Konačno!
Dvadeset godina pokušavam da se riješim te neugode.
Doslovno, čim čujem tu pjesmu prebiram po glavi: čija je ovo melodijska linija, čija je, čija je.., i nekako nikad nisam imala dovoljno vremena da se koncentrišem, da vrtim melodiju u glavi i da se prisjetim.
Nikakva je to novost, nažalost, da je Dino Merlin plagijator.
No, ne naiđoh nigdje da se skontalo kako je pjesma Sam, koja je nastala u saradnji sa pokojnim Adijem Lukovcem, potpuni plagijat, u melodijskoj liniji, pjesme Sacred Life benda The Cult.
Pa da poslušamo:
Zanimljivo je i to (rađe tužno) da je Adi Lukovac umro u 36 godini života, dok je pjesma Sacred Life upravo posvećena umjetnicima i društveno angažiranima koju su rano napustili ovaj svijet: River Phoenix, Kurt Cobain, Andrew Wood..
Potraži na YT “heavy match”, meni je zanimljivo koliko je sličnih namjernih/nenamjernih pjesama.
Vidiš, nisam znala da to postoji.
Hoću, moglo bi biti zanimljivo😊
Danas je godišnjica smrti Adija Lukovca, zasigurno jednog od najtalentovanijih muzičara Balkana.
Mene ništa ne “svrbi” u vezi njega, pogotovo ne na današnji dan.
Sjećam ga se samo po dobru i po neospornom muzičkom talentu.
Znam da je godišnjica, upravo zbog toga sam i čula ovu pjesmu.
Autor pjesme “Sam”, samostalno potpisan, je Dino Merlin, ne Adi Lukovac. Tako da.., nema razloga da išta svrbi u vezi sa pokojnim Adijem Lukovcem.
Što se, pak, Devišhalidovića tiče, prodavati pod svoje nešto što je tuđe, sticati od toga materijalnu korist, i to uporno, u više bjelodano dokazanih navrata, u najmanju ruku nije časno. Stoga, zaslužuje moj i svačiji prezir, kao i ukazivanje na nečasnu radnju.
Ko zastupa drugačiji stav – sve ok., svi mi živimo sa svojim izborima.
ni mene ne svrbi, šta fali što su približili svjetsku muzičku scenu nama, pa makar i kroz “plagijat”, umjetnost je fluidna i često posudben objekat, zapravo uvijek posuđenica
Nije problem izvoditi i presviravati nešto što je dobro, tako se širi dobra muzika. No, tajiti od kojeg si autora to “maznuo” i uzimati novac na tome što si “maznuo” zaista je nečasno, u najmanju ruku.
Sada, kako i rekoh Katranu, tvoj izbor, tvoj đir. Neko je u ovakvim stvarima tolerantniji, ja to ne želim biti jer mi nije vrijednosno prihvatljivo.
Pjesma “Sam” je tako prepoznatljiva i autobiografski uređak Adija Lukovca. Radili su skupa tu pjesmu, malo vise Dino na tekstu i malo vise Adi na muzici. Ima Dino u svom orkestru najbolje muzičare Bosne i Hercegovine, međutim tu pjesmu je izvodio Adi Lukovca & Ornamenti.
Dino Merlin se bavi zabavnom muzikom i nastoji praviti muziku i pjesme koje će zabaviti publiku, konzumente, ponuda i potražnja. Naravno da u svojim radovima ima dosta i plagijata, ali dosta manje nego recimo Branimir Stulic “Azra”, Zdravko Colic, Bijelo Dugme, Bombaj Stampa… Pa bi bilo pošteno sve ono što se kaže za Dinu isto to moglo reći i za recimo “Azru” ili Bijelo Dugme. Nekako je zvono na Dini Merlinu i njemu se svašta može reći, a niko ne kaze da je recimo “Azra” – “prodavati pod svoje nešto što je tuđe, sticati od toga materijalnu korist, i to uporno, u više bjelodano dokazanih navrata, u najmanju ruku nije časno. Stoga, zaslužuje moj i svačiji prezir, kao i ukazivanje na nečasnu radnju”.
Zašto se recimo ne prezire “Azra”, “Bijelo Dugme” “Zdravko Colic” i svi ostali, na sličan način kao što se prezire Dino Merlin, kad je bjelodano da su svi drugi i više plagirali od Dine Merlina. Međutim, tu nije problem, jer Dino Merlin neće uci u muzičke udžbenike, neće se po akademijama izučavati njegova muzika. Problem je kad je nesto zvanično, oficijelno, a plagijat, kao recimo himna bivše SFRJ koja je 100% plagijat, za razliku od Dine koji je u svaki svoj plagijat bar ponešto ubacio svoje.
