam je učinjeno; a ako otrpite, to je, doista, bolje za strpljive.
    127. Strpljiv budi! ali, strpljiv ćeš biti samo uz Allahovu pomoć. I ne tuguj za njima, i neka ti nije teško zbog spletkarenja njihova.
    128. Allah je zaista na strani onih koji se Allaha boje i grijeha klone i koji dobra djela čine.

    …svoj povod objave imaju u jednom događaju koji se desio u toku – za islam i njegovu povijest – velike i čuvene bitke na Uhudu.
    Tokom te bitke poginuo je Hamza b. Abdul-Mutalib, amidža Muhammeda, alejhi-selam, i jedan od najvećih pregaoca i branitelja islama i muslimana u tom vaktu. Njegovo ubistvo je bilo ”naručeno” od strane Hind, žene kojoj je Hamza, u prethodnoj bici (na Bedru) ubio oca, te je žudjela za osvetom. Kada je došla do tijela ubijenog Hamze, ona nije bila samo tim zadovoljena, nego je rasjekla njegovo tijelo, izvadila jetru i grizla je svojim zubima, u slijepoj želji za osvetom i nasladom. Potpuno je izmasakrirala tijelo hazreti Hamze…
    Nakon bitke, muslimani su sakupljali tijela svojih suboraca i kada je Poslanik, alejhi-selam, pronašao tijelo svog amidže, bio je užasnut prizorom. I tužan i srdit zbog takvog postupka, Muhammed, alejhi-selam, je tada rekao kako će, ako mu Allah dadne snagu protiv Arapa, kazniti svoje neprijatelje i kako će za jednog Hamzu on isto postupiti sa deset mekkanskih mnogobožaca…
    Ovo je bila ljudski emotivna izjava. Međutim, upravo zbog takvih riječi bivaju objavljeni gorenavedeni ajeti.
    Upravo zbog tih ajeta, Poslanik islama, alejhi-selam, odustao je od bilo kakve osvete, a kamoli da pretjera u odmazdi.”

    Ona koja je ukrala od kurtizMame – drago mi je što si ostavila ovaj kurtizMamin tekst (ostavljam autorki da intervenište ukoliko tekst nije njen) i na taj način dopunila kurtizMamin gornji komentar.
    I s gornjim i s ovim kurtizMaminim komentarom u potpunosti se slažem.
    Terorizam nije i nikako, u glavama ljudi koji se trude da budu osviješteni i pravedni, ne može biti samo onaj terorizam gerilskog tipa, posebno to NIKAKO NIJE, NITI MOŽE BITI terorizam s islamskim prefiksom.
    (Da razjasnim do kraja, meni se ta kovanica koja je, putem medija a iz ideoloških centara moći, praktično osvojila svijet – islamski terorizam – jednostavno gadi! Ako ćemo ovako redati stvari, onda činjenično i nesumnjivo postoje i hrišćanski terorizam, hebrejski terorizam itd. Što se mene tiče, svoju ću djecu, ako Bog da, vrlo pažljivo učiti da naziv nijedne religije ne može ići kao prefiks sijanju terora. I tačka. Ukoliko to moje dijete ne usvoji, doslovno bombardovano masmedijskim sramnim kovanicama, onda će mu biti objašnjeno i na mnoštvu primjera dokazano da, u tom slučaju, postoje i hrišćanski, hebrejski terorizam itd.)
    Postoji naravno, i mnogo je masovniji i s mnogo više ljudskih nevinih, civilnih žrtava, državni terorizam koji sustavno, već deceniju, provode SAD. I nisu jedine, niti prve u istoriji. I nije to samo državni terorizam, to je bjesomučno i raskalašeno osvajanje uz poneko, krajnje licemjerno, izvinjenje tipa – nezavisna komisija je (po ko zna koji put) utvrdila da napad na legitimne (????) vojne ciljeve nije uspio, te se izvinjava porodicama civilnih žrtava stradalim u tom napadu.

    Za mene je terorizam i kada samoubica ode i raznese se na mjestu mnoštva nevinih ljudi oko njega, kao i osvajanje SAD-a, pod krinkom borbe protiv gerilskog terorizma, uz mnoštvo, na hiljade, Boga pitaj koliko hiljada nevinih žrtava.

    Pozdravljam vas, drago mi je što ste se uključili u diskusiju.

Leave a Reply