Da li @vasionka prezires himnu SFRJ na isti način kao što pišeš u gornjem komentaru, ili ćemo pričati o hipokriziji 😊
Držim se zvaničnog. Na albumu je, kao autor te pjesme, potpisan isključivo Dino Merlin.
Sve ostalo što bih rekla, bilo bi isprazno špekulisanje.
Zašto bi ukazivanje na jedan primjer, u ovom slučaju Dine Merlina, isključivao druge primjere – Bregovića, Štulića? Analogija ne stoji.
Sve što je pokradeno na čemu je onda sticana materijalna korist, a nije uredno naznačeno da je preuzeto, zaslužuje prezir.
Bregović je pokrao sa nakadašnjih B strana albuma od AC/DC-a nekoliko pjesama, samo što sam ja upratila. Vjerovatno sam o tome i ovdje napisala post ili poduži komentar. Mnogo toga je i objavljeno u medijima. Za Štulića također. Nije to tako da se ne zna, a, kao, samo jadni Dino pod lupom. Dovoljno je par klikova na bilo kojem Internet pretraživaču da se nađe niz pjesama koje “autorski” potpisuju Bregović i Štulić, a koje su također u melodijskim linijama plagijat.
I zašto ne bih prezirala onoga, rađe one, jer to je bila izvjesno odluka više ljudi, koji su za himnu SFRJ, bez navođenja, prepakovali Tomašikovu pjesmu? Ne vidim poentu, zašto u svakom slučaju ne bi bio primijenjen isti aršin, jer su u svakom slučaju te radnje nečasne.
I?
I?…
Mislim samo da nije lijepo na godišnjicu smrti Adija Lukovca spominjati ga u bilo kojem negativnom kontekstu.
Pa da, nije da ta nema smisla.
Nije ovo na račun pokojnog Lukovca, ali kontekst jeste negativan.
Ok., poklopilo se da ovo shvatim baš na godišnjicu, ali svejedno, nije umjesno.
Ok., hvala Katrane.
Ok, dobro je na svemu tome da je Dino slušao The Cult 😁
Poznato je da je Dino uvijek volio da mazne melodiju😁, al dobro, njega ljudi ipak vole. Nije da nema kvalitet, prvi album Merlina… da mi je taj album na ploči da imam.
Znam, ne pričamo o Merlinu, ali šteta, za onu grupu. Znam i da mnogi ljudi njega ne podnose zbog mnogo toga.Nije ni moj tip nimalo, ali ja ga posmatram samo kroz muziku. Slušala sam neki dan onu pjesmu sa Senidah, čudi me da nije hit postala.
Ma, ok. je i meni Dino. Jesu mu ovakvi potezi za prezir, ali, bez obzira na sve, više ga simpatišem, nego što ga ne simpatišem.
Ipak je ta muzika, bez obzira što Dininu nisam aktivno slušala, dio mog odrastanja i dio grada i ukupne kulture grada u kojem sam odrastala.
Merlin, Plavi orkestar, Valentino – nekako to nije bio zvuk i izričaj u kojima sam pronalazila elemente koji bi me voljno i osjećajno, samo zbog muzike, posebno vezali za taj štimung, ali je to bilo doba obilježeno i tom muzikom, pa samim tim i dio mene.
A za tu Senidah apsolutno nisam ništa upratila. Zakačila sam u tekstovima po portalima da postoji, i to je to. Niti znam kakva je muzika u pitanju, niti mi se nešto istražuje. Ne mogu, po preporukama, da preslušam sve novine kako spada i kako to kvalitet zaslužuje ni u okviru zvuka koji preferiram.
Zaboravila si Crvenu Jabuku, Bolero i Barsku Mušicu😄
Bolero baš nikako nisam slušala, a Crvenu jabuku izostavih zbog prvih albuma, mnogo kvalitetnijih od Merlina, Valentina i Plavog orkestra.
Ovo sam troje zapravo izdvojila zbog nja nja njaaaa.
Ah da ima i Regina😄
Zezaš me?😃
Ma ne zezam te, već to su te grupe iz tog nekog našeg vremena prije rata.
Hahaha, znam da me ne zezaš, nego – da li smo mogli bez pominjanja tog njaaaaaaaa?😃
U interviju-u Merlina kojeg san čita, Dino kaže da ni jednu pjesmu nije plagira, da je za svaku dobija autorska prava da je obradi. To bi mogla bit istina. Svejedno, muzičar sa toliko hitova koji su obrade (ili plagijati), mi i nije neko Bogzna kakvo ime na muzičkoj sceni, al raja ga voli, jer se loži na jeftine pop emocije, tako da, poštujem to što ima status zvijezde na domaćoj estradnoj sceni. A Adi je jako podcijenjen, svakako, vrhunski muzičar.
Ako ćeš uzeti dio pjesme ili cijelu uz promijenjen aranžman, tekst, prepjev i sl., onda moraš, osim plaćanja ili saglasnosti vlasnika/nosioca autorskih prava, neizostavno navesti čije je to autorsko djelo na proizvodu koji prodaješ.
Ili ti taj intervju nisi dobro shvatio ili je Dino u intervjuu maslao😁
Onda je Dino maslao u interviju-u. 😀
Btw iman još jedan plagijat koji san nedavno otkrio. Ako je točno da se u opisu pjesme mora naznačit od koga je obrađena pjesma, onda je i ovo plagijat.
https://www.youtube.com/watch?v=DiIAuPU9Klg
Prepoznaš Počasnu salvu od Pušenja? Šteta što je plagijat, jer je meni super pjesma. Doduše, ne smeta mi da uživam u njoj, al eto, malo razočaranje mi je da su i Pušenje plagijatori.
Na mobilnom sam Netu, pa trenutno ne mogu poslušati jer mi YT uzima puno saobraćaja. Ali, poslušam kada se vratimo doma sa odmora😊
Uvijek sam se pitala kako ga niko ne tuži, razmišljajući da produkcije poput Džeksonovih imaju neke full zajebane advokate za to… onda skontam koliko smo mali i nebitni. Nisam ga nikad slušala, ali jesam poštovala. Kako starim sve mi je više ko turski spajermen…
Sve to nastranu, ali kada upravo Dino, u onom našem udruženju, priča o zaštiti autorskih prava.
Pa te brate, odvadi malo!
Ma slika i prilika svega… pođoni sve, pa kad završiš đonjenje furaj se na pamet… takvi su nam i profesori, doktori, ekonomisti, za što kraće to bolje, drmni titulu na vrata i svijet je tvoj! Ovo je bar muzika, pa lako prebaciti na nešto drugo…
Pa ova djeca što se amatrski bave muzikom iskamče od roditelja karticu da za dva- tri dolara kupe semplove negdje na netu
Semplovi su ti sada gradivni element. Kombinuj ‘vako, kombinuj ‘nako. Prije je to išlo ton po ton, moraš da se pomučiš da naučiš svirati tu gitaru, klavijature.., sada je to po dijelovima, parčićima koje kombinuješ u montaži😁
Razlog zašto imamo toliko plagijata leži u činjenici da je bilo teško nabaviti nove albume na gramofonskim pločama u 60'tim, 70'tim i 80'tim godinama zbog drage nam naše komunističko-socijalističke vlade koja se bojala svega sa zapada… samo odabrani su mogli da putuju kako se danas putuje po svijetu, a vratiti se sa gramofonskom pločom bio je ekvivalent današnjem prenošenju kokaina preko granice, situacija je bila prilično rigorozna… priznati i poznati bendovi su opet nekako uspijevali preći preko granice i na zapadu su mogli čuti modernu muziku tog vremena… i sa tim mentalnim sklopom svaki od njih je pomislio ‘why not? why shouldn't I copy this fuckin’ thing? they'll never now.’ I tako je ogroman dio naše legendarne rock scene ustvari postao plagijat, jer su kontali da će Yuga postojati još 300 godina i da niko nikad neće saznati za zapadne bendove..
Ja volim rock. Volim i naš rock al ga ne cijenim toliko upravo zbog te činjenice. A činjenica je isto tako da su i legendarni bendovi poput Led Zeppelin i Deep Purple krali tuđe stvari pa kad skontaš da je Stairway to Heaven obrada i da je Child in Time obrada nema ti druge da podviješ rep i da uživaš u tome što slušaš.
(ustvari nisu obrade al su uzeli esenciju tuđih misli i odradili fine varijacije na temu.)
Poznajem obje pjesme iz tvog posta. Iskreno nisam mogao da nađem tu poveznicu u melodiji. Nekad se jednostavno napišu dvije pjesme koje liče jedna na drugu a napisane su totalno bez ikakvog uticaja.. I to se dešava…
A Merlin je ukrao melodiju od Michael Jackson-a… Tak da…
Sve stoji što si rekao.
Ali, kako ne skonta istu melodiju, prečuvljivo je?😁
(P.S. Od neke ‘78. više nije bilo tako rigorozno za unošenje ploča. Znam, jer se od ‘84. aktivno sjećam svega.)